Mulla tulee jatkuvasti blue screenejä ja kokemuksieni perusteella ne tulevat ainoastaan koneen auettua työpöydälle. Oon kokeillu mm. clean boottia, biosin asetusten nollaus, ajurit sekä bios pitäisi olla ajantasalla, chkdsk ja sfc /scannow komentoja cmd kautta tuloksetta, sekä windowsin käynnistyksen korjaus. Memtest on mennyt läpi pari krt. Blue screen erroreina tulee joko PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA tai REGISTRY_ERROR Ajurien päivityksen jälkeen on tullut 11 registry erroria, toistaiseksi ei muita. Väliaikaisena ja tähän asti ainoana ratkaisuna on ollut järjestelmän palauttaminen aiempaan tilaan, mutta blue screenit tulevat takaisin ennemmin tai myöhemmin, vaikka juuri mitään asennuksia/muutoksia en koneeseen tekisi. Windows 7 olen myös asentanut uusiksi 3-4 krt. Emolevy on myös ollut huollossa ja todettu toimivaksi. Olettaisin tämän johtuvan ajuriongelmista, sillä safe mode toimii eikä crashaa. Tässä linkki 3 viimeisimpään crash dumppiin: https://www.dropbox.com/sh/fngougiooachnr2/AAC73Am0tcMhpincSu_Ib5mOa?dl=0 Liitän kuvan bluescreenviewerin antamista tiedoista. Olisin hyvin kiitollinen jos saisin selvitettyä tämän rasittavan ongelman aiheuttajan.
Onko käyttöjärjestelmä asennettu tuolla emolla joka nyt on käytössä ja onko emolevyn ajurit haettu sen tukisisulta ja asennettu?
Tällä emolevyllä on windows asennettu uusiksi noin 3 kertaa, juuri tämän ongelman takia. Entisessä kokoonpanossani ei ollut ikinä tämänkaltaisia ongelmia. Päivitin lokakuussa siis emolevyn, muistikammat sekä prosessorin ja samalla hankin myös ssd. Aiemmassa windows asennuksessani ajurit olivat haettu manuaalisesti tukisivulta (ja olivat ajantasalla myös) mutta tämä sama ongelma oli läsnä. Tällä hetkellä ajurit on asennettu emolevyn mukana tulleen CD avulla ja sen jälkeen ajettu kone läpi Iobitin driver booster 4 ohjelmalla ja sen kautta asennettu viimeisimmät ajurit.
Kaikki driver booster ohjelmat tulee heittää äkkiä mäkeen, ne ovat suurimpia ongelman aiheuttajia ja erityisesti vielä jos se on IO-bit, jolla on mielestäni on melko hämärä tausta mm. erään ohjelman tunnistetietokannan "lainaamisesta" omaan käyttöön. Driver boosterit puolustavat paikkaansa ainoastaan silloin jos koneelle ei enää löydy toimivaa tukisivustoa, eikä ajureita muualtakaan löydy.
