Win2000& asennus uuteen koneeseen

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by mansikka1, Jun 27, 2005.

  1. mansikka1

    mansikka1 Member

    Joined:
    Jul 14, 2002
    Messages:
    26
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Olen tässä ajatellut hankkia itselleni uuden koneen. Kävin tuolla tietokonekauppa.fi:ssä ja sieltä löytyisi suhteellisen halpaan hintaan hyvä tietsikka, johon ei ole asennettu käyttistä. Ostan sen sitten erikseen.

    Koska olen aikaisemmin asentanut vain Xp:n koulussa, niin kysyisinkin, että onko tuon win2000 asennus "puhtaaseen" kiintolevyyn sen vaikeampaa kuin asennus cd:n cd-asemaan laittaminen?
    Elikkä pitääkö minun alustaa levy jotenkin vai onnistuuko se asennus-cd:n kanssa? Ajattelin myös myöhemmin kokeilla Linuxin asennusta, joten moneen/minkäkokoisiin osiin kannattaisi minun tuo levy osoida?
    80 GB on käytettävissä ja ajattelin, että 30G C: (Windows), 25 GB (Windowsin ohjelmat) D:, 5 GB (Tallennan Win2000 cd:n tiedot tuonne) E: ja 25G (tuleva Linux) F:. Kuulostaa varmaan aika huonolta? Minulla ei ole kuin mututuntuma miten tuo kannattaisi tehdä ;)

    Ja sellainen kysymys vielä, että kannattaako tuolta tietokonekaupasta tilata?
    Huollossa tosin voi tulla ongelmia, kun asun eri puolella Suomea, mutta halvin hinta-laatusuhde tähän asti.
    Kiitoksia vastauksista!
     
    Last edited: Jun 27, 2005
  2. Jannejt

    Jannejt Moderator Staff Member

    Joined:
    Feb 10, 2005
    Messages:
    5,045
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    118
    no kyllähän siinä täytyy muutakin tehä kun asennus-cd laittaa asemaan.. (painaa enteriä) ;)
    mutta jos olet windows xp:n asentanut joskus niin se on aika samanlainen ja selviät varmasti siitä :D

    kovalevy täytyy luonnollisesti osioida ja alustaa mutta sen voit tehdä siinä asennus-ohjelmassa samalla lailla kun windowsissa ja siinä on kerrottu selvästi mitä olet tekemässä..
     
  3. mansikka1

    mansikka1 Member

    Joined:
    Jul 14, 2002
    Messages:
    26
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Hyvä! turhaan näytän murehtineen ;)
    t. vainoharhainen X)
     
  4. Ola91

    Ola91 Guest

    Last edited by a moderator: Jun 28, 2005

Share This Page