eli musta tuntuu nyt että mun palomuuri estää jotenkin ton automaattisen päivityksen windowsille. mulla on nyt windows xp home sp2 ja tähänasti se on toiminu sillain että aina kuun 15 päivään mennessä se on ladannu hyvin ne päivitykset ja oon tarkistanu lisää/posta sovellus valikosta ja siellä ne aina on ollut oikeen. ja oon käyny windows update sivustolla ja sieltä näkyy mitkä on latautunu viimeks. mut nyt siellä on maaliskuussa latautunu viimeks ja on kuitenkin tullu jo uusia latauksia! ja hommasin ton ZoneAlarm muurin muutama kuukausi sitten ja nyt epäilen että se estää niitä latautumasta ku nyt ku joskus käynnistää koneen niin sinne alas oikealle ilmestyy se windowsin keltainen suojakilpi joka sit sanoo että ladataan päivityksiä ja siinä lukee 0% ja sit se katoaa melkein heti eikä lataakaan niitä. mikä ohjelma hoitaa näitä latauksia eli jos katson palomuuriasetuksista onko sallittu sille yhteys? kun mun mielestä en ole ainakaan kieltänyt mitään siihen liittyvää ohjelmaa toimimasta ja ottamasta yhteyttä. alerts ja logs filessä on sellainen kun ICMP type:8/subtype:0 ja routed niin on yrittäny vähäväliä.... eli noin parinpäivän välein ottaa yhteyttä ja ladata jotain koneeseen, voisko olla se sitten? äh, ärsyttää kun ei tiedä mitä sallia ja mitä ei. miten saan testattua ton updaten toiminnon että lataako vai ei niitä päivityksiä. ku epäilin jo kaks kuukautta sitten ja siitä lähtien ei ole tullut päivityksiä.
joo samaa tekee mullakin käsipelillä pitää päivittää norman on palomuurina, vika o varmaa tossa winku päivitysivustossa...
googlettamalla löytyi viitteitä welchia madosta tohon virheeseen. http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.welchia.worm.removal.tool.html tuossa on softa mil voi tseka welchian.
no juu tuolta mäkin olen kattonu niitä mutta nyt sit siellä luki huhtikuun lataukset on peruutettu??. ei lukenu vielä aamulla silleen. no täytyy kattoo onko ne latautunu muutaman päivän sisällä ja jos ei niin homma kusee. kokeilin tota madon tarkistusta ja se on vielä keksen (kestää aika kauan) edit: noniin nyt etsintä on valmis ja matoa ei löytynyt ilmoitti toi ohjelma. eli täytyy jatkaa tutkimista... tosin menee pääsiäisen yli koska meen matkoille. kiitos avusta ja hyvää pääsiäistä, palataan asiaan.
ongelma ratkaistu! eli kävin windows update sivustolla ja törmäsin siellä tällaseen kun "Windowsin aitouden varmistustyökalu (KB892130)" latasin sen ja kas, sen jälkeen kone latasi uusimmat päivitykset ja asensi ne ennen kun sammutin koneen.