Windows 7 (64 bit) "Bluescreen"

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by finsk, Feb 7, 2013.

  1. finsk

    finsk Member

    Joined:
    Feb 2, 2009
    Messages:
    43
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ongelman tunniste:
    Ongelmatapahtuman nimi: BlueScreen
    Käyttöjärjestelmän versio: 6.1.7601.2.1.0.768.3
    Aluekohtaisten asetusten tunnus: 1035

    Lisätietoja ongelmasta:
    BCCode: 116
    BCP1: FFFFFA800F7054E0
    BCP2: FFFFF88005F7EADC
    BCP3: FFFFFFFFC000009A
    BCP4: 0000000000000004
    OS Version: 6_1_7601
    Service Pack: 1_0
    Product: 768_1

    Elikkä kone on alkanut sammuilemaan äskettäin. Etenkin netissä ollessa. Välillä sammuu 5-10 min. välein. Joskus tunti. Parhaimmillaan kestänyt 2-3 tuntia sammumatta. Näyttö yhtäkkiä pimenee ja sammuu. parin sekunnin päästä kone käynnistää itsensä automaattisesti uudelleen eikä koskaan käynnisty sillä kerralla. Pitää napista sammuttaa ja aina käynnistyy normaalisti vasta toisella yrityksellä. Oon yrittänyt jotain käynnistyksen korjauksiakin suorittaa mutta ei mitään tulosta. Ajuritkin on päivitetty. Tosin jotain ääneen liittyvää ajuria "real tek" en ole pystynyt päivittämään.

    Epäilen että kone ylikuumenee tai jotain. kuoretkin avattu ja vähän pölyä poistettu, mutta ei auta. Kone jopa pitää välillä outoa ääntä, ongelmien ilmentymisestä lähtien. Voiko näytönohjain olla vikana? itsellä nvidia ja se ei kuulemma oikeen pelitä 64 bittisessä windowsissa.

    viruksia ei pitäisi olla. tai on ollut, mutta poistettu.
     
    Last edited: Feb 7, 2013
  2. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,158
    Likes Received:
    1,220
    Trophy Points:
    243
  3. finsk

    finsk Member

    Joined:
    Feb 2, 2009
    Messages:
    43
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ei auta ajurien päivitykset. Oon tainnut jo pari kertaa ehtiä päivittää uudempiin kun mitä nuo "vialliset" on. Oon myös kokeillut eri näyttöä eli se ei vaikuta. Eli ihan näyttiksessä taitaa joo olla. Mutta kone sammuu jostain syystä vain silloin kun on netissä. Mistä voisi johtua? Ensin tuli mieleen jos olisi joku haittaohjelma, mutta virusohjelmat ainakaan ei löytänyt mitään. Tänään kävin koko koneen läpi jollain Microsoftin haittaohjelma työkalulla eikä sekään löytänyt mitään.

    Olisikohan vika pelkästään näytönohjaimessa? Pitäiskö viedä "ammattilaiselle" vai voiko itse jotain vielä kokeilla?
     
  4. vps358

    vps358 Active member

    Joined:
    Nov 14, 2009
    Messages:
    4,570
    Likes Received:
    238
    Trophy Points:
    93
    Ja virtalähde on testattu?
    Kun kaikki ilmeisimmät on testattu, pitää mennä ilmeettömimpiin.
    Mitä ihmeellisin komponentti voi aiheuttaa ongelmia.
    Kerran yhden koneen aktiivikajarit oli saaneet ukkosta ja se aiheutti BSoD:tä.
    Yhden koneen verkkopistokkeessa (lan) oli pari lankaa taipunut ristiin...
    Yhden koneen virtajohto ei aina saanut kontaktia.
    Emolevyn elektrolyyttikondensaattorit....
    Muistiviat...

    T: Vesku
     
    Last edited: Mar 2, 2013
  5. finsk

    finsk Member

    Joined:
    Feb 2, 2009
    Messages:
    43
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Tyhmä kysymys: Miten se testataan? Voiko sen toimivuuden testata jollain ohjelmalla vai pitääkö asia todeta fyysisesti? (kuoret auki jne.)
     
  6. vps358

    vps358 Active member

    Joined:
    Nov 14, 2009
    Messages:
    4,570
    Likes Received:
    238
    Trophy Points:
    93
    Testataan vaihtamalla taatusti ehjään. Poweria harvemmin saa koneesta irti ruuveja ja "peltejä" aukomatta...

    T: Vesku
     
  7. madmanfox

    madmanfox Member

    Joined:
    May 29, 2013
    Messages:
    60
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    No niin pikaista apua kaivataan omaan kakkos koneeseen läppäri samsung.
    Elikkä olen käynnistellyt about 30 kertaa ja aina sammuu tulee toi bluescreen error mutta ei kerkee ees lukea niin nopeesti se häviää, siin alla lukee että dumping physical memory ja sit tilestää käynnistää uudelleen. Eilen anto olla pidempään päällä kun suljin sovelluksia ctrl,alt del yhdistelmällä. Kone rupesi tekemään tätä virhettä kun minun äitini mies oli liittänyt usbiin viallisen/itse korjatun tulostimen johdon.
    nyt kone siis ei yksinkertaisesti toimi, en ole koskaan törmännyt ongelmaan ja netistä en löydä mitään kiitokset jo etukäteen konkareilla jotka jotain tästä tajuavat.
     
  8. madmanfox

    madmanfox Member

    Joined:
    May 29, 2013
    Messages:
    60
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ei taida kukaan tietää mikä avuksi tuohon vikaan? kannattasko huoltoon?
     

Share This Page