Joo driver boosterit pois. Ainoa asia mikä tässä on selvää on se että rekisterissä on vikaa, tai siinä että windows yrittää suorittaa jotain mutta ei siihen pysty mahdollisen laitevian takia. Tarkistitko muistit windowsin omalla testillä vai memtest86+:la Jos windowsin omalla, suorita tarkistus memtest86+:la, https://www.sevenforums.com/tutorials/105647-ram-test-memtest86.html Jos tarkistit jo tuolla niin ei tarvitse uudestaan. Tarkista ssd;n ja muiden mahdollisten levyjen kunto CrystalDiskInfolla. http://crystalmark.info/download/index-e.html Jos levyn kunto on muuta kuin hyvä, ota kuva tai kuvankaappaus ja pistä tänne. ja ota tärkeät tiedot talteen. Jos ssd:sä eikä muisteissa ole vikaa, niin asiaa voikin olla vaikeampi ratkaista. Tuossa bluescreenviewissä näkyvä ntoskrnl.exe kun viittaa käyttöjärjestelmään, eli sen perusteella ei voi päätellä missä vika on. Eikä oma tietotaitoni riitä dmp:stä sen enempää katsomaan mikä vian aiheuttaa. Code: ************* Symbol Path validation summary ************** Response Time (ms) Location Deferred SRV*C:\Windows\symbol_cache*http://msdl.microsoft.com/download/symbols Symbol search path is: SRV*C:\Windows\symbol_cache*http://msdl.microsoft.com/download/symbols Executable search path is: Windows 7 Kernel Version 7601 (Service Pack 1) MP (4 procs) Free x64 Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS Personal Built by: 7601.23572.amd64fre.win7sp1_ldr.161011-0600 Machine Name: Kernel base = 0xfffff800`03658000 PsLoadedModuleList = 0xfffff800`0389a730 Debug session time: Thu Feb 23 12:40:57.799 2017 (UTC + 2:00) System Uptime: 0 days 0:00:52.908 Loading Kernel Symbols ............................................................... ................................................................ ......................................... Loading User Symbols Loading unloaded module list ...... ******************************************************************************* * * * Bugcheck Analysis * * * ******************************************************************************* Use !analyze -v to get detailed debugging information. BugCheck 51, {1, fffff8a000024010, 15ab000, 374} Probably caused by : ntkrnlmp.exe ( nt! ?? ::NNGAKEGL::`string'+97ba ) Followup: MachineOwner --------- 0: kd> !analyze -v ******************************************************************************* * * * Bugcheck Analysis * * * ******************************************************************************* REGISTRY_ERROR (51) Something has gone badly wrong with the registry. If a kernel debugger is available, get a stack trace. It can also indicate that the registry got an I/O error while trying to read one of its files, so it can be caused by hardware problems or filesystem corruption. It may occur due to a failure in a refresh operation, which is used only in by the security system, and then only when resource limits are encountered. Arguments: Arg1: 0000000000000001, (reserved) Arg2: fffff8a000024010, (reserved) Arg3: 00000000015ab000, depends on where Windows bugchecked, may