Iltaa, Eli kun vihdoin, siis ensimmäistä kertaa elämässäni, päätin ostaa jonkin Microsoftin tuotteen, sainkin niskaan kilotolkulla skeidaa. Apuja tarvitaan kipeästi. Elikkäs koneessa on oli ennen rinnakkain Ubuntu, Xp ja Visva ja nyt asensin siihen Win7:n. Löin winukan rompun sisään ja asensin asennusohjalmalla Vanhan XP:n päälle formatoiden ensin kovalevyn kyseisen osion. Noh, eipä siinä mitään asennus onnistui ja pääsin sisään käyttikseen. Tässä vaiheessa tyhjensin nuo kaksi muuta levyä/osiota jossa Visva ja Ubuntu asui. Sitten vielä ensimmäinen satsi Winukan päivityksiä ja rebootti. Otin tässä välissä rompun pois kun en uskonut sitä tarvitsevani. Bootissa sain kuitenkin otsikon mukaisen virheilmotuksen. Työläppärillä guuglailin ja olen nyt kokeillut kaikkea seuraavaa, mutta tuloksetta: - Kovot on BIOS:ssa oikeassa järjestyksessä - Win7 oma korjaussofta ei löydä mitään vikaa - olen ajanut fixbootin ja fixmbr:n sekä käpälöinyt BCD:n tiedot käsin oikein - olen lisäksi koittanut kopioda bootmgr:n käsin oikealla osiolle Nämä vinkit löytyi Guugplella, mutta mikään näistä ei auta. MITEN PASKAA TUOLLA KAUPOISSA VOIDAAN MYYDÄ KUN EDES PERUSASENNUS EI ONNISTU?!?!?!? Tana, että ketuttaa... Kaikki neuvot otetaan vastaan.
Hieman kysymystäsi mukaellen: MITÄ PASKAA KÄYTTÄJÄT OIKEIN AJATTELEVAT ASENTAESSAAN SEISKAN MULTIBOOT-SYSTEEMEISSÄ MUUALLE KUIN AKTIIVISEEN SYSTEEMIOSIOON JA SITTEN POISTAVAT AKTIIVISEN OSION BOOTMANAGEREINEEN, SYYTTÄEN SITTEN KÄYTTISTÄ KUN OVAT ITSE MOKANNEET ASENNUKSEN? Aivan tasan tarkkaan oma mokasi. Syyllisen näet siis peiliin katsoessa, turha etsiä kaupasta tai Microsoftista. Perusasennus onnistuu kyllä kun sen tekee niinkuin se pitäisi, eikä vain ajattelematta hutki menemään. Uudelleenasennuksen paikka. Larry
Windows 7 ei enää käynnisty kun järjestelmäosio (aktiivinen osio) on alustettu http://keskustelu.afterdawn.com/t.c...elmaosio_aktiivinen_osio_on_alustettu-872396/ edit: Uusi linkki - siirsin ohjeen oppaisiin.