webee wireles N router ja webee tikku,wlan pätkii

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by puuttis, Jun 8, 2010.

  1. puuttis

    puuttis Regular member

    Joined:
    Jun 3, 2005
    Messages:
    192
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    pöytäkoneeni(XP) on piuhalla kiinni webeen wireless N routerissa jossa on myös webeen tikku kiinni usbi paikassa.

    Netti toimii ihan asiallisesti, mutta kannettavani jossa on vista käyttis niin siinä wlan pätkii aina silloin tällöin poikki eikä saa takaisin yhteyttä ennenkuin ottaa webeen boksista töpselin seinästä hetkeksi ja aloittaa alusta.
    palomuurit on molemmista koneista pois päältä koska boksissa on palomuuri.

    Onko kysymyksesä mahdollisesti joku re-key interval juttu jota en ole löytänyt boksistaniliekö se sitten jollain muulla nimellä siellä valikoissa.
    Olen haeskellut googlella paljon vastaavanlaisia ongelmia mutta tuloksetta tai ne on selitetty niin ettei normi käyttäjä tajua ohjeita. Boksini on lähes sama ilmeisesti kuin joku A-linkin Wnap boksi.
    jos joku voisi antaa vinkkejä mitä tsekata,kiitos.
     
  2. Mikk392

    Mikk392 Member

    Joined:
    Mar 6, 2010
    Messages:
    31
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Eli siis mikäli ymmärsin niin sul on 3G netti? Ei varmaan johdu Wlanista vaan taitaa johtua ihan mokkulaliittymästä. No mul on varmaan sama ongelma, vaikka mokkula on suoraan koneessa (ei siis reitittimen kautta). Mul on mokkulalla tietokone netissä ja latausnopeus on helposti 5Mb/s ja lähetys jotain 1.5M. Näin kestää muutama minuutti, mutta sen jälkeen nopeus tippuu niin alas, että ei pysty lataamaan enää mitään (eli siis johki 5 kb/s). 3G-verkon kuuluvuus on siitä huolimatta maksimi eli siin on ne 10 palkkia kuuluvuus. Se vaan lakkaa toimimasta omia aikojaan, vaikka ei se 3G-verkko minnekään häviä ffs! Kun ottaa mokkulan pois ja laittaa takas ja yhdistää uudelleen, nopeus on taas 5M minuutin tai pari. Sen jälkeen nopeus hiljalleen hidastuu ja melkein katkeaa. Miten mä voisin mitään ladata netist ku minuutin välein pitää yhteyttä restartata, että se pysyy nopeana?
    Tikku on Huawei E1820 ja liittymä on saunalahden nopsa, aina maksiminopeus on ja vieläpä ollaan ihan lähellä 3G-tukiasemaa eli kuuluvuutta on. Lisäantenni ei varmaankaan auta, jos kuuluvuus on maksimi? kö?

    Mä tiiän että kaikki haluu sanoa "hommaa lankanetti", mut emmä sitä kysyny, elikkä vastatkaa vain jos on oikeest jotain asiaa.

     
    Last edited: Jun 18, 2010
  3. Mikk392

    Mikk392 Member

    Joined:
    Mar 6, 2010
    Messages:
    31
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Voisko joku pikkuhiljaa kertoo mikä tos mun 3G verkos on vikana ja miten sen saa fiksattua ennen ku mun 14 päivän palautusoikeus menee umpeen!
     
    Last edited: Jun 18, 2010
  4. puuttis

    puuttis Regular member

    Joined:
    Jun 3, 2005
    Messages:
    192
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    edelleen vaivaa tuo wlan yhteyden pätkiminen. boksiin olen koittanut vaihtaa parikin kertaa kanavaa,mutta silti käyttäytyminen on samanlaista.
    Mietein että onko kenties boksi rikki tai onko koneen verkkokortti viallinen/tai onko kyseessä ihan susi verkko kortti.

    se on mallia: Atheros AR9285 802.11b/g wifi adapter.
     

Share This Page