win98 ja directx

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by jormat, Aug 5, 2002.

1. jormat

jormat Guest

Minulla on ongelmia tv-kortin toiminnassa. Kone kaatuu aina kun jotain korttiin liittyvää softaa käynnistelee. Voisiko asia johtua win98:sta tai directX:stä

2. peraWare

peraWare Regular member

Trophy Points:
    26
    Selventäisitkö vähän. Minkälaista virheilmoitusta heittää ja mikä kortti?

3. jormat

jormat Guest

Kortti on pinnaclen PCTV Studio tai joku sinnepäin. Mitään varsinaista virheilmoitusta ei tule, mutta mikään ei toimi niinkuin pitäisi. Kanavia scannaus ei tuota tulosta ja kun softan käynnistää niin kone kaatuu.
    Mulla on koneessa directx 8.1 asennettuna. Olen kokeillut directx:n testejä mm. DirectDraw accelerator. Kone kaatuu myös silloin.

4. jormat

jormat Guest

Samoja ongelmia on miltei kaikissa ohjelmissa jotka on jotenkin tekemisissä liikkuvan kuvan kanssa. Esim. Real Player, QuickTime Player eivät pelaa. Ongelma on mitä todennäköisemmin lähtöisin Real Playeristä

5. peraWare

peraWare Regular member

Trophy Points:
    26
    Villi veikkaus: äänikortti tai näytönohjain bugittaa. Hae uusimmat ajurit!

6. jukkis

jukkis Member

Trophy Points:
    11
    Minulla on ongelmia DirectX 8.1. kanssa.
    Yrittäessäni käynnistää ohjelmaa(peliä) näyttöön tulee virheilmoitus:

There was a problem initialising DirectX graphics.Virtua Tennis will now exit. Error code reference: 0x82000003

Mitä tämä tarkoittaa ja mitä minun pitäisi mahdollisesti tehdä, jotta saisin pelin käynnistettyä?

7. toni.x

toni.x Guest

jukkis, kokeile directx 8.1b

8. wipe2000

wipe2000 Senior member

Trophy Points:
    118
    jormat:
    Kokeile poistaa se Real Player, niin näet johtuiko siitä. RP on muutenkin tosi rasittava softa, aina ottamassa yhteyttä johonkin, ja vielä aika raskas pyörittää.

Sen jälkeen kannattaisi mielestäni asentaa jokin muu versio DX:stä, uudempi tai vanhempi, ja katsoa paraneeko toiminta.

Ei sulla muuten satu olemaan Creativen äänikorttia koneessa, niiden kanssa ei kaikki rauta (kuulemma) meinaa suostua yhteistyöhön?

9. maumau

maumau Member

Trophy Points:
    16
    Muuten, mitkä muut playerit pyörittävät .rm-tiedostoja, jos poistaa realplayerin?

Share This Page