be pointer to hive Arg4: 0000000000000374, depends on where Windows bugchecked, may be return code of HvCheckHive if the hive is corrupt. Debugging Details: ------------------ DUMP_CLASS: 1 DUMP_QUALIFIER: 400 BUILD_VERSION_STRING: 7601.23572.amd64fre.win7sp1_ldr.161011-0600 SYSTEM_MANUFACTURER: System manufacturer SYSTEM_PRODUCT_NAME: System Product Name SYSTEM_SKU: SKU SYSTEM_VERSION: System Version BIOS_VENDOR: American Megatrends Inc. BIOS_VERSION: 3016 BIOS_DATE: 12/27/2016 BASEBOARD_MANUFACTURER: ASUSTeK COMPUTER INC. BASEBOARD_PRODUCT: Z170 PRO GAMING/AURA BASEBOARD_VERSION: Rev X.0x DUMP_TYPE: 2 BUGCHECK_P1: 1 BUGCHECK_P2: fffff8a000024010 BUGCHECK_P3: 15ab000 BUGCHECK_P4: 374 CPU_COUNT: 4 CPU_MHZ: db0 CPU_VENDOR: GenuineIntel CPU_FAMILY: 6 CPU_MODEL: 5e CPU_STEPPING: 3 CPU_MICROCODE: 6,5e,3,0 (F,M,S,R) SIG: A0'00000000 (cache) A0'00000000 (init) CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1 DEFAULT_BUCKET_ID: WIN7_DRIVER_FAULT BUGCHECK_STR: 0x51 PROCESS_NAME: services.exe CURRENT_IRQL: 0 ANALYSIS_SESSION_HOST: DESKTOP-U5P6NRR ANALYSIS_SESSION_TIME: 02-23-2017 17:22:23.0666 ANALYSIS_VERSION: 10.0.14321.1024 amd64fre LAST_CONTROL_TRANSFER: from fffff8000393667a to fffff800036c8400 STACK_TEXT: fffff880`059ac2b8 fffff800`0393667a : 00000000`00000051 00000000`00000001 fffff8a0`00024010 00000000`015ab000 : nt!KeBugCheckEx fffff880`059ac2c0 fffff800`0395f7e5 : 00000000`002d5585 00000000`0000ad57 00000000`00000006 00000000`00000004 : nt! ?? ::NNGAKEGL::`string'+0x97ba fffff880`059ac320 fffff800`0395f5dc : fffff8a0`00024010 fffff8a0`00024010 fffff8a0`00030020 00000000`00001000 : nt!HvMarkDirty+0x176 fffff880`059ac380 fffff800`03a05719 : fffff8a0`00024010 00000000`00000000 fffff8a0`05cd4ebc fffff8a0`05ade4ec : nt!HvMarkCellDirty+0x150 fffff880`059ac3d0 fffff800`039242b2 : 00000000`00000001 fffff8a0`055b6a94 fffff8a0`053b0f3c fffff8a0`00024010 : nt! ?? ::NNGAKEGL::`string'+0xeef4 fffff880`059ac410 fffff800`03924054 : fffff8a0`053b0f3c 00000000`ffffffff fffff8a0`053b0f3c fffff8a0`00024010 : nt!CmpMarkKeyValuesDirty+0x182 fffff880`059ac4b0 fffff800`0392375a : fffff8a0`00024010 00000000`ffffffff fffff8a0`053b0f3c fffff8a0`00024010 : nt!CmpFreeKeyValues+0x24 fffff880`059ac4e0 fffff800`03923488 : fffff8a0`00024010 00000000`00387b70 fffff8a0`053b0f3c fffff8a0`00f2cf38 : nt!CmpSyncKeyValues+0x7a fffff880`059ac5c0 fffff800`0392502e : fffff8a0`0c2fc000 00000000`003fa3b8 fffffa80`00000000 00000000`00000000 : nt!CmpCopySyncTree2+0x2a8 fffff880`059ac670 fffff800`03924f47 : 00000000`00000000 00000000`00000002 fffff8a0`0c045790 fffff8a0`0b9159a0 : nt!CmpCopySyncTree+0x6e fffff880`059ac6c0 fffff800`03924b16 : fffff8a0`0b9ce250 00000000`00000000 00000000`00000001 00000000`00000000 : nt!CmpSaveBootControlSet+0x307 fffff880`059ac8a0 fffff800`036c7693 : fffffa80`0ce7ab50 00000000`00000000 fffff880`059ac970 00000000`00000001 : nt!NtInitializeRegistry+0xc6 fffff880`059ac8f0 fffff800`036c3c50 : fffff800`03924abf 00000000`00000220 00000000`0015f248 00000000`0015f578 : nt!KiSystemServiceCopyEnd+0x13 fffff880`059aca88 