Jumissa jo useita päiviä, aina kun avaan koneen niin on joku vikasietotilaan liittyvä prosessi käynnissä, nyt siinä on viimeksi ollut pintatarkistus menossa ja se jää aina 7% tarkistettuaan jumiin enkä pääse siitä mihinkään. Mahtaako koneesta saada vielä toimivan raudan? Lisätään vielä että olen aloittelija jos joku infolla heittää.
Jos pintatarkastus jumii niin vika todennäköisesti kovalevyssä. voit kokeilla tarkastaa varmuuden vuoksi kiintolevyn valmistajan omalla ohjelmalla: http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287
Muuten hyvä mutta ei ole paikalla ketään kielimiehiä, kone on läppäri (helppo kantaa)pitänee viedä korjaamoon.
Niin olen ajatellut samaa mutta miten sen teen kun en ymmärrä ajureista sun muista softista mitään. Ilmeisesti tää masiina pitäisi formatoida ja asennus cd sisään ja odottaa asennuksen etenemistä, tämä ei vaan suostu tästä pintatarkistuksesta etenemään mihinkään. On siis aivan jumissa.
Nyt kone on raksuttanut 10% tarkistuksesta, kauankohan prosessi mahdollisesti kestää ennen kun koko tarkistus on läpikäyty jos se nyt ei mene keskenkaiken jumiin? Nyt on mennyt pari tuntia.
Ei pitäis mennä niin kauan. Mulla oli tollanen Toshiba Satellite 2060 CDS kannettava ja mä tyhjensin sen kovalevyn. Vahingossa poistin siitä sitten käyttiksenkin .Vein sitten yhteen kauppaan sen ja kysyin, että mitä se myyjä siitä maksais, vaikka ei ollu käyttistä. No, se piti sitä pari päivää ja sinä aikana se oli asentanut siihen uudelleen sen 98. Mulla kävi tuuri ja ei maksanu mittän. Se koitti tingata multa ja mä sanoin vaan, että ei sitten.. Mä ainakin tyhjensin sen ihan sillai suorittamalla format/c:
Pintatarkistus vei puolitoista vrk, ensimmäisenä yönä nukahdin ja kone oli jäänyt jumiin kun en ollut painamassa enteriä jotta olisi jatkanut prosessin kelaamista, seuraavana aamuna kone päälle ja se raksutti nopeasti siihen kohtaan mihin se oli yöllä jäänyt jumiin josta alkoi taas takkuaminen joka vihdoin loppui yllättäin ja kas kummaa kone kävi erinäisiä vaiheita läpi, kysyi kysymyksiä ja alkoi toimimaan ihan normaalisti paitsi että heitti näyttöön smgnsec..tai jotain muuta hämärää ja pyysi sammuttamaan koneen koska se oli suorittanut laittoman toiminnon. Kone kummiskin pelaa eri asia kuinka kauan, vapaata ehjää tilaa oli 60% eli periaatteessa se siirtää vahingoittuneet tiedostot ehjin vapaisiin jos olen oikein ymmärtänyt ja tällä vanhalla armadalla mennään niin kauan kun toivo elää.