Olen tässä ajatellut hankkia itselleni uuden koneen. Kävin tuolla tietokonekauppa.fi:ssä ja sieltä löytyisi suhteellisen halpaan hintaan hyvä tietsikka, johon ei ole asennettu käyttistä. Ostan sen sitten erikseen. Koska olen aikaisemmin asentanut vain Xp:n koulussa, niin kysyisinkin, että onko tuon win2000 asennus "puhtaaseen" kiintolevyyn sen vaikeampaa kuin asennus cd:n cd-asemaan laittaminen? Elikkä pitääkö minun alustaa levy jotenkin vai onnistuuko se asennus-cd:n kanssa? Ajattelin myös myöhemmin kokeilla Linuxin asennusta, joten moneen/minkäkokoisiin osiin kannattaisi minun tuo levy osoida? 80 GB on käytettävissä ja ajattelin, että 30G C: (Windows), 25 GB (Windowsin ohjelmat) D:, 5 GB (Tallennan Win2000 cd:n tiedot tuonne) E: ja 25G (tuleva Linux) F:. Kuulostaa varmaan aika huonolta? Minulla ei ole kuin mututuntuma miten tuo kannattaisi tehdä Ja sellainen kysymys vielä, että kannattaako tuolta tietokonekaupasta tilata? Huollossa tosin voi tulla ongelmia, kun asun eri puolella Suomea, mutta halvin hinta-laatusuhde tähän asti. Kiitoksia vastauksista!
no kyllähän siinä täytyy muutakin tehä kun asennus-cd laittaa asemaan.. (painaa enteriä) mutta jos olet windows xp:n asentanut joskus niin se on aika samanlainen ja selviät varmasti siitä kovalevy täytyy luonnollisesti osioida ja alustaa mutta sen voit tehdä siinä asennus-ohjelmassa samalla lailla kun windowsissa ja siinä on kerrottu selvästi mitä olet tekemässä..