fffff800`03924abf : 00000000`00000220 00000000`0015f248 00000000`0015f578 00000000`000a001f : nt!KiServiceLinkage fffff880`059aca90 fffff800`036c7693 : fffffa80`0ce7ab50 fffff880`059acb60 fffff880`059acb60 00000000`00000002 : nt!NtInitializeRegistry+0x6f fffff880`059acae0 00000000`76f9cada : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : nt!KiSystemServiceCopyEnd+0x13 00000000`0015f4f8 00000000`00000000 : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : 0x76f9cada STACK_COMMAND: kb THREAD_SHA1_HASH_MOD_FUNC: 31fb9d3b00cf57574d675fa2d44dadd6f844898f THREAD_SHA1_HASH_MOD_FUNC_OFFSET: be8394d9ff4f58a5337532921759bdb19c1ab4f5 THREAD_SHA1_HASH_MOD: 9eef8c7ca0ce66f8b8b34848179f303828cff762 FOLLOWUP_IP: nt! ?? ::NNGAKEGL::`string'+97ba fffff800`0393667a cc int 3 FAULT_INSTR_CODE: 9000ebcc SYMBOL_STACK_INDEX: 1 SYMBOL_NAME: nt! ?? ::NNGAKEGL::`string'+97ba FOLLOWUP_NAME: MachineOwner MODULE_NAME: nt IMAGE_NAME: ntkrnlmp.exe DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 57fcfdf3 IMAGE_VERSION: 6.1.7601.23572 FAILURE_BUCKET_ID: X64_0x51_nt!_??_::NNGAKEGL::_string_+97ba BUCKET_ID: X64_0x51_nt!_??_::NNGAKEGL::_string_+97ba PRIMARY_PROBLEM_CLASS: X64_0x51_nt!_??_::NNGAKEGL::_string_+97ba TARGET_TIME: 2017-02-23T10:40:57.000Z OSBUILD: 7601 OSSERVICEPACK: 1000 SERVICEPACK_NUMBER: 0 OS_REVISION: 0 SUITE_MASK: 784 PRODUCT_TYPE: 1 OSPLATFORM_TYPE: x64 OSNAME: Windows 7 OSEDITION: Windows 7 WinNt (Service Pack 1) TerminalServer SingleUserTS Personal OS_LOCALE: USER_LCID: 0 OSBUILD_TIMESTAMP: 2016-10-11 17:57:55 BUILDDATESTAMP_STR: 161011-0600 BUILDLAB_STR: win7sp1_ldr BUILDOSVER_STR: 6.1.7601.23572.amd64fre.win7sp1_ldr.161011-0600 ANALYSIS_SESSION_ELAPSED_TIME: 41a ANALYSIS_SOURCE: KM FAILURE_ID_HASH_STRING: km:x64_0x51_nt!_??_::nngakegl::_string_+97ba FAILURE_ID_HASH: {36896eb1-c945-ddd7-de12-e46130815a09} Followup: MachineOwner ---------
Tarkinta myös, onko SSD:llä asennettuna uusin firmware. Jossakin Samsung-levyssä päivittämätön firmware oli nettitietojen mukaan aiheuttanut samaa.
Jaa oikoluku kusi kun en huomannut tuota että muistitestit on ajettu. Tuota PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA virhettä antaa silloin kun osa muistikammasta on sökö ja koittaa sinne kirjoittaa, mutta vika voi olla myös kovossa, joten firmispäivitys kannattaa kokeilla.
Testasin läpi memtestin uudelleen, se ei ollut mainitsemanne memtest86+ vaan http://www.memtest86.com/ sivulta löytynyt testiohjelma. Kuitenkin 2 tuntia meni (eli ehkä aika perusteellinen?) ja virheittä läpi. Olisiko syytä vielä kokeilla memtest86+? Driver boosterin poistin välittömästi, toivottavasti ei aiheuttanut lisää ongelmia.. toisaalta samanlailla kone käyttäytyi ennen sitäkin. Firmware on päivitetty äskettäin SSD levystä ja se on Crucial merkkinen. Katsoin CrystalDiskInfo:lla SSD:n ja HDD kunnon ja ohjelman mukaan kummatkin hyväkuntoisia.
Koita jos et ole kokeillut ottaa se ssd irti ja asentaa winu hdd:n tyhjälle osiolle. Sillä saadaan suljettua pois vika ssd:n jossain osassa. Joku ne rekisterit siellä jossain vaiheessa kakkii..
