Win7, windows update ei toimi (error 80072ee2)

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Damdi0, Aug 3, 2011.

  1. Damdi0

    Damdi0 Member

    Joined:
    Aug 3, 2011
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Eli rakensin uuden koneen (voin postata kokonpanon jos tarvis, kirjoitan tätä puhelimellani joten pitkät ja monimutkaiset osalistaukset eivät nappaa) ja yritin aloittaa Windowsin päivityksen, mutta se ei onnistunut ja sain takaisin vain virhekoodin 80072ee2. Internet yhteyteni käyttäytyy muutenkin omituisesti, jostain syystä microsoftin sivuille pääsystä on turha uneksiakaan, eikä AD sivuille kirjautuminen onnistunut, chrome palautti vain virheilmoituksen ERR_EMPTY_RESPONSE. Esimerkiksi google toimiii kuitenkin normaalisti.

    Toistaiseksi olen yrittänyt asentaa emolevyssä olevan verkkokortin ajurit uudestaan sekä sulkenut Windowsin palomuurin ja UACn.
     
  2. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,159
    Likes Received:
    1,221
    Trophy Points:
    243
    Tuossahan oli aika monenlaista ongelmaa. Ei kai kone ole nyt kokonaan ilman palomuuria? Jos pääsyssä Microsoftin päivityssivuille on ongelmaa, käytä mieluumin Windowsin omaa palomuuria. Sen kautta päivitysten pitäisi ainakin onnistua. Jos taas kone on ollut kokeilujen ajan kokonaan ilman palomuuria, saattaisi olla varminta asentaa käyttis ensin kokonaan uudestaan.

    e: Tässä vielä Microsoftin ohje tuohon päivitysongelmaan: http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/Windows-Update-error-80072ee2
     
    Last edited: Aug 3, 2011
  3. Damdi0

    Damdi0 Member

    Joined:
    Aug 3, 2011
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Windowsin palomuuri oli siis alunperin päällä, mutta kun kohtasin aikaisemmin mainitut ongelmat niin käänsin sen pois päältä ja koatsoin auttaako. Ei auttanut joten käänsin palomuurin takaisin päälle. Voipi olla että kohta on windowsin uudelleen asennus edessä jos se auttaisi ongelmaan.

    Mikään tuosta kb-artikkelista löytynyt toimenpide ei korjannut ongelmaa.

    EDIT: Asensin tänään tuhannen kerran verkkokortin ajurit uudestaan ja nyt kaikki näyttäisi toimivan moitteetta. Kumma juttu :/
     
    Last edited: Aug 4, 2011
  4. Marisa1

    Marisa1 Member

    Joined:
    Jan 25, 2012
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Itselläni on jo pitkän aikaa ollu ihan sama ongelma, ei suostu päivittämään. Päivitysten asennus onnistui viimeeksi joulukuussa 2011. Nyt saan vaan virhesanoman Windows Update -virhe 80072ee2. Olen jo kokeillut kaikkea, olen kokeillut sallia windows updaten koneen oman palomuurin kautta, ei auttanut. ja olen myöskin sallinut updaten nortonin palomuurin kautta, eikä sekään auttanut. Mitä teen seuraavaksi? konetta ei ole päivitetty vajaaseen kahteen kuukauteen ja huomaan tässä selvää hitautta. Pitääkö viedä kone jonnekin että asentavat windowsin uudestaan?. Käyttöjärjestelmä on windows 7.

    Terveisin, Marisa1
     

Share This Page