Widows käyttäjätili - nainen kaipaa apua!

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Cristall, Jul 30, 2011.

1. Cristall

Cristall Member

Trophy Points:
    11
    Hei,
    Osaisikohan joku fiksu täällä neuvo kun naisena en oikein näistä koneista miään ymmärrä. Minulla on siis windows 7 ja itse olen järjestelmänvalvoja. Tein tavallisen käyttäjä tilin että voin asettaa aikarajat lapseni koneen käyttöön.
    En siis laittanut tilille mitään muita kuin aikarajoituksia ja salasanan. Mutta kun lapseni yritti pelata lempparipeliään kone vaatiikin minun salasanaani. Erästä toista peliä hän taas pystyi pelaamaan ilman salasanaani. Onko tämä ongelma poistettavissa ja miten?

2. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
    Luultavasti korjaantuisi poistamalla ko. peli ja asentamalla sen uudestaan siten, että käynnistät asennuksen tältä normaalilta tililtä. Asennus sitten kysyy järjestelmänvalvojan salasanaa, asentaa pelin, JA ÄLKÄÄ lopussa käynnistäkö peliä, jos se sellaista ehdottaa (sama pätee yleensäkin, jos asennat ohjelmia normaalilta tililtä).

Tämän jälkeen ohjelma toiminee normaalilta tililtä, jos kyseessä vain on Windows 7/Vista yhteensopiva eikä muuten todella tarvitse niitä järjestelmänvalvojan oikeuksia.

Sitä normaalia tiliä kannattaisi käyttää päivittäisessä käytössä sinun itsesikin.

3. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Trophy Points:
    118
    Vista/win7 on viety pidemmälle tuo 'Järjestelmänvalvojan tiliä' ei käytetä kuin ohelmien asennuksessa, yms. käytössä Aina jotenkin rajoitettu tili on se jolla ollan nettiin yhteydessä jne.
    Yamaneko nää eri (ainakin uudemmat) winukat hallitsee. Mulle on riittänyt xp. Joka ei tolleen "kenkkuile", jos sen ohjelman jollain tilillä saa asennettua.
    Paitsi, ohjelmaa en muista, jonka asensin Järjestelmänvalvojana, että se olisi kaikkien tilien käytössä. Eipä toiminut muilla, koska joka kerta sen ohjelman käynnistyessä, se kirjoitti jonkun "turhanpäiväisen" tiedoston uusiksi. Ja kun rajoitetuilla tileillä ei ollut kirjoitusoikeuksia 'Program Files' kansioon, niin TILT. Oli pakko määritellä Järjestelmänvalvojana kaikille tileille extra kirjotusoikeus siihen "turhanpäiväisen" tiedoston kansioon. Tietoturvatoimi, ohjelma toimi.

Share This Page