Koitin kysellä asiaa toisella foorumilla mutta laihoin tuloksin. Copyän sen tekstin tähän niin pääsette pureskelemaan: Minulla on muutaman vuoden vanha kone, jonka otin taas käyttöön tässä viikolla. Jotta sillä pääsisi nettiin piti siihen ostaa sisäinen ADSL-verkkokortti. Ennen siinä oli USB-modeemi. Lisäksi on toinen kone, jonka päähän piti ostaa hubi jotta saisin lisää Ethernet-paikkoja kun Xbox rohmuaa sen ainoan vapaan reiän TW-EA200:n takaa. Homma on muuten bueno mutta ei toimi. Tai siis tarkemmin ottan (kumma kyllä) olen saanut sen mystisesti toimimaan eilen 2 kertaa, ekalla kerralla kymmenen sekuntia, toisella pari minuuttia. Asetelma on tämä: Minun koneessa on siis se kortti, joka on kytketty suoralla kaapelilla ZyXEL-hubiin. Hubi puolestaan on kytketty RJ45-kaapelilla Telewell TW-EA200-modeemiin josta lähtee linja maailmalle (ja USB-kaapeli toiseen koneeseen, jossa se on kiinni.) Myös Xboxini on hubissa kiinni ja mikä ihmeellisintä: se toimii aivan mainiosti vaikka on tismalleen samalla tavalla kytketty kuin koneeni. PCI-reiällä ei liene merkitystä, kortti on nyt toiseksi ylimmässä, vanhan kortin tilalla. Epäilen että vika on siellä minun koneen päässä, kenties kortin ajureissa sillä niiden asennuksessa oli pieniä ongelmia. Omasta mielestäni ajurit on kuitenkin OK ja sitä sanoo myös Ohjauspaneeli -> järjestelmä -> verkkolaitteet tjsp. Oman koneen speksit: Win ME, 700mhz AMD Duron, SMC Networks EZ Card 10/100 kortti. Oman koneeni ja pääkäyttökoneen välissä on ZyXEL Dimension ES-105 hubi ja tämän pääkoneen päässä siis se Telewell EA200. Netti toimi eilen hieman ja todisteena latasin messengerin 6.2-päivityksenkin, sen jälkeen ei eloa. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Laitoin tänne tämän koska minusta tämä vaikuttaa eniten softapuolen ongelmalta vaikka tässä onkin myös rautapuoli mukana. Jos jollain on kokemuksia/vinkkejä miten saada kone pysyvästi verkkoon niin otan mieluusti vastaan! Lisätietoa kokoonpanosta saa jos tarvetta on.
Tarkoitat varmaan tavallista verkkokorttia? Kannattaa aluksi katsoa käynnistä/start->suorita/run->winipcfg että saako kone IP osoitteen ja kokeilla vapauttaa/release ja uudistaa/renew sitä jos se auttaisi. Jos DHCP antaa IP osoitteen niin kokeilee pingata jotain käynnistä/start->suorita/run->ping google.fi ja katsoa meneekö paketit perille.
Kummallista. Käynnistin aamulla koneen, meni 2 kertaa jumiin ja kerran bootti. ZoneAlarmin joku true vector security center meni siinä rytäkässä kiinni ja siihen työkalupalkin ikoniin tuli keltainen risti päälle merkiksi siitä että se ei toimi. -> Netti toimii. Onko jollain selitystä tähän? Koita vaihtaa palomuuria jos se vaikka sitten toimisi päällä olevankin.
Öölräit.. Vaihdoin ZoneAlarmin Sygateen ja nyt toimii bueno. Oon juuri nyt tässä omalla koneella. Toimii muuten hyvin mutta kaatuu tasaisesti n. viiden minuutin välein. Jos jollain on jemmassa hyviä kovon formatointi/winukan uudelleenasennustutoriaaleja niin otan kernaasti vastaan! Kiitos.