Win 7 64bit muisinhallinta BSOD

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by zonepalom, Dec 30, 2010.

1. zonepalom

zonepalom Member

Trophy Points:
    11
    Windows 7:n kanssa alkaa olla rasittavan paljon bluescreen-ongelmia, jotka viittaavat kaikki jollain tavalla muistin käsittelyyn...
    Syksyn mittaan on heitellyt satunnaisesti, mutta nyt joulukuun puolivälin jälkeen ongelma on muuttunut jo arkea haittaavaksi. Nyt kestää pari-kolme päivää päällä putkeen ilman ongelmia ja sitten saattaa kaataa esim. nettiselaimen pari kertaa ja hetken päästä bluescreen. Kun käynnistää uudelleen, niin hetken päästä bluescreen uudestaan kerran-pari. Sitten saattaa taas päästä muutaman päivän normaalisti. Mitään yhteistä tekijää niille en löydä. Eivät ilmene esim. kovan rasituksen alla, vaan ihan normaalitilanteessa.
    Alussa oli monesti MEMORY_MANAGEMENT-virhe ja nyt on pari viimeisintä kertaa tullut IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.

Kokoonpanoa:
    -Windows 7 64bit Ultimate, suomi
    Asentelin joulun alla uudelleen, kun entinen meni jumiin kokonaan muutaman peräkkäisen käynnistyksenaikaisen bluescreenien takia. Päivitykset kaikki asennettu. Ohjelmista ja ajureista pitäisi olla uusimmat versiot ja saatavilla olevista 64 bittiset.

-Asus P5Q SE2
    n. 4kk vanha
    Bios:in päivitin uusimpaan, toivoen että ongelma ratkeaisi, mutta ei auttanut.

-4 tai 8 GB ram
    Olen kokeillut eri kampaparien ja emolevyn slottien kokoonpanoilla, mutta ei tunnu ongelma poistuvan. Memtest 86 ajettu myös eri kokoonpanoilla menestyksekkäästi läpi.

Lämmöt ei nouse koneessa mitenkään ylös, ~35 asteessa.

Itse paikantaisin ongelman ohjelmistopuolelle, mutta nyt ei rehellisesti sanottuna taito riitä korjaamiseen. Googlea olen mikrotukena kokeillut reilummin ongelman tiimoilta, muttei konstia vielä tullut vastaan.

Virheiden Minidump-tiedotot:
    http://filebank.fi/23958/3137/Minidump.zip

Vinkkejä ongelmanratkaisuun kaivataan....

2. zonepalom

zonepalom Member

Trophy Points:
    11
    Alkoi mennä oikeasti mahdottomaksi, joten asentelin windowsin uudelleen uudelleen toiselle kiintolevylle. Ei ole nyt sen jälkeen kaatunut kertaakaan, mutta samalla tavalla teki viimeasennuksenkin jälkeen, että hetken toimi. Seurataan tilannetta.

3. Mixuu99

Mixuu99 Member

Trophy Points:
    11
    Samanlaista ongelmaa mulla ilmenny jo 3 viikkoa. Eli aivan randomisti tulee BSOD joskus irql tai joskus toi memory management. Pari kertaa menny niin etten ole saanut enää konetta bootattua, mutta w7 repairille sain taas toimimaan hetkeksi aikaa. Muistit tarkistanu monta kertaa jo sekä näytönohjaimen vaihtanu 3 kertaa. Kone on noin 1,5 vuotta vanha. Jos ei tuu BSOD niin sitte näyttö menee sleep modee ja lukee "out of range" tai "no signal". Hankin pian erimerkkisen näyttiksen jos se auttais jotaki. Radeon HD 4670 tällähetkellä.

Share This Page