Win Update sivun aitoustunnistus

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Octo30, Aug 17, 2005.

  1. Octo30

    Octo30 Member

    Joined:
    Oct 3, 2004
    Messages:
    45
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Onko kellään käynyt niin, ettei pääse läpi aitoustunnistuksesta, vaikka omistaakin AIDON windowsin?

    Mulla kävi näin, kun päivitin eli uusin koneesta emon/prossun.
    Ensin tarttis aktivoida uudelleen, minkä jouduin tekemään puhelimitse ja ihan ihmisen kanssa, ei mennyt läpi automaatista.Nyt ei pääse läpi aitoustunnistuksesta.Tietääkö joku, mikä mättää?
     
  2. pkaksp

    pkaksp Moderator Staff Member

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Messages:
    12,231
    Likes Received:
    53
    Trophy Points:
    128
    Luultavasti mättää siinä että vaihdoit emon siihen koneeseen. Eli jos sulla on OEM windows joka oli valmiina siinä koneessa, niin se ei ole enää "aito" kun sen asentaa "toiseen" koneeseen. Kun OEM windowsia ei saisi muihin koneisiin asentaa.
     
  3. Octo30

    Octo30 Member

    Joined:
    Oct 3, 2004
    Messages:
    45
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Kyllä on OEM windows.

    Onko tähän mitään helppoa kikkaa
    vai onko asennettava winu uudelleen tyhjälle levylle?
    Plus tietenni kaikki ohjelmat ....
     
  4. pkaksp

    pkaksp Moderator Staff Member

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Messages:
    12,231
    Likes Received:
    53
    Trophy Points:
    128
    Ai et ole emon vaihdon jälkeen asentanut winukkaa uudelleen? Aina kun koneeseen vaihtuu emo niin olisi syytä asentaa windows uudelleen. Kokeiles nyt tuota ainakin.
     
  5. konverter

    konverter Regular member

    Joined:
    Aug 20, 2002
    Messages:
    655
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Eihän sen Windowssin pitäisi edes kunnolla toimia jos vaihtaa emon eikä tee windows uusinta/korjaus asennusta. Itse opin tämän kantapään kautta aikoinaan. Mutta tsekkaa Octo30 privaatti postis laitoin sulle meiliä.
     
    Last edited: Aug 17, 2005
  6. eduard0

    eduard0 Active member

    Joined:
    Jun 27, 2005
    Messages:
    1,396
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Itselläkin OEM asennettuna ja emolevy vaihtunut, ei pitäisi olla siitä kiinni. Tosin olen asentanut Windowsin uusiksi sen jälkeen. Ja mitä tulee siihen "ettei windowsin edes pitäisi toimia" emolevyn vaihdon jälkeen, niin tuo on täysin naurettavaa. Emolevyjen perustoiminnot ovat sen verta standardia kauraa että tuo rajoitus on käytännössä täyttä ilmaa. Mutta sehän me jo tiedettiinkin että mikkisoftan käyttiksissä ainakin hinnassa on iso osa ilmaa.
     
    Last edited: Aug 17, 2005
  7. pkaksp

    pkaksp Moderator Staff Member

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Messages:
    12,231
    Likes Received:
    53
    Trophy Points:
    128
    En ole itse törmännyt myöskään tapaukseen jossa tuo edellä mainitsemani tapaus tulisi ilmi, mutta olen kuullut että jotkin valmistajat tekevät näistä "recovery" levyistä bios sidonnaisia. Eli OEM käyttis tavallaa sidotaan toimivaan vain sen koneen biossissa. Näin ollen emon vaihtuessa se ei toimisi "laillisesti" uudella emolla.

    Ja ei tuo mikään mahdottomuus olisi edes toteuttaa. Mutta niinkuin sanoin niin en ole itse henk.koht. muutakuin kuullut asiasta.
     
  8. konverter

    konverter Regular member

    Joined:
    Aug 20, 2002
    Messages:
    655
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Itselläkin OEM asennettuna ja emolevy vaihtunut, ei pitäisi olla siitä kiinni. Tosin olen asentanut Windowsin uusiksi sen jälkeen. Ja mitä tulee siihen "ettei windowsin edes pitäisi toimia" emolevyn vaihdon jälkeen, niin tuo on täysin naurettavaa. Emolevyjen perustoiminnot ovat sen verta standardia kauraa että tuo rajoitus on käytännössä täyttä ilmaa. Mutta sehän me jo tiedettiinkin että mikkisoftan käyttiksissä ainakin hinnassa on iso osa ilmaa.


    Joo mulla on kans OEM asennettuna ja kahteen koneeseen vaihdoin emolevyt ja ei toiminut windows kummassakaan EMON vaihtamisen jälkeen. Ekaan koneeseen tein uudelleen asnnuksen ja homma toimi. Toiseen koneeseen kokeilin korjausasennuksella ja homma toimi. Samoten vaihdoin isäukon koneeseen emon ja siinäkään ei toiminut windows vasta kun korjausasennuksen jälkeen. Niin että naureskele siinä nörtti vaan mulle ihan sama. Ja jos et olisi asentanut windowssia uusiksi emos vaihdon jälkeen tuskin olis sullakaan toiminut kunnolla, sinistä virheruutua pukkais vähänväliä jos ei tekis vähintään korjausasennusta. Ja työn puolesta olen noita asiakkaille vaihtanut aika paljon ja aina on pitänyt win korjaus asennus tehdä vähintään. Ja tuossa kun yrität lainata multa tekstiä niin sekin on vajavainen eli en ole väittänyt että windows ei toimi ollenkaan vaan siellä perässä on sana KUNNOLLA jota et tuohon lainaukseesi laittanut joten eipä tahallaan vääristellä asioita. Eli windows monesti emolevyn vaihdon jälkeen toimii mutta alkaa tulemaan blue screen error viestejä silloin tällöin jos tuota winukkaa ei asenna/tee korjaus asennusta.
     
