Yritin tossa tehdä itselleni kopiota Windows 7 Ultimate Retail x64 versiosta, mutta en ole vielä keksinyt miten saan homman toimiin. Olen kokeillut polttaa tuon Windowsin DVD-RW levylle imagena ja purettuna, enkä saa konetta käynnistymään levyltä kun käynnistä koneen uudelleen. Olen kokeillut lisätä boot.bin tiedoston imageen, ei bootannut sieltä. Olen kokeillut lisätä boot.bin tiedoston kansioon johon tuo Windows 7 on purettu, poltin sen kansion DVD-RW:lle, eikä boottaa sillonkaa. Mitenkähän pitäis tehä? XP levyn tein joskus samanlailla ja se lähti toimii. Kopioin aidosta Windows levystä kaikki tiedostot kansioon ja heitin sinne vain boot.bin filun ja poltin sellasenaan CD-R levylle ja lähti boottaan sieltä. Pitäiskö kokeilla polttaa toi Windows 7 kansio (ei image) DVD-R levylle? (ei DVD-RW:lle)
Ota levystä image ja polta sitten poltto-ohjelmalla imagenpoltolla, ei tiedostona. Jos sinulla on sopiva boottitiedosto (boot.bin?), se pitää lisätä poltto-ojelmalle niin, että se poltetaan boottisektorille (ei poltettavalle levylle tiedostona). XP:n boottitiedosto ei kelpaa. Eli jos purat imagen ja poltat tiedostoina, niin voit kaivaa bootisektorin jollain ohjelmalla levyltä ja lisätä sen polttovaiheessa poltto-ohjelmalle. Tässä tulee ylimääräistä työtä. Tein tuolla tavalla kerran siksi, ettei eräs Asrock-emolevy suostunut boottaamaan Win7-bootilla, joten vaihdoin Vistan bootin. Edit: Vistan/Win7 boottisektorin saa alkuperäisen asennuslevyn boot-kansiosta: tiedosto etfsboot.com
Mitä muuta voin BIOS:sta tehdä kun laittaa Boot Sequence: 1. Samsung CD/DVD 2. Empty 3. Empty ...tollai ei lähe DVD-RW levyltä toimii. Pitäiskö polttaa DVD-R:lle, jos DVD-RW ei toimi samanlailla?