Minulla on vanha pentium läppis ja siinä käyttiksenä win 98. Järjestelmä herjaa minulle että VMM32.VXD tiedosto puuttuu mikä avuksi? Voinko saada tiedoston jostakin? Miten se asennettaisiin? Olen pulassa mikä avuksi?
Olen yrittänyt microsoftin ohjeen mukaan mutta ei onnistu. Oire Kun käynnistät Windowsin, näyttöön tulee ehkä seuraava virhesanoma: VMM32.VXD: Puuttuu tai ei voi ladata en ole löytänyt ohjeessa etsittävää tiedostoa "umaxis11.386" tai Smis11.386. system.ini ei löydä kumpaakaan. Mikä avuksi?
Tuo edellä mainitsemasi ohje on korjaus jos koneelle on asennettu UMAX scanneri, mutta käsittääkseni nyt ei ole näin? Katso tuo antamani linkki, siellä on hieman erilainen ohje.
"If the Vmm32.vxd file is not found, you must install Windows 95 or Windows 98 again." Eli uudelleen asennukseksi menee valitettavasti.
En pääse windowsiin edes vikasietotilassa. kone käynnistyy ainoastaan dos tilaan. Koneessa win 98 se Minulla vastaava levyllä mutta koneessa päivitetty versio eikä suostu menemään aiemman päälle. Täytyykö vanha win 98 se poistaa dos tilassa ja asentaa windows 98 se uudelleen? miten poisto tapahtuisi? entä uudelleen asennus?
Jos se puuttuva filu löytyy asennuslevyltä, niin voisihan sen vielä koittaa purkaa .CAB:sta (aukeaa muistaakseni jopa WinZip:llä) jollain toisella koneella ja kopsata siellä korpulle, josta sitten omalla koneella voi sen DOS-tilassakin kopsata oikeaan paikkaan (eli yleensä Windows/System -hakemistoon). Muuten, varmaan ajoit sen "dir vmm32.vxd /s" -käskyn sillä asemalla, johon Windows on asennettu (eli yleensä C, etkä esim. buuttikorpulta (A, sehän ei osaa etsiä ko. tiedostoa muilta asemilta.
Kadonnutta tiedostoa ei löytynyt c: asemalta mutta löysin tiedoston win 98 se levyltä ohjeittenne mukaan. Kiitokset kaikille minua neuvoneille ja opettaneille! Vielä kerran KIITOS!!!