Noh sitten ei auta kuin hutkia lisää. Lataa minitoolbox seuraavalta sivulta. https://www.bleepingcomputer.com/download/minitoolbox/ Aukaise minitoolbox ja pistä valinta ruutuihin List last 10 event viewer errors List installed Programs List devices - only provlems Klikkaa Go, kun tarkistus on valmis loki aukeaa liitä se tänne. (loki koknaisena, mutta voit käyttäjänimesi tarvittaessa poistaa) Tai sitten koitat ensin suoraan tuota Tuksun ehdotusta ja asennusta HDD:lle
Asensin windowsin nyt myös HDD:lle, kun puhdas windows oli asennettu SSD:lle, niin blue screenien ilmenemiseen saattoi mennä joitain päiviä, ehkä jopa viikko. Mutta ilmoittelen asiasta heti enemmän tähän ketjuun, kun tiedän lisää. Tässä myös minitoolboxin loki (SSD:llä olevasta windowsista): MiniToolBox by Farbar Version: 17-06-2016 Ran by Niko (administrator) on 23-02-2017 at 21:39:03 Running from "C:\Users\Niko\Desktop" Microsoft Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (X64) Model: System Product Name Manufacturer: System manufacturer Boot Mode: Network *************************************************************************** ========================= Event log errors: =============================== Application errors: ================== Error: (02/23/2017 09:16:46 PM) (Source: Windows Search Service) (User: ) Description: Indeksiä ei voi alustaa. Lisätietoja: Määritettyä tiedostoa ei löydy. (HRESULT : 0x80070002) (0x80070002) Error: (02/23/2017 09:16:46 PM) (Source: Windows Search Service) (User: ) Description: Sovellusta ei voi alustaa. Konteksti: Sovellus Windows Lisätietoja: Määritettyä tiedostoa ei löydy. (HRESULT : 0x80070002) (0x80070002) Error: (02/23/2017 09:16:46 PM) (Source: Windows Search Service) (User: ) Description: Indeksiä ei voi alustaa. Lisätietoja: Määritettyä tiedostoa ei löydy. (HRESULT : 0x80070002) (0x80070002) Error: (02/23/2017 09:16:46 PM) (Source: Windows Search Service) (User: ) Description: Sovellusta ei voi alustaa. Konteksti: Sovellus Windows Lisätietoja: Määritettyä tiedostoa ei löydy. (HRESULT : 0x80070002) (0x80070002) Error: (02/23/2017 09:16:44 PM) (Source: WinMgmt) (User: ) Description: //./root/CIMV2SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 990x80041003 Error: (02/23/2017 09:16:41 PM) (Source: DbxSvc) (User: ) Description: Failed to connect to the driver: (-2147024894) Määritettyä tiedostoa ei löydy. Error: (02/23/2017 08:00:32 PM) (Source: WinMgmt) (User: ) Description: //./root/CIMV2SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 990x80041003 Error: (02/23/2017 07:56:04 PM) (Source: Windows Search Service) (User: ) Description: Indeksiä ei voi alustaa. Lisätietoja: Määritettyä tiedostoa ei löydy. (HRESULT : 0x80070002) (0x80070002) Error: (02/23/2017 07:56:04 PM) (Source: Windows Search Service) (User: ) Description: Sovellusta ei voi alustaa. Konteksti: Sovellus Windows Lisätietoja: Määritettyä tiedostoa ei löydy. (HRESULT : 