Minulla on ongelmia tv-kortin toiminnassa. Kone kaatuu aina kun jotain korttiin liittyvää softaa käynnistelee. Voisiko asia johtua win98:sta tai directX:stä
Kortti on pinnaclen PCTV Studio tai joku sinnepäin. Mitään varsinaista virheilmoitusta ei tule, mutta mikään ei toimi niinkuin pitäisi. Kanavia scannaus ei tuota tulosta ja kun softan käynnistää niin kone kaatuu. Mulla on koneessa directx 8.1 asennettuna. Olen kokeillut directx:n testejä mm. DirectDraw accelerator. Kone kaatuu myös silloin.
Samoja ongelmia on miltei kaikissa ohjelmissa jotka on jotenkin tekemisissä liikkuvan kuvan kanssa. Esim. Real Player, QuickTime Player eivät pelaa. Ongelma on mitä todennäköisemmin lähtöisin Real Playeristä
Minulla on ongelmia DirectX 8.1. kanssa. Yrittäessäni käynnistää ohjelmaa(peliä) näyttöön tulee virheilmoitus: There was a problem initialising DirectX graphics.Virtua Tennis will now exit. Error code reference: 0x82000003 Mitä tämä tarkoittaa ja mitä minun pitäisi mahdollisesti tehdä, jotta saisin pelin käynnistettyä?
jormat: Kokeile poistaa se Real Player, niin näet johtuiko siitä. RP on muutenkin tosi rasittava softa, aina ottamassa yhteyttä johonkin, ja vielä aika raskas pyörittää. Sen jälkeen kannattaisi mielestäni asentaa jokin muu versio DX:stä, uudempi tai vanhempi, ja katsoa paraneeko toiminta. Ei sulla muuten satu olemaan Creativen äänikorttia koneessa, niiden kanssa ei kaikki rauta (kuulemma) meinaa suostua yhteistyöhön?