Windows 7 Firewall Control

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by _scoopie_, Nov 16, 2010.

1. _scoopie_

_scoopie_ Member

Trophy Points:
    11
    Ilmaisversio käytössä ja ongelmia system-based -ohjelmien kanssa, joiden kontroloinnissa ei ole lainkaan säätömahdollisuutta vaan kaikki menevät kerran käynnistyttyään automaattisesti "EnableAll(read-only)"-tilaan, mitä ei pysty editoimaan lainkaan (koska "only 'Plus Edition' allows 'system' applications access management"). Tämän seurauksena palomuuri ei anna päivittää edes esim. flash playeria: antaa kyllä ohjelman tarkistaa ja ilmoittaa minulle että päivitys on saatavilla, mutta itse päivitys ei tietenkään onnistu tuossa read-only -tilassa. Samoin tuonne palomuurin välilehdelle on ilmestynyt mm. "Windows Problem Reporting" -niminen sovellus, jonka tämä ohjelma on siis joskus blokannut kertomatta mulle mitään (kaikkiaan näitä system-ohjelmia on listassa 13 kpl). Kaiken kukkuraksi epäilen myös että tämä nerokas ohjelma on blokannut myös Windowsin päivitykset koska kone ei ole sellaisista ilmoitellut lainkaan sinä aikana minkä ohjelma on mulla käytössä ollut (= n. 2 viikkoa)...

Ehdotuksia mitä pitäisi tehdä..? Onhan tuota ohjelmaa kehuttu ja tuntuu mukavan keveältä joten mielellään käyttäisi jatkossakin, mutta tällaisenaan ei kyllä toimi.

2. _scoopie_

_scoopie_ Member

Trophy Points:
    11
    Tänään vilahti taas alakulmassa joku ilmoitus "blocked user notification...jne", loppuun ei ehtinyt lukea eikä mistään saa enää jälkikäteen tietoa mikä ohjelma olisi halunnut tehdä ja mitä. Ainoastaan statistiikkavälilehdeltä näkee että System-sovellukseen oli menossa tai tulossa, mutta siinä kaikki. Samoin Windows-palveluiden isäntäprosessin tekosia on blokattu tilastojen mukaan nyt viimeisimmän käynnistyksen jälkeen, tietäisi vaan minkä takia...

No, eipä tätä skeidaa näytä oikeasti kukaan muukaan käyttävän, kai se on sitten asennettava vaikkapa PC Toolsin muuri.

3. MikroMake

MikroMake Active member

Trophy Points:
    68
  4. _scoopie_

_scoopie_ Member

Trophy Points:
    11

Share This Page