Toimiiko usa pelit täysin vanhalla telkulla värien kanssa? Vanhassa putkitelkussani ei ole ntcs tukea. Ainakin ps1 pelit toimii täysin rgb scarjohdolla.
Wiin peleissä on käytössä pelkkä aluerajoitus. Eli esimerkiksi NTSC/U peli on käytännössä täysin sama kuin pelin PAL versio, mutta pelin toiminta on ohjelmallisesti estetty PAL konsolissa. Pelien NTSC ja PAL merkinnöillä ei ole mitään tekemistä vastaavan nimisen järjestelmän kanssa. Jos konsolisi on modaamaton, USA:sta hankittu pelilevy tuskin toimii konsolissasi.
Mulla on modattu PAL konsoli. Pitäisi värien toimia sillä rgb scartilla käsittääkseni. Ihan varma en ole.
En usko että kovin moni omistaa enää noin vanhaa telkkaria. Mutta uskoisin että toimii. Lisäksi johto kannattaa ostaa muutenkin paremman kuvan takia.
RGB scartjohto ei auttanut Nyt usapelit näkyy punaisena ku toisella johdolla ne näkyi mustavalkoisena.
Tuo "Näkyy punaisena" viittaa siihen että SCART-johto ei ole kunnolla paikallaan. SCART-liitäntä on muutenkin huono, ja löysät toleranssit voivat saada aikaan kaikenlaista häiriötä, varsinkin jos johto pääsee liikkumaan liittimessä. Oman digiboksin kuva näkyy välillä punaisena, keltaisena, toisinaan violettina ja joskus puuttuu ääni kokonaan tai kuuluu vain oikeasta kanavasta. Tämä yleensä korjaantuu johdon laittamisella kunnolla paikalleen, mutta toistuu jos johto pääsee uudestaan löytymään kaapelia liikuteltessa.
Wii näyttää puskevan ulos S-Video signaalia NTSC-tilassa niistä nastoista johon pitäisi mennä RGB signaalia. Voit yrittää vaihtaa videotilaksi PAL60 tai käyttää S-Video kaapelia tai komponenttikaapelia. E: Priiloaderista voisi ehkä auttaa pistämällä Region Free Wii games activeksi.
Mulla on vanha 28" hz kuvaputkitöllö. Ei ole svideoliitäntä mahdollisuutta. Priiloader mulla taitaakin olla asennettuna, mutta pitää tarkistaa mitä se sisältää ja mistä sieltä löytää region free asetukset. 32" kuvaputkitöllöllä toimii usapelit kuten pitääkin. rca kaapeleilla eli yksi kuvalle ja kaksi äänelle johdolla.
Hullua, että modatussa xboxissa ja ps1.essä näkyy värit kuten pitääkin usapeleillä, mutta wiillä sitten ei.
Nintendolla on yleensä käytössä vähän omalaatuisia ratkaisuja. Kannattaa myös tarkistaa, että se ostamasi SCART-kaapeli on kytketty oikein (jos mahdollista)
Nyt mulla on uudempi kuvaputkitöllö. 4.3 kuvasuhteen ja normiscarttijohdolla toimii nyt kaikki pelit eli värit tulee normaalisti. Telkku tukee NTCS:ää siis vissiin
Oletkos liki kolme vuotta paininut asian kanssa? Päivämäärää edellisestä viestistä vain kattelin. Noh hyvä että toimii. Näitä sattuu.