Wii: n pelien todellisuus

Discussion in 'Wii' started by Teibiou, Oct 5, 2007.

  1. Teibiou

    Teibiou Member

    Joined:
    Oct 5, 2007
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Miten esimerkiksi tenniksessä pystyykö käyttämään kierteitä tai edes sijoittaa lyöntejä tiettyyn suuntaan. Olisi mukava tietää muitakin vaikutelmia muidenkin pelien toimivuudesta vaikka se grafiikka ei olisikaan niin huippua.
     
  2. kiiveri

    kiiveri Active member

    Joined:
    Mar 31, 2004
    Messages:
    1,615
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Kyllähän siinä voi lyödä kierteitä (vaikka harvoin olenkaan siinä onnistunut ;) ) ja lyönnin ajoituksella määräät mihin suuntaan lyönti lähtee, myös lyönnin kovuudella on väliä, eli miten kovaa heilautat ohjainta. Tuossa vain kannattaa olla varovainen. Nimimerkillä vahinkoja käynyt :)

    Muutkin pelit toimivat loistavasti. Ohjaus on aivan omaa luokkaansa, uskomattoman tarkka ja liikkeiden "pitää" olla kuin olisit oikeasti tekemässä mitä pelissä pitääkin tehdä.
     
  3. jusunakki

    jusunakki Regular member

    Joined:
    Dec 10, 2004
    Messages:
    1,254
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Tota en kyllä allekirjoita. Esim Zeldassa miekkailu ei onnistu jos "oikeasti" miekkailet sillä ohjaimella. Vaan sitä ohjainta vaan vemputetaan päättömästi puolelta toiselle ja zelda lyö miekkaansa ihan eri tahtiin miten sattuu. Vähän sama homma muissakin peleissä.
    Ohjaus on toisinsanoen perseestä.
     
  4. kiiveri

    kiiveri Active member

    Joined:
    Mar 31, 2004
    Messages:
    1,615
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Zeldassa tuo kyllä oli. Lähinnä tarkoitin urheilupelejä, mutta esim. red steelissä kuulemma pitäisi itse miekkailla. En kyllä ole kokeillut, mutta näin kaveri puhui joka omisti pelin. Muutenkin kyllä noita ehtii vielä tulla.

    Vaikka siis zeldassa olikin tuo ohjaimen heiluttelu "miekkailua" niin kyllä se silti tiesi milloin lyödään mitenkin. Paitsi jos ohjainta heiluttelee järjettömästi. Muutenkin kaikissa peleissä tuo on tarkka ja tottelee jokaista liikettä. Toisin kuin ps3 jossa liikkeen tunnistus on kiihtyvyydestä riippuvainen ja konsoli ei muista mihin kohtaan ohjain jäi. Tietenkin se on vain lisäominaisuus ps3:ssa jota voidaan varmaankin käyttää joissain peleissä hyödyksi.
     
    Last edited: Oct 7, 2007
  5. Arvilommi

    Arvilommi Member

    Joined:
    Jul 18, 2007
    Messages:
    78
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Se on kyllä siinä pelissä jos missä se vika , ei wiin . itelläni on kummatkin .. aluksi minäkin luulin että Link ottaisi kaikki liikkeeni niinkun pitää mutta olikin suuri pettymys .. Esim : heilutat kapulaa ylhäältä alas , niin pelissä se lyö vasemmalta oikeelle :S
     
  6. Pallero20

    Pallero20 Regular member

    Joined:
    Oct 20, 2006
    Messages:
    141
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    mulla on wii ja ostin sen siks et se on nintendo, en siks että hienoo vemputtaa kaukosäädintä, joka on suorastaan hepon hemmetistä, koska esim, Wario Waressa melkein kaikki liikutis jutut voi tehsä kuinka vaan, eli kun heiluttaa vaan niin silti se on näytöllä persikan kuorimista.
     
  7. timpani

    timpani Guest

    No sittenhän sinä heilutat sitä oikein :D
     
  8. Supo

    Supo Regular member

    Joined:
    Mar 31, 2002
    Messages:
    437
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    On kyllä todella toimiva toi ohjaus,Zeldaa en ole pelannut.Ei Wii turhaa ole maailmalla 1 konsolin asemassa.Jengi on jo kyllästynyt plöikkarin ja xpaskan tusinapeleihin ja pelipäivityksiin.
     
  9. Supo

    Supo Regular member

    Joined:
    Mar 31, 2002
    Messages:
    437
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    On kyllä todella toimiva toi ohjaus,Zeldaa en ole pelannut.Ei Wii turhaa ole maailmalla 1 konsolin asemassa.Jengi on jo kyllästynyt plöikkarin ja xpaskan tusinapeleihin ja pelipäivityksiin.
     

Share This Page