    Last edited: Aug 17, 2005
  9. Sakke88

    Sakke88 Active member

    Joined:
    Apr 11, 2004
    Messages:
    1,773
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    68
  10. eduard0

    eduard0 Active member

    Joined:
    Jun 27, 2005
    Messages:
    1,396
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Konverter, kyllähän minä sen tiedän ettei Windows useimmiten toimi (kunnolla tai ollenkaan) suoraan emolevyn vaihdon jälkeen. Mutta se että sen ei "pitäisi" toimia (kunnolla tai ollenkaan) emolevyn vaihdon jälkeen on toinen asia, nimittäin Microsoftin oma kämmi. Tarkoituksenani ei millään muotoa ollut hyökätä sinua kohtaan ja jos jollekin tässä pitää nauraa, on se Microsoft (vaikkakin usein taitaa monella mennä itkemisen puolelle kun ei toimi).

    Ja itsellänikään muuten ei enää tuolla Windowsin Product Key:llä mene internet / puhelinautomaattiaktivoinnista läpi, vaan joutuu aina tukihenkilön kanssa juttelemaan kun Windowsin uusiksi laittaa tai kokoonpano vaihtuu. Päivitykset kuitenkin toimivat normaalisti.
     
  11. jonir21

    jonir21 Regular member

    Joined:
    May 6, 2005
    Messages:
    422
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    vähän offtopiccii mut toimiiko winukka kunnolla pelkän prossun vaihdon jälkeen ilman uudelleenasennusta?
     
  12. pkaksp

    pkaksp Moderator Staff Member

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Messages:
    12,231
    Likes Received:
    53
    Trophy Points:
    128
    Prosessorin vaihdon ei pitäisi vaikuttaa windowsin toimivuuteen millään tavalla. (jos vain prossu on oikein asennettu)
     
  13. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
    Tosin jos vaihtaa esim. Celeronista HT pentiumiin tai AMD 64 mallin X2 malliin niin käyttiksen korjausasennus on edessä jos haluaa kaiken irti uudesta suorittimesta.
     
  14. Octo30

    Octo30 Member

    Joined:
    Oct 3, 2004
    Messages:
    45
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    On tää hieno käyttis tää winu!!!

    Korjausasennus meni hienosti eteenpäin, kunnes ......
    sininen ruutu ja kauheesti olis tehtävää eli säätämistä sekä oltava jotku päivitykset??

    Sitte kone IHAN JUMISSA !!! Näyttö harmaa ja kursori yläkulmassa, TÄ?

    Kova ei toimi EDES orjana toisessa koneessa ja mikä parasta;
    MOLEMMISSA ON AITO WINDOWS! Nyt alkaa naurattaa ....

     
  15. pkaksp

    pkaksp Moderator Staff Member

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Messages:
    12,231
    Likes Received:
    53
    Trophy Points:
    128
    Laita nyt suosiolla vain täysin uusi asennus puhtaalle alustalle. Nuo korjausasennukset on mitä on... eli ei toimi aina.
     
  16. Octo30

    Octo30 Member

    Joined:
    Oct 3, 2004
    Messages:
    45
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Meniköhän jotain mäsäks? Koneeseen ei tule virtaa!!

    Mulla on uusi emo, uusi prossu ja uusi kova (sata).Kaikki on kiinni,
    eikä virtaa tule? Piuhat ok, missä vika? Jos laitan vain vanhan IDE:n
    on nayttö harmaa ja kursori yläkulmassa, silloin tulee virta.

    Onko SATA levyn asennus jotenkin erikoinen, siis tyhjään koneeseen.
     
  17. konverter

    konverter Regular member

    Joined:
    Aug 20, 2002
    Messages:
    655
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    No ainakin sata ajurit pitää asentaa. Sehän kysyy niitä kun aloittaa winukan asentamisen.
     
  18. pkaksp

    pkaksp Moderator Staff Member

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Messages:
    12,231
    Likes Received:
    53
    Trophy Points:
    128
    No emosta riippuen se voi tarvita erilliset S-ATA ajurit, mutta ei se kyllä tuohon virran saantiin vaikuta millään tavalla.
     
  19. konverter

    konverter Regular member

    Joined:
    Aug 20, 2002
    Messages:
    655
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Juu ei vaikutakkaan.
     
  20. Octo30

    Octo30 Member

    Joined:
    Oct 3, 2004
    Messages:
    45
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Asensin sata levyn toiseen koneeseen ja aattelin xpssä osioida ja alustaa...
    Ei sanoo winu... tä? Näkyy niinku kielletty ajosuunta!!! heh heh .... Onko levy rikki???
    Vai eiko näin saa tehdä? Toisessa koneessa sata levy ajureineen,eli ok.

    Nyt otan vanhasta IDEstä varmuuskopiot ja kattelen sitte tekemiset uudelleen ...
     

Share This Page