Kaverin läppärissä sellaista ongelmaa, että työpöytä ei tule näkyviin sisäänkirjautumisen jälkeen. Explorer.exe on kyllä käynnissä ja työpöydän saa näkymään kun sulkee prosessin ja suorittaa sen uudestaan. Työpöytä tulee vikasietotilassa kyllä näkyviin. Alla on Windows 7
Ellei ole jo kokeiltu, niin klikkaa työpöytää oikealla ja valitse Näytä -> Näytä työpöydän kuvakkeet.
Hiiren oikealla painalluksella ei tapahdu mitään, näytöllä on siis pelkkää mustaa kun kirjautuu. Tarkalleenottaen kirjatumisääni kuuluu vasta kun Explorer.exe:n käynnistää uudestaan. /scannow ei ilmoittanut virheistä, tarviiko sitä suorittaa vikasietotilassa? Lisää enhdotuksia?
Tarkista vielä tuo: Klikkaa Windows -> Ohjauspaneeli -> Helppokäyttötoiminnot -> Helppokäyttökeskus -> Paranna näytön näkyvyyttä Jos siellä aivan lopussa on valintamerkki kohdassa "Poista taustakuvat tarvittaessa", niin poista tuo valintamerkki.
sfc /scannow ei tarvitse suorittaa vikasietotilassa, mutta kylläkin järjestelmänvalvojana. Siis klikkaat Windows ja kirjoitat cmd. Sitten klikkaat cmd.exe:ä oikealla ja valitset Suorita järjestelmänvalvojana.
Kerroit aluksi, että vikasietotilassa kaikki toimii. Tuo jäi noteeraamatta, mutta sehän ilmeisesti merkitsee, että itse Windows on kunnossa, ja vika johtuu jostakin muusta normaalitilassa käynnistyvästä sovelluksesta tai palvelusta. Ongelma tuntuu kyllä kaiken kaikkiaan kummalliselta, mutta tuosta lähtökohdasta syytä voisi koittaa haarukoilla poistamalla käynnistyviä palveluja ja koittaa näin selvittää, mikä niistä työpöydän pimentää. Neuvoja tuollaiseen haarukointiin löytyy tuolta: http://answers.microsoft.com/fi-fi/...-puhtaan/8189e938-2e54-461a-8689-e5c3cbeec9f0