Heippa, ostin syksyllä päivityksen windows 7 -> windows 8 Pro ja asensin 8:n. Asennus tuli kuitenkin toisella kiintolevyllä olevan windows xp:n käynnistyssektoriin. Nyt tarvis päästä eroon tästä toisesta kiintolevystä. Uudelleenasennus voisi olla yksi keino, miten Win 8:n uudelleenasennus tapahtuu? -Tarviiko 7 asentaa pohjalle, jotta Win 8 aktivointi onnistuu taas? -Voiko käynnistyssektoria fiksata win 8:n kovalevyltä ilman uudelleenasennusta siten, että se ei olisi riippuvainen xp:n kiintolevystä? -Saako windows 8 Pro:n puhdasta asennusmediaa ladattua microsoftilta/jostain muualta (mistä?)? Voisin kokeilla uudelleenasennusta irrottamalla ylimääräiset kovot ja käynnistämällä win8:n uudelleenasennuksen dvd:ltä/usb-tikulta.
Kovalevyn pitää ainakin olla alustettu Windows 7 asennuslevyllä, jotta Win8 päivitysversion voisi asentaa puhtaalta pöydältä. Tai näin ainakin olen kuullut kun keskusteluja olen seuraillut eri foorumeilla.
Kiitos täsmällisistä neuvoista! Minulla siis oli "vanhalla kovalevyllä" windows xp asennettuna ja säilytin sen ongelmien varalle. Laitoin koneeseen uudelle kiintolevylle windows 7:n, jonka päivitin 8:ksi. Asensin sen tyhmyyttäni käynnistymään toisella kiintolevyllä olevan xp:n käynnistystiedostosta käynnistyväksi ->jos xp-kiintolevy on irrotettu niin windows 8 ei käynnisty myöskään. Mutta näillä ohjeilla pärjään, kiitos.