elikkä windows ei käynisty.korjasin sen pari kuukautta sitten ku ei käynistynyt lainkaan ,asensin koneen uudestaan mutta jätin kaikki omat tiedostot.Ja netti sammuu yleensä iltasin mozilla tai internet ei toimi paitsi joku latausohjelma. ;D kiitos etukäteen !
Juuh, voisitko yrittää selostaa hiukan tarkemmin, mitä olet tehnyt ja mikä on nyt tilanne. Tuosta edellisestä saa käsityksen, että olet yrittänyt korjausasentaa XP:n, koska uusasennettaessa ei sinne jää mitään omia tiedostoja eikä muutakaan. Mutta mitä teit ja miten ei nyt toimi?
Oon asennellu kaikkia ohjelmia ladannu leffoja netistä sitä tavallista .Sitten eka netti rupes ryppylemään eka se hidastelee sitte se ei toimi enää sitten ei pääse nettiin yhtään sanoo että dns-virhe mutta seuraavana päivänä se taas toimii xD jos saa koneen käyntiin xD .Jouduin menemään biosin katta asentamaan windowsin uudelleen ku ei kone käynistyny ollekaa niin että pääsis näytölle :ei tapahdu mitään windows logon jälkeen näyttö menee mustaks.asensin windowsin uudestaan niin että jäi omat tiedostot tallellle sieltä biosin kautta .Tänää mun piti ainaki 7 kertaa yrittää käynistää windowsia ku se ei halua käynistyä xD
Treenaa vähän kunnon kieltä niin ymmärtäisi helpommin ;-) Onko niin, että olet yrittänyt asentaa XP:n, mutta se ei toimi? Mitä tarkoittaa:
joo mä korjasin ton tekstin oli vähä kiire ku kirjotin . NYT pitäis saada selvää ;D xp oli koneen mukana mä asensin sen ite kauan sitte ja hyvin toimi kunnes netti ei toiminu ja kone käynisty huonosti ja lopuks ei käynistyny ollenkaan sit mä asensin sen biosin kautta niin et mun omat tiedostot jäi tallelle ! .. ..... >;D
Juu eipä tässä voi oikein muuta sanoa, että koitappas vielä sitä asentaa siitä Windowsin asennuslevykkeeltä. Äläkä tee korjausasennusta vaan asennat Windowsin kokonaan puhtaalle pohjalle. Kuuluuko tietokoneesta ryminää yms? Ja oletko katsonut että mitä kotelo on syönyt sisäänsä. Itse suosittelisin kaatuiluun koneesi sisustan puhdistamista pölystä. Jospa tuohon dns-virheeseen auttaisi se, että painaisit modeemisi reset-nappulaa ja katsoisit windowsin yhteyssäädöt asianmukaisesti. P.S. Rupes muuten vähän hirvittämään noi sun viestit, ettei vaan ois mennyt Windows moninkertaisena levylle.
xD joo mä korjausasensin sen ku ei käynistyny ollenkaa nyt toimii ihan hyvin mutta tää menne varmaan taas sellaseks hetken päästä .Aika vaikeeta asentaa windows uudestaan ku ei oo levyä ku windows oli koneen mukana ku ostin tän ihan uutena varmaan puol vuotta sit xD Pitää kokeilla asentaa tää uudestaan ja kattoo sit .muuten kone on ihan kunnossa .... ;D ja siitä ku asensin tän uudestaan niin siinä alussa ku tulee se logo niin painaa jotain f1-f10 nappuloista että pääsee johki mistä pysty korjausasentamaan tän windowsin
Kyllä ovat edelleenkin antamasi tiedot vähän sumeita. Siis sulla on pakettikone, koska Windows on ollut asennettuna eikä ole asennuslevyä. Sellaisen koneen recoveryosoilla tai -levyllä ei voi yleensä korjausasentaa. Eli olet sittenkin ainakin yrittänyt uusasentaa, mutta miten siinä on käynyt on toinen juttu. Puhut siitä asennuksen alussa olevasta korjausasentamisesta (paina R). En usko, että se toimisi recoverysysteemeillä, vain oikealla asennuslevyllä. Varmasti me sua neuvomme, miten pitäisi tehdä, jos vaan saamme tarpeeksi ymmärrettäviä tietoja. Kerro nyt, millä lailla - mitä käyttäen - olet sitä asennusta tehnyt. Jos sulla on neuvoja, niin noudata koneen valmistajan asennusneuvoja, yleensä tulee koneen mukana tai kiintolevyllä olevina tietoina ja noudata niitä. Minkä merkkinen kone?
Voisitko lyhyesti ja selvästi kertoa seuraavat asiat: Ostitko koneesi uutena? Ostitko koneesi kaupasta vai mistä? Oliko mukana mitään levykkeitä jos oli, mitä? Minkä merkkinen koneesi on, tyyppi?