Wifi-signaalin vastaanoton vahvistaminen

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by kata13, Jun 23, 2009.

  1. kata13

    kata13 Member

    Joined:
    Mar 1, 2009
    Messages:
    26
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Hei

    Minulla on mökillä Acerin miniläppäri. Naapurisaaren väki ystävällisesti antaa laajakaistaansa käyttööni. Mökin ikkunan äärellä tulee sen verran signaalia, että saan luettua sp-postin ja kärsivällisesti odotellen pystyn guuglaamaankin. Signaali kuitenkin vaihtelee koko ajan lähes olemttomasta siedettävään. Hiukankin ikkunasta kauempana saanti on nolla. Tv-kaistaa ei pysty katsomaan edes kaikkein pienimmällä iTunes-formaatilla ikkunan äärelläkään.
    Skypen käyttökään ei oikein onnistu edes äänen osalta, katkoo pahasti.

    Onko mitään mahdollisuutta vahvistaa signaalin vastaanottoa minun päässäni? Mitä laitteita tarvittaisiin? Haluaisin niin kovasti pystyä katsomaan Tv-kaistaa mökillä vaikka tuolla vaatimattomalla kuvanlaadulla. Skypeäkin haluaisin käyttää. Meille ei tule puhelinlinjaa, johon voisi viritellä ikiomaa langallista tai langatonta laajakaistaa. Minulla on E90 ja siinä 1G:n nettikortti, mutta mökille ei tule 3G yhteyttä, joten puhelinta modeemina käyttäenkin on toivottoman hidasta.
     
  2. muppis

    muppis Regular member

    Joined:
    Jul 12, 2007
    Messages:
    224
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    28
    Rakenna tai osta suunta-antenni ja suuntaa se kohti naapuriasi. Tietysti sitä ei helposti pysty liittämään kannettavasi omaan wlaniin vaan sinun tarvitsee joko avata koneesi (En tiedä Acerista, mutta HP:ssä wlan -kortti on nätisti parin ruuvin alla) ja vaihtaa sisäinen antenni tähän suunnattuun, tai mahdollisesti ostaa usb wlan -tikku johon saa kytkettyä ulkoisen antennin.
    Eli jos räpellystaitoa ja kiinnostusta on niin rakentelemaan, mutta helpoimmalla pääset, kun ostat erillisen usbitikun (johon saa ulkoisen antennin kiinni) ja suunnattavan antennin.
     

Share This Page