Win XP asennus

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Jepetzu, Dec 3, 2013.

  1. Jepetzu

    Jepetzu Member

    Joined:
    Nov 2, 2013
    Messages:
    30
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Sain tuommoisen Fujitsu Siemensin läppärin käyttööni, joka on ilmeisesti jonkun koulun vanha kone ja se on salasanalla suojattu. Käyttöjärjestelmänä siinä on Win XP Pro. Salasanaa kun en tiedä, niin ajattelin, että lataan ja asennan siihen kokonaan uuden äxpeen. Latasin uuden XP:n (varmasti on 100% toimiva), muutin biosista ensimmäiseksi käynnistysvaihtoehdoksi cd:n, poltin .iso imagen cd-levylle ja käynnistin koneen, mutta jostain kumman syystä kone ei osaa käynnistää levyä eli asennus ei käynnisty. Poltin levyn Nerolla ja poltto onnistui. En ymmärrä mikä mättää. Täytyykö tämmöiset käynnistettävät levyt polttaa jollain muulla softalla? Kiva olisi saada toimimaan tuo, niin olisi varakone. Kyllä tuolla vanhemmat pelitkin toimii.
     
  2. Sakke88

    Sakke88 Active member

    Joined:
    Apr 11, 2004
    Messages:
    1,773
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    68
  3. Jepetzu

    Jepetzu Member

    Joined:
    Nov 2, 2013
    Messages:
    30
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
  4. Jepetzu

    Jepetzu Member

    Joined:
    Nov 2, 2013
    Messages:
    30
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ei tästä nyt tule yhtään mitään. Poltin imagenakin kyseisen cd:n eikä toimi edelleenkään. Nerosta minulla ei ole tuommoista versiota niin kuin linkittämässäsi ohjeessa ja yritin tuota ohjelmaa asentaa niin asennus ei suostunut menemään loppuun asti, sillä se taas on ristiriidassa tuon entisen Nero-softan kanssa. Päätin siis vaihtaa ohjelmaa. Nyt latasin IMGBurnin. Löytyisikö tähän vastaavaa ohjetta, vai pitäisikö boottilevyn toimia, kun poltan .ison "Write image file to disc" toiminnolla? Eipä tässä ainakaan ole mitään erillistä vaihtoehtoa tyyliin "Write bootable cd" tms.

    Menee hermot!

    ediittiä

    Olen googletellut tässä tovin ja en ymmärrä hevon kukkua ohjeista joita tulee vastaan. Tässä esimerkki: http://forum.imgburn.com/index.php?/topic/4013-using-imgburn-to-make-a-windows-xp-boot-cd/

    Siis mitä? Ei tää nyt voi olla noin monimutkaista. Kyllä olen muistaakseni ennenkin polttanut recovery cd:n ja ei siinä ole ollut mitään epäselvää/ongelmaa. Olen vain jollain softalla, en muista millä, polttanut imagen levylle ja tattadadaa, asennus on käynnistynyt ja edennnyt normaalisti loppuun asti. Auttakaa, kiitos!
     
    Last edited: Dec 4, 2013
  5. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 17, 2006
    Messages:
    6,847
    Likes Received:
    786
    Trophy Points:
    193
    Last edited: Dec 4, 2013
  6. MikroMake

    MikroMake Active member

    Joined:
    Feb 3, 2006
    Messages:
    3,864
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    68
    Itse olen käyttänyt ilmaista CDBurnerXP -poltto-ohjelmaa joka toimii Vista / Win2k / WinXP / Win7 / Win8 :

    https://cdburnerxp.se/

    Lisäys: Unohdin mainita että siinä on myös suomenkieli mukana.
     
    Last edited: Dec 4, 2013
  7. Jepetzu

    Jepetzu Member

    Joined:
    Nov 2, 2013
    Messages:
    30
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6

Share This Page