Ostin n. 9 kk sitten Wii-pelikonsolin ihmiseltä, joka oli voittanut sen jonkun firman kilpailusta. Laitteeseen tuli vikaa: remote control-ohjain ei reagoi pelissä millään tavalla, mutta valikkosivuilla se toimii. Raukeaako takuu silloin, jos konsolin myy jollekin? Kirjoitin huoltoon ja sieltä tuli vastaus: "Valitettavasti kyseisellä laitteella ei ole niin sanottua takuuta enää voimassa, takuu koskee vain laitteen ensimmäistä omistajaa, eli edelleen jälleen myytyjä tuotteita jotka eivät ole kuluttajasuojalain piirissä olevia tuotteita eivät ole takuun alaisia tuotteita." Voiko tuo pitää paikkansa? Eikö Wii ole kuluttajasuojalain piirissä? Ja eikö tuotevirhevastuulaki koske pelikonsoleita vaikka nk. takuu ei olisikaan voimassa? Onko jollakin asiasta kokemusta? Jos, niin olisi kiva kuulla kokemuksista. Epätietoinen
Ei pidä paikkaansa. Konsolilahan on normaali 1 vuoden takuu riippumatta siitä oletko sinä 1 vai kuudes omistaja. Mikäli kuitti löytyy ( ei pakollinen mutta helpottaa asiointia) tai konsolia ei ole modattu, niin menee takuuseen ihan normaalisti. Huoltoliikkeen vastauksen mukaan esim: lahjaksi saadusta tuotteesta raukeaisi takuu, koska lahjansaaja olisi ns. toinen omistaja. Mikähän on niinsanottu takuu,heh ? Outoa postia laittelee tuo huoltofirma. Ota maahantuojaan suoraan yhteyttä, http://www.nintendo-fi.com/?path=nintendo_suomi Kerrot heille mikä vikana konsolissa ja he neuvovat eteenpäin/liikkeen mikä huoltaa laitteen.
Hei! Kiitti vastauksesta. Olin yhteydessä Wiin huoltoon uudestaan ja peräänkuulutin tervettä järkeä ja harkintaa. Heiltä tuli vastaus: "Kyllä, olette oikeassa siinä, että suomalainen takuusitoumus pysyy voimassa, vaikka tuote vaihtaisi omistajaa. Nintendon antama Euroopan-laajuinen rajoitettu valmistajan takuu Wiille on 12kk. Valitettavasti Nintendon valmistajan takuu ei takaa käytettynä ostettua Wiitä: "Tuotetta, joka on myyty toistamiseen tai käytetty vuokratarkoituksessa tai kaupallisessa tarkoituksessa;". Tästä syystä teidän kannattaa varmistaa, oliko tuotteelle annettu jokin muu takuu valmistajan takuun lisäksi. Suomessa virhevastuulakia sovelletaan takuuajan aikana ja sen umpeuduttua tuotteisiin jotka ovat maahantuomiamme. Tästä syystä tarvitsemme tositteen siitä, keneltä Wii-pelilaite on ostettu. Onko se ostettu esim. valtuutetulta jälleenmyyjältämme: http://www.nintendo.fi/?path=jalleenmyyjat?"[/i] Näin ollen - kun sain vielä takuukuitinkin, niin asia on alkanut selvitä. Vien laitteen sinne, mistä se on ostettukin ja toivon parasta, että homma hoituu. t. mapman
Mulla oli sama vika tuon remoten kanssa, mutta kun hommasin uuden niin kaikki toimii niinkuin ennenkin, eli tuskin tarttee koko konsolia vaihtaa
Vein laitteen sinne, mistä se oli ostettu ja ostopaikka toimitti tuon ohjaimen huoltoon. Remote control-ohjain vaihdettiin takuun piikkiin. Eli loppu hyvin, kaikki hyvin. Jälleen Wii-peli toimii kuten pitää. t. Mapman