Mulla on eräs kieliCD-Romppu, jossa on vaatimuksena Windows2000, tai XP käyttöjärjestelmä. Saisko sen toimimaan myös Win7 käyttiksessä?
Eli jos peli on CD levyllä niin avaa levyn sisältö Windowsin resurssihallinnasta. Sen jälkeen etsi levystä asenna.EXE tai jokin sen tapainen tiedosto. Sen jälkeen paina hiiren oikealla painikkeella sitä kohdetta ja valitse -> Yhteensopivuusongelmien vianmääritys. Se alkaa tutkimaan ongelmaa ja pian pytää suorittamaan ohjelman. Suorita se ja asenna.
Itse sain toimivaan 1998 vuoden pelin Windows 7 64 bittisessä koneessa.... Värit vaan muuttuivat 16 bittiseksi... Mutta esimerkiksi Flat out 2 ei toiminut. Se kyllä asentui mutta siinä on sellainen suoja ettei se toimi enää Vistalla/7 käyttiksellä.....
Tää mun CD on kieliharjoitusohjelma, joten luulis sen toimivan, mutta ei onnaa. Tarkoitan ettei se sisällä sellasta materiaalia jossa olis mitään erikoisgrafiikkaa. Ainoastaan rasti ruutuun, tai kirjoita kenttään juttuja.
Jos sinulta löytyy Windows XP asennuslevy, niin voit ladata tämän: https://www.virtualbox.org/ Ja asentaa Windows XP virtuaalisesti Windows 7 sisään...
Täytyypä harkita tota Virtualboxia josmuuta ratkaisua ei löydy. Onko toi helppo ja turval- linen käyttää? Meinaan että saako sillä helposti koneensa sekaisin. Jos mä asennan tuon niin voiko sen halutessaan poistaa, niinkuin tavallisen ohjelman?
Se on helppokäyttöinen, eikä vahingoita konetta yhtään! Siihen asennetun käyttiksen voi poistaa muutamalla hiiren klikkauksella...
Piti vielä kysyä, että asentuuko se Virtualbox oletusarvoisesti sille levyosiolle jolla on käyttis, vai voiko sen asentaa eri levylle.
ainakin oracle vm virtualbox luo tyhjän levykuvan jota virtuaalikone käyttää "kovalevynä" ja voi laittaa mille tahansa asemalle oli se sitten käyttis asema tai joku muu.
Kyllä mutta kysyjä kysyi että voiko Virtualboxsin asennuksen asentaa mille tahansa osiolle? ( Ei siis levykuva)
Eli jos ymmärsin oikein niin tuolle levykuvalle voi sitten asentaa ne ohjelmat, joita haluaa ajaa Virtualboxissa.
Sinun pitää siis ensiksi asentaa Virtualboxsiin joku käyttöjärjestelmä ennenkuin voit ajaa sillä ohjelmia...
Kirjoitin ehkä hieman epäselvästi. Tarkoitin sitä, kun siihen Virtualboxiin on asennettu esimerkiksi XP, niin voiko XP:ssä käytettävät ohjelmat asentaa tuolle levykuvalle.