Win-vistan poisto XP:n päältä

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Naapurisi, May 6, 2007.

1. Naapurisi

Naapurisi Regular member

Trophy Points:
    26
    Tuli tehtyä kardinaali munaus kun asensin Vistan XP:ni päälle.
    Nyt kuitenkin tahdon saada Vistan pois vahingoittamatta kuitenkaan omia tiedostojani? Siinä kuitenkin pulma, muutama tunti vierähti yrittäessä ja olen viellä lähtöpisteessä!

2. Naapurisi

Naapurisi Regular member

Trophy Points:
    26
    Nyt tarvittaisi viisaampien apua ripeästi, kone on kuin kilpikonna!

3. SSaarinen

SSaarinen Regular member

Trophy Points:
    46
    Aika pahan pistit...Alustitko mitään, kun asensit Vistan? Siinä tapauksessa kaikki nimittäin meni sen sileän tien.

Jos Vista taas meni "siististi" XP:n päälle, niin eikö sun tiedostot ole missään tallella muka? Pahimmassa tapauksessa tiedostot voi ehkä pelastaa jollain recovery-ohjelmalla, mutta parempi, että kuuntelet muutaman muun neuvon tässä asiassa. Ei löydy kokemusta tälläisestä tapauksesta...

4. Naapurisi

Naapurisi Regular member

Trophy Points:
    26
    Siis ohjelmat ja kaikki tiedostot on tallella. Haluan siita Vistasta vaan eroon ja takaisin XP:hen koska oli minulle mieluisempi. Voinko siis poistaa Vistan päivitykset ja koko helahoidon? Jolloin XP palaisi automaattisesti takaisin, myös levyke löytyy...

5. SSaarinen

SSaarinen Regular member

Trophy Points:
    46
    Helpointa varmasti olisi, jos saisit tiedostot yms. talteen erikseen ja sitten asentaa XP:n puhtaasti alustetulle levylle. Jos sitä kamaa kuitenkin on useampi sata gigaa, kuten mulla, niin ei sitä paljoa liikutella. Siinä menee aikaakin jo sikana...

Koska Windowsit saa asennettua/päivitettyä ylöspäin "siististi" niin alaspäin voisi ehkä olla myös mahdollista. Älä nyt kuitenkaan tee vielä mitään mun luulon perusteella. Nyt pitää mennä nukkumaan, huomenna koulussa ehdin paremmin pohtia ongelmaasi. Ellei joku tule ja pistä hommaa pakettiin sillä välillä :)

6. Dwnldz_5

Dwnldz_5 Active member

Trophy Points:
    68
    Jos olet jakanut kiintolevysi niin että yksi osio on vain ja ainoastaan käyttikselle eli ohjelmat ja muut omat tiedostot omalle osiolle niin ei ole paniikkia, pistät vaan XP:n asennuslevyn sisään ja asennuksen alussa määrittelet sen aseman missä käyttis on (yleensä C:). Sillä tavalla et menetä mitään.

Share This Page