Hei! Kone on alkanut temppuilemaan tämän kuukauden sisällä seuraavasti. Kone aukeaa normaalisti ja pääsee internettiin selailemaan (kaikki toimii normaalisti) Sitten kun yrittää kuunella musiikkia tietokoneelta(ei internetistä) tai katsoa elokuvia, tietokone jäätyy kuin seinään, hiiri ei toimi, näppäimistö ei toimi, kuuluu kauheaa surinaa kaiuttimista. Ei auta kuin käynnistää kone uudelleen joko reset-napista tai sulkemalla tietokoneen käynnistys-nappia pitämällä pohjassa. Netissä voi kuunella esim. Youtubesta musiikkia ja kaikki pelaa hyvin. Pelejäkin voi pelata normaalisti tietokoneella, mutta heti kun avaa elokuvan tai musiikin niin kone jäätyy. Olen kokeillut eri video/musiikin katselu/kuuntelu ohjelmia, kaikissa sama vika. Olen testannut muistit läpi yksitellen, tehnyt prosessorille rasitustestin ja näytönohjaimelle kanssa. Konkat eivät näytä pullistuneilta. Oman koneeni komponentit: -ASUS P5Q -ATI Radeon HD 4850 -EarthWatts 500W -2 x 4GB DDR2 (800MHz) -Intel Core 2 Duo E8400 3.00GHz
Vaikuttas vialta codeceissa. Poista kaikki vanhat codecit (FFDSHOW, CCCP mitä koneella nyt onkaan) ja asenna vaikka tuo: http://www.download.fi/audio_video/codecit/win7codecs.cfm
Kiitokset dueconille ja Tuksulle! Vedin läpi tuon WD-testin ja asensin Tuksun linkittämän codec-paketin. Kävin itse hakemassa ASUS:ksen sivuilta ääniajurit. Nyt kone toimii normaalisti, mutta ilmoittelen, jos ilmenee lisää ongelmia.