Minulla on nyt dualboottina xp ja win7 rc. Ajattelin ostaa win7:n ja päivittää tuon rc:n. Onko kenelläkään tietoa (siis kokemukseen tai muuten perusteltua tietoa, meitä arvelijoita on netissä ihan tarpeeksi ;-) voiko päivityksen tai asennuksen tehdä suoraan tuon rc:n päälle? Vai pitääkö (kannattaako) jyrätä kaikki tyhjäksi ja asentaa ensin win7 ja sitten rinnalle xp? Onko tiedossa muita hankaluuksia tai mitä muuta pitäisi ottaa huomioon? (varmistukset on datan osalta kunnossa).
Puhtaan asennuksen joudut tekemään. Uudemman eli win7 voit asentaa xp:n jälkeen, muttet toisin päin, koska silloin käynnistyisi vain xp. Ei tunnista uudempaa ja tuhoaa sen boottirakenteen.
RC:nkin voi päivittää, mutta niin kuin aikaisemmin sanottiin, kannattaa se asentaa kokonaan uusiksi ettei tarvii painia ihmeellisten ongelmien kanssa.
Dual bootin asennusjärjestyksestä olen wasdasin kanssa vahvasti eri mieltä, olen tehnyt lukuisia Vista / XP ja Seiska / XP dual boot asennuksia, joissa XP on asennettu Vistan tai Seiskan jälkeen. Erittäin hyvä ohje tähän löytyy esim. täältä: http://www.sevenforums.com/tutorials/8057-dual-boot-installation-windows-7-xp.html Larry
Näkeehän sen jo noista ohjeista, että huomattavsti helpommalla pääsee, kun XP on asennettu ensin niin win7 luo automaattisesti käynnistys valikon. Hullu paljon työtä tekee, kun viisas pääsee vähemmällä.
Korjasin vain väärän tiedon. Tottakai on helpompi asentaa Vista tai Seiska jo koneessa olevan XP:n rinnalle kuin toisinpäin, mutta joskus on tilanteita joissa XP täytyy asentaa jälkeenpäin. Viimeksi oli tällainen tilanne asiakkaan kanssa kesäkuun lopulla, kun vielä tarvittava vanhempi softa ei suostunutkaan toimimaan virtuuali-XP:ssä niinkuin olivat kuvitelleet, vaan tätä yhtä softaa varten piti harkita joko oman XP koneen hankkimista, tai dual boot asennusta Seiska Enterprisen rinnalle. Koska ohjelmaa tarvitaan vain kerran kuussa palkanlaskennan yhteydessä, katsoivat turhaksi varata sitä varten oman koneen eli asensin XP:n jo olemassa olevan Seiskan rinnalle. Sori jos jotenkin loukkasin sinua oikaistessani väärän tiedon... Larry