Ihan ensimmäisiä päiviä käytän Wintoosa seitsemäistä (XP:stä siirryin) ja olen koneen ainoa käyttäjä ja profiilissa lukee että olen järjestelmänvalvoja, mutta kun koitin tallentaa erästä tiedostoa koneelle niin näytölle pompsahti ilmoitus että profiililla ei ole oikeuksia tallentaa ko. kansioon ja oikeudet pitää laittaa järjestelmänvalvojan toimesta mikäli sinne haluan mitään laittaa. Mitenkä tämä paradoksi kierretään?
Oletuksena jopa järjestelmänvalvoja käyttää normaaleja oikeuksia (tosin alla on sitten olemassa järjestelmänvalvojan oikeudet). Tällä tietenkin yritetään suojata järjestelmää haitakkeilta ja saada uudet käyttäjät tajuamaan siirtymään normaalin tilin käyttöön päivittäisessä käytössä. Windowsissa on jotkin tietyt kansiot, jotka on tarkoitettu, ettei käyttäjä menisi sössimään niiden kanssa suoraan, mutta mikään ei tosin estä tätä kokonaan. Mitä kansiota yrität muokata?
Program filesiin tein kansion johon asensin ohjelman ja siihen kansioon tein alakansion johon koitin tallentaa tiedostoni latauksen jälkeen.
Jep, kannattaa yleensä jättää Program filesin muokkaus ohjelmien itsensä käsiteltäväksi, eli jos esim. ohjelma ei sisällä asentajaa, kannattaa ohjelma asentaa esim. %APPDATA% -kansioon (luoda sinne vaikka alikansio, sinne softa jne.).
Koitin ihan piruuttani tallentaa tuosta jonkun nettisivun niin samat sanat tuli kun koitin tallentaa vain suoraan C asemalle menemättä mihinkään kansioon, näyttää siltä että en saa tallentaa mitään minnekään muualle kuin omaan käyttäjätili kansiooni. Eihän tuo koneen käyttöä rajoita kerta pystyn kaiken jonnekin tallentamaan, mutta olen tottunut ohjelmat tallentamaan nimensä mukaisesti program filesiin enkä pysty nyt edes esim. tallentamaan pelejäkään tuohon heti C-aseman alkuun kuin ennen tein.
Järjestelmäaseman juuri, Program files-, Windows -kansiot ovat näitä kohteita, joista sinun tulisi oppia uuteen. Kyllä voit tallentaa esim. C:\esimerkki-kansioon, jos kerran sinne on pakko tallentaa.
Juu näköjään onnistuu tallentaminen C:lle kun sinne tekee uuden kansion, mutta olemassa oleviin kansioihin tai suoraan C:n alkuun tallentamista ei salli. Enköhän minä tätä systeemiä opi käyttämään, lienee parempi näin. Kiitti!