Win 8 päivitysversion uudelleen asennus

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by tonator, May 3, 2013.

  1. tonator

    tonator Member

    Joined:
    Sep 10, 2006
    Messages:
    75
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Heippa,

    ostin syksyllä päivityksen windows 7 -> windows 8 Pro ja asensin 8:n. Asennus tuli kuitenkin toisella kiintolevyllä olevan windows xp:n käynnistyssektoriin. Nyt tarvis päästä eroon tästä toisesta kiintolevystä. Uudelleenasennus voisi olla yksi keino, miten Win 8:n uudelleenasennus tapahtuu?
    -Tarviiko 7 asentaa pohjalle, jotta Win 8 aktivointi onnistuu taas?
    -Voiko käynnistyssektoria fiksata win 8:n kovalevyltä ilman uudelleenasennusta siten, että se ei olisi riippuvainen xp:n kiintolevystä?
    -Saako windows 8 Pro:n puhdasta asennusmediaa ladattua microsoftilta/jostain muualta (mistä?)? Voisin kokeilla uudelleenasennusta irrottamalla ylimääräiset kovot ja käynnistämällä win8:n uudelleenasennuksen dvd:ltä/usb-tikulta.
     
  2. Datanen

    Datanen Guest

    Joined:
    Sep 21, 2010
    Messages:
    5,322
    Likes Received:
    68
    Trophy Points:
    108
    Kovalevyn pitää ainakin olla alustettu Windows 7 asennuslevyllä, jotta Win8 päivitysversion voisi asentaa puhtaalta pöydältä. Tai näin ainakin olen kuullut kun keskusteluja olen seuraillut eri foorumeilla.
     
  3. tonator

    tonator Member

    Joined:
    Sep 10, 2006
    Messages:
    75
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Kiitos täsmällisistä neuvoista! Minulla siis oli "vanhalla kovalevyllä" windows xp asennettuna ja säilytin sen ongelmien varalle. Laitoin koneeseen uudelle kiintolevylle windows 7:n, jonka päivitin 8:ksi. Asensin sen tyhmyyttäni käynnistymään toisella kiintolevyllä olevan xp:n käynnistystiedostosta käynnistyväksi ->jos xp-kiintolevy on irrotettu niin windows 8 ei käynnisty myöskään. Mutta näillä ohjeilla pärjään, kiitos.
     

Share This Page