Eli ongelma olisi sellainen, että vissiin joku viimeaikoina asentamani ohjelma korvasi msvcrt.dll tiedoston system32 tiedostossa, jonka jälkeen esim uusi näppis ei suostu asentumaan ja momi ohjelma ei tahdo pyöriä. Nyt olen pari viikkoa koittanut vaikka mitä mutta ei ole toiminut, oliko porukalla täällä vinkkejä/kokemuksia? Osaisko joku jolla on win 2000 sanoa mikä versio teillä on tuosta tiedostosa, eli siis mikä on uusin. Nyt on itellä 6.1.9844.0. Yritin erään neuvon mukaan etsiä käsiini mahdollisimman uuden, ja sitten korvata sen väkisin safe moden kautta, mutta sen jälkeen koko window ei startannut edes loggaukseen asti. Korvasin 7.0.3790.1830:lla, mutta eikai näissä nyt ole mitään sellaista, että 2000:ssa ei nämä uudemmat toimisi?
Joko kävit mikkisoftan sivut tutkimassa? http://search.microsoft.com/results...0&qsc0=0&FORM=QBME1&l=1&mkt=en-US&PageType=99
Joo kyllä kävin, jo pari viikkoa sitten. Ei ollut ikävä kyllä apua, tai ainakaan en löytänyt. Paras vinkki minkä noihin mircorsoftin sivuilta löysin, oli se että nimetä ko tiedosto safemodessa msvcrt.old:ksi ja sitten antaa koneen bootatessa korjata tiedosto backup-kansiosta, johon itse on etukäteen vaihtanut uudemman version. Idea on hyvä, mutta käytännössä ei toimi vaan windows ei enää käynnisty... Netistä löysin pari ohjelmaa jotka väittivät pystyvänsä korjaamaan dll tiedostoja, mutta eivät edes asentuneet ko ongelman takia... Muita ideoita? Itsellä alkaa olemaan aika vähissä. Edit: typoja
saatko asennettua Vcredist.exe:n täältä: http://support.microsoft.com/kb/259403 se päivittäisi kyseisen tiedoston uusimpaan.
Joo oon tuotakin yrittänyt. Mutta ei auttanut, eli ei korvannut vanhaa tiedostoa. On ollut tuo redistributable pack aikaisemminkin asennettuna, joten poistin sen eka ja sitten asensin uudelleen, mutta ei siis toiminut. Itse asiassa kun katoin taas tarkemmin tuota listaa, niin se uusin versio minkä tuolta saisi asennettua, olisi 6.0.8797.0. Eli siis onko mulla siis jostain kumman syystä uudempi versio kuin olisi mahdollista olla?
No niin jotain edistystä asiassa. Etin käsiini vanhemman version (en löytänyt vielä tuota 6.0.8797.0., mutta 6.0.83XX.X), ja sen sain safemodessa asentumaan ja wintoosan käynnistymään jälkeenpäin. Jostain kumman syystä kuitenkaan tuo Vcredist.exe ei kuitenkaan suostunut asentamaan tuota uusinta versiota, mutta eipä tuo haittaa, jos vain satun jostakin löytämään tuon 6.0.8797.0. version. Palaan asiaan ensi viikolla ja kerron olenko saanut toimimaan lopullisesti, nyt reissuun. Ja kiitoksia kaikille neuvonantajille, lisävinkkejäkin saa toki antaa