0x80070002) (0x80070002) Error: (02/23/2017 07:56:01 PM) (Source: WinMgmt) (User: ) Description: //./root/CIMV2SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 990x80041003 System errors: ============= Error: (02/23/2017 09:38:03 PM) (Source: Service Control Manager) (User: ) Description: Palvelu Kotiryhmäpalvelu on riippuvainen palvelusta Toiminnonetsintäpalvelun isäntä, jonka käynnistyminen epäonnistui virheen vuoksi: %%1068 = Liittopalvelu tai -ryhmä ei käynnistynyt. Error: (02/23/2017 09:38:03 PM) (Source: Service Control Manager) (User: ) Description: Palvelu Tietokoneiden selaus on riippuvainen palvelusta Palvelin, jonka käynnistyminen epäonnistui virheen vuoksi: %%1068 = Liittopalvelu tai -ryhmä ei käynnistynyt. Error: (02/23/2017 09:38:03 PM) (Source: Service Control Manager) (User: ) Description: Palvelu Tietokoneiden selaus on riippuvainen palvelusta Palvelin, jonka käynnistyminen epäonnistui virheen vuoksi: %%1068 = Liittopalvelu tai -ryhmä ei käynnistynyt. Error: (02/23/2017 09:38:03 PM) (Source: Service Control Manager) (User: ) Description: Palvelu Tietokoneiden selaus on riippuvainen palvelusta Palvelin, jonka käynnistyminen epäonnistui virheen vuoksi: %%1068 = Liittopalvelu tai -ryhmä ei käynnistynyt. Error: (02/23/2017 09:38:03 PM) (Source: Service Control Manager) (User: ) Description: Palvelu Tietokoneiden selaus on riippuvainen palvelusta Palvelin, jonka käynnistyminen epäonnistui virheen vuoksi: %%1068 = Liittopalvelu tai -ryhmä ei käynnistynyt. Error: (02/23/2017 09:38:03 PM) (Source: DCOM) (User: ) Description: 1084WSearch{7D096C5F-AC08-4F1F-BEB7-5C22C517CE39} Error: (02/23/2017 09:38:02 PM) (Source: DCOM) (User: ) Description: 1084WSearch{9E175B6D-F52A-11D8-B9A5-505054503030} Error: (02/23/2017 09:38:02 PM) (Source: DCOM) (User: ) Description: 1084EventSystem{1BE1F766-5536-11D1-B726-00C04FB926AF} Error: (02/23/2017 09:37:56 PM) (Source: DCOM) (User: ) Description: 1084ShellHWDetection{DD522ACC-F821-461A-A407-50B198B896DC} Error: (02/23/2017 09:37:55 PM) (Source: Service Control Manager) (User: ) Description: Seuraava käynnistys- tai järjestelmäkäynnistysohjain ei latautunut: AsIO aswbidsdriver aswbidsh aswblog aswbuniv aswRvrt aswSnx aswSP aswVmm discache HWiNFO32 spldr Wanarpv6 Microsoft Office Sessions: ========================= Error: (02/23/2017 09:16:46 PM) (Source: Windows Search Service)(User: ) Description: Lisätietoja: Määritettyä tiedostoa ei löydy. (HRESULT : 0x80070002) (0x80070002) Error: (02/23/2017 09:16:46 PM) (Source: Windows Search Service)(User: ) Description: Konteksti: Sovellus Windows Lisätietoja: Määritettyä tiedostoa ei löydy. (HRESULT : 0x80070002) (0x80070002) Error: (02/23/2017 09:16:46 PM) (Source: Windows Search Service)(User: ) Description: Lisätietoja: Määritettyä tiedostoa ei löydy. (HRESULT : 0x80070002) (0x80070002) Error: (02/23/2017 09:16:46 PM) (Source: Windows Search Service)(User: ) Description: Konteksti: Sovellus Windows