Win 98 asennus?

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Jammy_X, Oct 18, 2006.

1. Jammy_X

Jammy_X Regular member

Trophy Points:
    26
    Elikkäs tiedän että tästä on paljon puhuttu mutta en löytänyt itselleni sopivaa postausta joten postaan uuden.

eli mulla on vanha pentium 2 joku mmx 333 mhz 64 mb ja yritän siihen asentaa windows 98 olen jo fdisk:llä formatoinut ja tehdyt uuden osion. mutta tässä koneessa ei oo ilmeisesti tukea CD:ltä buuttaamiseen koska ei buuttaa siltä vaikka olenkin laittanut biossista että buuttaa CD:ltä eka ja jne.. joten hain tuolta bootdisk.comista windows 98 buutti disketin en tiedä onko oikee mutta ainakin sillä se käynnistyy, mutta sitten siinä pitäisi ilmeisesti valita tuki sille CD asemalta käynistämiseksi? no siinä ei tule mitään valikkoa vaan siihen tulee heti se A:>< jotenkin tollein mut en mä sitten tiedä miten mä saisin sen asennuksen käynnistettyä? joten voitteko vähän helppiä?

2. Rutto

Rutto Guest

Siis pääset kuitenkin sinne DOS puolelle? Jos näin on, niin onko siinä tukea CD asemalle. Voithan käynnistää 98 asennuksen sieltäkin. Yleinsä se CD asema on D: menet sinne ja kirjoitat "asenna" siis jos kyseessä on suomenkielinen versio.

3. Jammy_X

Jammy_X Regular member

Trophy Points:
    26
    Öö mitä siinä pitäisi lukea jos siinä on tuki CD asemalle?

ja toinen että mistä ":" tuon saa kun en saa mistään sitä? siis normaalistihan se tulee shift+. mutta tuolla se ei tule ja olen kokeillut vaikka mitä mut ei tuu : merkkiä mistään.

Last edited: Oct 18, 2006
  4. Rutto

Rutto Guest

No kokeile kirjottaa siellä "D:", jos ei löydä tuollaista niin luultavasti ei ole tukea CD asemalle.

5. TeeKoo

TeeKoo Regular member

Trophy Points:
    26
  6. Jammy_X

Jammy_X Regular member

Trophy Points:
    26
    Juu täytyy kokeilla tolla bootdisketillä ja sitä shift+ö... kohta nähdään miten kävi.

7. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Trophy Points:
    116
    Näät suoraan bootin yhteydessä josko se lataa CD ajureita. Siinä pitäis ruudulla näkyä teksti MSCDEX jossain vaiheessa ja samalla kerkeät bongaamaan sen CD aseman tunnuksen. Sekun voi olla asetuksista riippuen mitä tahansa D ja Z väliltä.

8. Jammy_X

Jammy_X Regular member

Trophy Points:
    26
    Joo nyt sain sen buuttaamaan CD:ltä mutta nyt siihen tuli tämmöinen teksti eikä mee eteenpäin > Windows setup requires 7340032 bytes available on your C:drive. tarkoittaako tuo sitä että se tarvitsee jotain 7 gigaa tilaa vai? mulla ku ei oo ku 3 giganen levy. ja tuo on windows 98 SE jota yritän asentaa eli pitääkö mun nyt jostain hommata ihan windows 98?

9. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Trophy Points:
    116
    98SE on parempi kuin normi 98, pitäydy vaan SE:ssä. Formatoitko sen luodun osion? 98 vaatii formatoidun osion, koska asennus ei osaa formatoida levyjä.

10. Jammy_X

Jammy_X Regular member

Trophy Points:
    26
    Jaa mitenkä se sitten formatoidaan? ku ei oo pahemmin tullut ennen asenneltua näin vanhoja käytiksiä :D

11. TeeKoo

TeeKoo Regular member

Trophy Points:
    26
    format C:

12. Jammy_X

Jammy_X Regular member

Trophy Points:
    26
    Juu nyt sain sen asennettua ja toimimaan. kiitoksia kaikille o/

mutta tuntuu vaan sairaan hitaalta ku joutuu laittamaan vielä palomuuri ja virusohjelman siihen. mut ei voi mitään :/ hyvin se menee netti koneena.

13. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Trophy Points:
    116
    Palomuurin ja virustutkan valinnassa kannattaa olla tarkkana. Toiset ohjelmat on raskaampia kuin toiset. Palomuuriksi joku kevyt kuten Jetico tai Sygate. Ja virustutkaksi Antivir on vissiin kevyemmästä päästä.

Mitä ohjelmia olet valinnut siihen? Mihin käyttöö se tulee? Jos vain vanhojen pelien pelaamiseen ja internettiä ei tarvita niin voit estää internetin käytön ja poistaa palomuurit yms paskat.

14. Jammy_X

Jammy_X Regular member

Trophy Points:
    26
    Noo se tulee pelkästää netti surffailuun. ja olen valinnut siihen palomuuriksi zonealarmin ja virus ohjelmaksi Active virus shield.

Share This Page