Olen yrittänyt kääntää wlan-korttini windows-ajuria linuxille. Käytin apuna netistä löytämääni ohjetta, mutta ilmeisesti ohje ei ole tarkoitettu debianille ja siinä on joitain eroja. Voisiko joku auttaa minua tämän lopun kanssa. Eli olen antanut seuraavat komennot. ndiswrapper -i bcmwl5.inf ndiswrapper -l ndiswrapper -m ja siihen oonkin sitten jäänyt. Eli vielä pitäis konfata jonnekkin ne wlan-määritykset. Onko /etc/network/interface oikea paikka ja mitä sinne pitää kirjoittaa? Entä mitä muuta? Voisitteko gurut auttaa keltanokkaa.
Hyvä ohje, mutta näyttäis olevan Mandrakelle? Tietäiskö kukaan ohjetta Debianin Distrolle? Mun mielestä tuo modprobe ndiswrapper komento ei toimi Debianissa. Voisiko joku kertoa miten Ndiswrapperia käytetään Debianissa.
kyllähän modprobe komento toimii yhtälailla Debianissa kuin Mantassakin, se kun on kernelin komento. Millaisen virheilmoituksen saat?
Eli nuo ohjeet toimii kyllä kaikilla jakeluilla. Vastaavilla ohjeilla olen nähnyt useammankin debian-pohjaisen distron kytkeytyvän verkkoon.
Niinkin simppelisti, kun meet sinne hakemistoon missä ne ajurit on, itselläni ~/drivers cd ~/drivers ndsiwrapper -i *ajuri.inf* ndiswrapper -l Pitäisi tulla Hardware present, Driver present Ndiswrapper -m Modprobe ndiswrapper Nyt kortin pitäisi alkaa yhdistämään tukiasemaan Nyt iwconfig niin näät mihin wlan verkkoon olet kirjautunnut jnejne.