Kyseinen käyttöjärjestelmä alkoi käyttäytyä epävakaasti. Ajattelin, että ehkäpä Windowsin korjausasennus auttaisi asiaan. Näin ei kuitenkaan käynyt. Asennus nimittäin jumittui puoleen väliin (siihen, kun Windows etsii tietokoneeseen kytkettyjä laitteita). Kone menee täysin jumiin. Ei pysty liikuttamaan hiirtä (sitä ennen pystyi), eikä näppäimistön painamisella ole mitää merkitystä. Kun yrittää asentaa Windowsin uudestaan, niin käy samalla tavalla. Olen kokeillut noin 5 kertaa ja aina sama lopputulos. Voisin tietysti asentaa koko Windows 2000:n uudestaan, mutta sitten ilmeisesti menettäisin kaikki asemalla olevat tiedot (ei hyvä vaihtoehto, koska asemalla on niin paljon tärkeää materiaalia). Minulla on toisella asemalla Windows 98, mutta sitäkään ei kaiketi pysty käynnistämään, koska Windows 2000:n asennus on käynnissä. Ei siitäkään olisi tietojen tallentamisen kannalta ilmeisestikään mitään merkitystä, koska Windows 98:n puolelta (c ei pysty katsomaan Windows 2000:n (d tiedostoja (minulla on kaksi cd-asemaa, joten Windows 98:n puolella on käytettävissä c: -asema ja kaksi cd-asemaa) Jos jollakin on hyviä neuvoja ja ideoita, niin olen erittäin kiitollinen, jos voisitte auttaa minua. Kiitos paljon jo etukäteen.
JOS SULLA ON POLTTAVA CD-ASEMA, NIIN POLTA TÄRKÄT MATERIAALIT CD-R LEVYLLE, NÄIN VOIT AJAA KOKO WINDOWSIN UUSIKSI.ITSELLÄ 98 JUMITTUI JA TEKI VIRHEILMOITUKSIA, SIIRSIN (TÄRKEÄT) ASIAKIRJAT YM .TIEDOSTOT D:ASEMALLE C:LTÄ JA AJOIN UUDESTAAN 98:N. SITTEN SIITÄ NOIN 2 KUUKAUDEN PÄÄSTÄ, KYPSYIN JA HOMMASIN XP:N JA NYT ON TOIMINUT MOITTEETTA.
offtopic: Vois varmaankin rajoittaa tuota CAPS LOOKIN käyttöä!!kokonaan ISOILLA kirjaimilla kirjoitettua tekstiä on ärsyttävää lukea..
Kirjottava CD-asema löytyy, mutta miten voisin polttaa CD:lle tärkeät tiedot, kun en pääse Windowsiin? Aina, kun käynnistää koneen, niin jatkuu Windowsin asennus. Entä miten pääsen toisella osiolla olevaan Windows 98:siin?
F8 pohjaan ku kone käynnistyy. Sieltä löytyy valikko josta saa käynnistettävän käyttöjärjestelmän valittua.
Miten Windows 98:siin saa sitten näkyviin Windows 2000 osion (D: -aseman), kun tällä hetkellä Windows 98:n omassa tietokoneessa on vain c: -osio ja 2 cd-asemaa d: ja e:?
Ei ole pahemmin kokemusta kahden käyttöjärjestelmän käytöstä samalla koneella, ihmetyttää se että toista käyttöjärjestelmää käyttäessä se piilottaa kokonaan toisen aseman. Vinkki: Jatkossa omat tiedostot eri asemaan ku käyttöjärjestelmä! Windowsin asentaminen uudestaa ottaa pois omat tiedostot. Jos yrität vaikka luoda osion tätä threadia katsomalla http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/49233 saatat saada tuon piilossa olevan kansion näkyviin. Mutta huom: älä lähde sitä käyttöjärjestelmää asentamaan, keskeytä luomisen jlk! Tuo tapa ainakin toimii XP:llä mutta en tiedä muista Win järjestelmistä. Vaikka tuo 2000 on jumissa niin todnäk nuo omat tiedostot voi olla pelastettavissa vielä. Eli threadistä pelkästään tämä: Kokeilepa bootata XP levyllä ja lähde asentamaan XP:tä ikäänkuin uudelleen. Jossain vaiheessa pääset valitsemaan mihin haluat asentaa käyttöjärjestelmän uudelleen ja siinä samassa saat myös mahdollisuuden (L)uoda tai (P)oistaa osion. Jos tässä vaiheessa luot aseman siihen piilossa olevaan osaan ja sen jlk keskeytät asennuksen ja käynnistät koneen uudelleen niin pitäisi se entinen piilotettu asema näkyä koneella vaikkapa C: asemana.
Jos sulla 2k ntfs tiedostojärjelmällä niin et sinä sitä 98 aukaise, asenna toi winukka uusiksi sillä vaihto ehdolla että entinen tiedostojärjestelmä säilytetään jolloin se jättää vanhat tiedostot levylle talteen ja asentaa käyttiksen eri kansioon kuin tuon vanhan w2k:n tai nakkaa se tuon 98:n päälle, en näe tuossa 98.ssa mitään hyvää. Sen jälkeen kun siitä eroon pääsin en ole tiedostoja menettänyt.
Ai, jos säilyttää vanhan tiedostojärjestelmän, niin vanhat tiedostot jäävät levylle talteen. No sehän on hyvä juttu. Toivottavasti kovolla on vain tyhjää tilaa tarpeeksi. Windows 98 minulla on sen takia, koska monet pelit eivät kertakaikkiaan pelitä Windows 2000:lla. Olisikohan sitten viisasta asentaa XP? Toimiiko sillä lähes kaikki?
Xp:llä toimii suurin osa windows pohjaisista peleistä. Dos pelien kanssa on ongelmia, mutta kuka niitä pelaakaan=)