Lisätietoja: Määritettyä tiedostoa ei löydy. (HRESULT : 0x80070002) (0x80070002) Error: (02/23/2017 09:16:44 PM) (Source: WinMgmt)(User: ) Description: //./root/CIMV2SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 990x80041003 Error: (02/23/2017 09:16:41 PM) (Source: DbxSvc)(User: ) Description: (-2147024894) Määritettyä tiedostoa ei löydy. Error: (02/23/2017 08:00:32 PM) (Source: WinMgmt)(User: ) Description: //./root/CIMV2SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 990x80041003 Error: (02/23/2017 07:56:04 PM) (Source: Windows Search Service)(User: ) Description: Lisätietoja: Määritettyä tiedostoa ei löydy. (HRESULT : 0x80070002) (0x80070002) Error: (02/23/2017 07:56:04 PM) (Source: Windows Search Service)(User: ) Description: Konteksti: Sovellus Windows Lisätietoja: Määritettyä tiedostoa ei löydy. (HRESULT : 0x80070002) (0x80070002) Error: (02/23/2017 07:56:01 PM) (Source: WinMgmt)(User: ) Description: //./root/CIMV2SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 990x80041003 =========================== Installed Programs ============================ µTorrent (HKCU\...\uTorrent) (Version: 3.4.9.43295 - BitTorrent Inc.) Ableton Live 9 Suite (HKLM-x32\...\{0037A2FF-F224-4F35-BA6B-0F486E990F4F}) (Version: 9.0.0.0 - Ableton) Adobe Flash Player 24 NPAPI (HKLM-x32\...\Adobe Flash Player NPAPI) (Version: 24.0.0.221 - Adobe Systems Incorporated) Ansel (HKLM\...\{B2FE1952-0186-46C3-BAEC-A80AA35AC5B8}_Ansel) (Version: 378.66 - NVIDIA Corporation) Hidden ASIO4ALL (HKLM-x32\...\ASIO4ALL) (Version: 2.13 - Michael Tippach) Asmedia USB Host Controller Driver (HKLM-x32\...\{E4FB0B39-C991-4EE7-95DD-1A1A7857D33D}) (Version: 1.16.33.1 - Asmedia Technology) Asus Sonic Suite Plugins (HKLM-x32\...\{3843fc8e-e352-4238-be32-74ca38dd57a0}) (Version: 2.1.2501 - ASUSTeKcomputer.Inc) Hidden ASUSRAMCACHE (HKLM-x32\...\ASUSRAMCACHE) (Version: 3.01.06 - ASUSTeKcomputer Inc) Avast Free Antivirus (HKLM-x32\...\Avast Antivirus) (Version: 17.1.2286 - AVAST Software) Crucial Storage Executive (HKCU\...\Crucial Storage Executive 3.38.102016.07) (Version: 3.38.102016.07 - Crucial) CrystalDiskInfo 7.0.5 (HKLM-x32\...\CrystalDiskInfo_is1) (Version: 7.0.5 - Crystal Dew World) Dropbox (HKLM-x32\...\Dropbox) (Version: 19.4.13 - Dropbox, Inc.) Dropbox Update Helper (HKLM-x32\...\{099218A5-A723-43DC-8DB5-6173656A1E94}) (Version: 1.3.65.1 - Dropbox, Inc.) Hidden Intel(R) Management Engine Components (HKLM\...\{1CEAC85D-2590-4760-800F-8DE5E91F3700}) (Version: 11.0.4.1186 - Intel Corporation) Intel(R) Network Connections 20.7.67.0 (HKLM\...\PROSetDX) (Version: 20.7.67.0 - Intel) Intel(R) USB 3.0 eXtensible Host Controller Driver (HKLM-x32\...\{240C3DDD-C5E9-4029-9DF7-95650D040CF2}) (Version: 4.0.2.42 - Intel Corporation) Intel®-piirisarjan laiteohjelmisto (HKLM-x32\...\{fb610cea-ba50-4d4b-a717-cf025419035c}) (Version: 10.1.1.13 - Intel(R) Corporation) Hidden iZotope Ozone 7 Advanced (HKLM-x32\...