Windows 2000 vs. Windows Xp

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Hate29, Jan 25, 2005.

  1. Hate29

    Hate29 Regular member

    Joined:
    Jan 25, 2005
    Messages:
    187
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Olen jo pitempään miettinyt kumpaa käyttäisin xp:tä vai 2K:ta. Tai voisin sanoa että haluaisin käyttää 2K:ta mutta jostain syystä en ole sitä toimimaan saanut. Mielestäni 2K on parempi kuin Xp ja antaa enenemmän tehoja ja on siis kevyempi käyttää. Toki ulkonäkö ei vastaa Xp:tä mutta itse en halua turhaa karkkia koneeseen. Olen useasti asentanut 2K:n koneelle mutta joka kerta olen törmännyt samaan ongelmaan. Aina kun siirrän dataa levyltä, asennan ohjelmia yms, tai poltan levyä, niin kone on aivan tukossa. Musiikin kuuntelusta ei tule mitään ja hiirikin tuskin liikkuu. Ja sitten vielä data siirtyy erittäin hitaasti levyltä poispäin ja polttaminen on myös todella hidasta. Dvd-levyn poltto ei edes onnistu. Dvd-decrypterillä poltettaessa muisti loppuu kesken. Mutta xp:ssä kaikki toimii kohtuullisesti. Mutta esim. Tv-kortin kuvanlaatu on aivan eri luokkaa 2K:ssa kuin mitä voin ikinä edes haaveilla xp:ssä olevan. Mikä siis on tämä kumma "datan siirto ongelma??" Vai vaadinko vain liikaa tietokoneelta...

    2600mhz P4
    1024 Mb 400mhz Ddr
    Radeon 9600xt 128Mb
     
    Last edited: Jan 26, 2005
  2. FBI_bbc

    FBI_bbc Regular member

    Joined:
    Oct 22, 2004
    Messages:
    487
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    windows xp professional on BEST.... Käytä sitä
     
  3. iec

    iec Regular member

    Joined:
    Oct 21, 2004
    Messages:
    164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Katoppa onko DMA käytössä. Itellä lähti DMA pois käytöstä jonkin windows updaten ansiosta. Eli jos DMA:ta ei saa päälle (PIO käytössä vaikka DMA on laitettu päälle) niin kokeile asentaa IDE primary ja secondary ajurit uudelleen. Sillä ainakin mulla korjaantui tuo datan siirron takkuamisongelma.

    Siis Control panel -> system ->hardware ->device manager -> IDE/ATA Atapi controllers

    (Kyllä W2k on ihan hyvä käyttis. Itellä ei ole kaatunut kone sen jälkeen kertaakaan kun asensin 2k:n ja siitä on jo yli puoli vuotta...)
     
  4. Hate29

    Hate29 Regular member

    Joined:
    Jan 25, 2005
    Messages:
    187
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kyllä tuo dma on käytössä, mut ajureita en ookkaan tajunnu uusiks kokeilla joten testailen sitä. Sepä on yksi syy miksi haluun w2k kun se pysyy päällä eikä tartte buuttailla niin useesti kun tätä äkspeetä.
     
  5. FBI_bbc

    FBI_bbc Regular member

    Joined:
    Oct 22, 2004
    Messages:
    487
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    niin ota vaa se yks nolla pois niin ok!!!
     
  6. Hate29

    Hate29 Regular member

    Joined:
    Jan 25, 2005
    Messages:
    187
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Juu tosiaan.. Ei kummiskaan ihan NOIN tehokas kone.
     
  7. coolkille

    coolkille Regular member

    Joined:
    Jun 30, 2001
    Messages:
    250
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ootko muistanut asentaa piirisarjan ajurit koneelle silloin kun sulla on ollut 2k?
    Xp:ssä saattaa tulla jonkinlaiset jo vakiona mut ei välttämätää 2k:ssa.
     
  8. Hate29

    Hate29 Regular member

    Joined:
    Jan 25, 2005
    Messages:
    187
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kyllä ne on asennettu..
     
  9. chopper

    chopper Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 31, 2002
    Messages:
    2,161
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Itellä käytössä duunin paris w2k ja kotona xp. XP:tä suosittelisin tuolle P4:lle, mikäli tukee hyper threadingia.
     
  10. Hate29

    Hate29 Regular member

    Joined:
    Jan 25, 2005
    Messages:
    187
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ei tue ei.. Muuten olen xp:hen tyytyväinen mitä nyt tuntuu tehosyöpöltä ja että kuvanlaatu on jotenkin huonompi (ainakin tv-korteissa).
     

Share This Page