Olen ymmärtänyt että kun Winavilla konverttaa (avi --> vcd) jonkun ohjelman ja tekstitys on omana tiedostona niin sen pitäsi liittää tekstitys automaattisesti muokattuun tiedostoon. Minulla ei kuitenkaan näin tapahdu. Tiedostot on samannimiset.
Nyt on VobSub asennettu ja kokeilen WinAvia uudelleen.Sen eron huomasin että kun avaa preview ikkunan niin se on musta eikä siinä näy mitään toisin kuin ennen VobSubin asennusta. Normaalia?
Kannattaa testata pienellä koepätkällä tuota toimivuutta aluksi. Vobsub kuvake kuitenkin pitäisi tulla kellon viereen.
Tää liittyy nyt tähän samaan asiaan. Eli Minulla on WinAvi video converter ja vobsub, molemmat asennettuna koneella. Haluaisin .avi leffan teksteineen vcd:ksi. Eli yksinkertaiset ohjeet olisivat todella kivat. Kun en ymmärtänyt, että mikä vobsub-juttu pitää avata, kun vaihtoehtoja on submux, subresync jne jne. Kun tuon winavin käyttö on muuten ihan hanskassa, mutta tätä en ole ennen tehnyt.
Eli sama nimi sille video ja teksitystiedostolle ja samaan kansioon ne esim. [bold]mun_leffa.avi mun_leffa.sub[/bold] (.srt, .ssa tai vastaava) ja tämän jälkeen kun Windows media player:illä avaa tuon mun_leffa.avi:n niin siinä pitäisi näkyä tekstit.
Joo näinhän siinä kävi. Ensin tuli tekstejä jotenkin päällekäin, mutta dvd-soittimessa sitten toimi oikein. Kiitoksia.