Asensin windows 7 koneelleni ja se on muutaman viikon moiteetta toiminut mutta tänään jostain syystä jökkäsi. Päätin odottaa hetken ja koneella kesti muutama minuutti jatkaa taas toimintaansa mutta jökkäsi taas. Tällä kertaa sammutin koneen ja käynnistin uudelleen mutta nyt windowsin logon jälkeen kone lataa muutaman minuutin, tulee BSOD, BIOS tervetulo ikkuna aukeaa ja kone jökkää tähän. Olen windowsin levyiltä yrittänyt käynnistää, tulee loading windows files josta kone vielä suoriutuu mutta tämän jälkeen tulevaan windows logoon jökkää. Koitin käynnistää windowsin yksi RAM kampa kerrallaan jos vika olisi niissä mutta ei tulosta, BSOD tulee silti. Onko siis kovalevyn vaihto edessä vai keksittekö jotain apua? Anteeksi tämä hieman pitkä selostus mutta olen avuton sillä en saa konetta toimimaan taaas. Kiitos kaikille jotka viitsivät vaivautua auttamaan.
Mikä näytönohjain on käytössä? Minulla oli vastaavanlaisia ongelmia Atin näyttiksen kanssa, ongelmaan ei ollut mitään muuta ratkaisua kuin näyttiksen vaihto. Tällä hetkellä käytössä emolevyn integroitu näyttis ja pelaa hyvin.
Käytössä ATI x1700fcs joka tuli huollosta win 7 asennusta edeltävänä päivänä. Koittelin vistan kanssa että näyttis pelittää ja pelailin muutaman tunnin putkeen, mitään vikoja en huomannut ja kaikki olleet viat oli korjattu joten vaihdoin vistan pois jaloista. Tuota safe modea en tajunnut kokeilla, hyvä kun muistutit
safe moden tulokset: DISC BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISC AND PRESS ENTER, mutta ku näin tekee niin levy lataa jälleen windows logoon ja kone jökkää siihen. Tuohon aiempaan viestiini, näyttishän siis on x1650 sarjaa.
Joo sain nyt parin kerran jälkeen safe modesta winukan levyn käynnistymään, menin puhdas asennukseen ja sieltä levynhallintaan eikä tämä tunnistanut kovalevyjä. Koneen käynnistyessä kyllä kovon ledi vilkkuu ja näin. Tarkistin kaapelit että on kunnolla kiinni, kokeilin SATA portit läpi jos jokin niistä olisi viallinen, tuloksetta tietenkin. Onneksi kaikki tärkeä on tallessa mutta kovolla on yksi 40gb salasana suojattu osio jota pitää jonkun ammattilaisen kautta varmaan lähteä selvittelemään saako mitään talteen. Kiitos avusta auttaneille ja jos jotain tulee mieleen asiaan liittyen niin postia tänne. Kiitos