Windows 7 aktivointi ja COM surrogate

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by kirgis, Jan 7, 2012.

  1. kirgis

    kirgis Guest

    Onko normaalia, että windows 7 OEM-käyttöjärjestelmän aktivoinnin yhteydessä tulee zonealarmilta ilmoitus että COM surrogate yrittää saada yhteyden nettiin?

    Se smartdefence tai mikä olikaan, sanoi että "recommendated"

    Mutta minua huolettaa nyt, että jos jokin epäilyttävä taho yritti käyttää tätä com surrogatea jonain takaovena tai porttina päästäkseen tietokoneelleni asentaakseen vakoiluohjelman. Luovuin aiemmasta kiintolevystä juuri siksi koska epäilin että siellä on vakoiluohjelma ja tämän nykyisen olin jo dariks boot and nuke-ohjelmalla 3-4 kertaan ajanut läpi. Mutta sehän ei tietenkään estä enää haittaohjelmia tulemasta koneelle jos aiemmin vakoiluohjelma on saanut tiedot kaiken mitä koneestani löytyy modeemista lähtien jne jne joten pelkällä ip:n tietämisellä voisi jo lähettää vakoiluohjelmia.

    Joten kysymykseni on, että onko minulla syytä huoleen kun hyväksyin com surrogaten pyynnön saada yhteyden?
     
    Last edited by a moderator: Jan 7, 2012
  2. Tepsu9

    Tepsu9 Active member

    Joined:
    Oct 11, 2004
    Messages:
    2,214
    Likes Received:
    130
    Trophy Points:
    93
  3. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Joined:
    Jun 16, 2010
    Messages:
    3,154
    Likes Received:
    120
    Trophy Points:
    73
    Ei ole huolta.

    Tepsun linkki on siihen tapaukseen, että COM surrogate ei toimi.
     
  4. kirgis

    kirgis Guest

    Eli siis kuuluu asiaan että com surrogate tarvitsee yhteyden windows 7 aktivoinnin yhteydessä?
     
  5. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Joined:
    Jun 16, 2010
    Messages:
    3,154
    Likes Received:
    120
    Trophy Points:
    73
    Kyllä. Siellä on myös monta muuta prosessia jotka tunkevat nettiin siinä samalla.
     

Share This Page