\iZotope Ozone 7 Advanced 7.00) (Version: 7.00 - iZotope, Inc.) Java 8 Update 121 (HKLM-x32\...\{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F32180121F0}) (Version: 8.0.1210.13 - Oracle Corporation) Microsoft .NET Framework 4.6.1 (HKLM\...\{92FB6C44-E685-45AD-9B20-CADF4CABA132} - 1033) (Version: 4.6.01055 - Microsoft Corporation) Microsoft .NET Framework 4.6.1 (suomi) (HKLM\...\{92FB6C44-E685-45AD-9B20-CADF4CABA132} - 1035) (Version: 4.6.01055 - Microsoft Corporation) Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x64 9.0.30729.6161 (HKLM\...\{5FCE6D76-F5DC-37AB-B2B8-22AB8CEDB1D4}) (Version: 9.0.30729.6161 - Microsoft Corporation) Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x86 9.0.30729.6161 (HKLM-x32\...\{9BE518E6-ECC6-35A9-88E4-87755C07200F}) (Version: 9.0.30729.6161 - Microsoft Corporation) Microsoft Visual C++ 2010 x64 Redistributable - 10.0.40219 (HKLM\...\{1D8E6291-B0D5-35EC-8441-6616F567A0F7}) (Version: 10.0.40219 - Microsoft Corporation) Microsoft Visual C++ 2010 x86 Redistributable - 10.0.40219 (HKLM-x32\...\{F0C3E5D1-1ADE-321E-8167-68EF0DE699A5}) (Version: 10.0.40219 - Microsoft Corporation) Microsoft Visual C++ 2012 Redistributable (x64) - 11.0.61030 (HKLM-x32\...\{ca67548a-5ebe-413a-b50c-4b9ceb6d66c6}) (Version: 11.0.61030.0 - Microsoft Corporation) Microsoft Visual C++ 2012 Redistributable (x86) - 11.0.61030 (HKLM-x32\...\{33d1fd90-4274-48a1-9bc1-97e33d9c2d6f}) (Version: 11.0.61030.0 - Microsoft Corporation) Microsoft Visual C++ 2013 Redistributable (x64) - 12.0.30501 (HKLM-x32\...\{050d4fc8-5d48-4b8f-8972-47c82c46020f}) (Version: 12.0.30501.0 - Microsoft Corporation) Microsoft Visual C++ 2013 Redistributable (x86) - 12.0.30501 (HKLM-x32\...\{f65db027-aff3-4070-886a-0d87064aabb1}) (Version: 12.0.30501.0 - Microsoft Corporation) Microsoft Visual C++ 2015 Redistributable (x64) - 14.0.24212 (HKLM-x32\...\{323dad84-0974-4d90-a1c1-e006c7fdbb7d}) (Version: 14.0.24212.0 - Microsoft Corporation) Microsoft Visual C++ 2015 Redistributable (x86) - 14.0.24212 (HKLM-x32\...\{462f63a8-6347-4894-a1b3-dbfe3a4c981d}) (Version: 14.0.24212.0 - Microsoft Corporation) Mobile Broadband HL Service (HKLM-x32\...\Mobile Broadband HL Service) (Version: 22.001.27.00.182 - Huawei Technologies Co.,Ltd) Mozilla Firefox 51.0.1 (x86 fi) (HKLM-x32\...\Mozilla Firefox 51.0.1 (x86 fi)) (Version: 51.0.1 - Mozilla) Mozilla Maintenance Service (HKLM-x32\...\MozillaMaintenanceService) (Version: 51.0.1 - Mozilla) MSI Afterburner 4.3.0 (HKLM-x32\...\Afterburner) (Version: 4.3.0 - MSI Co., LTD) NahimicSettingsConfigurator (HKLM\...\{81B881EA-2E90-4E70-8022-BA48D358586A}) (Version: 2.1.2501 - ASUSTeKcomputer.Inc) Hidden NirSoft BlueScreenView (HKLM-x32\...\NirSoft BlueScreenView) (Version: - ) NVIDIA 3D Vision -ohjain 369.04 (HKLM\...\{B2FE1952-0186-46C3-BAEC-A80AA35AC5B8}_Display.NVIRUSB) (Version: 369.04 - NVIDIA Corporation) NVIDIA 3D Vision -ohjain 378.66 (HKLM\...\{B2FE1952-0186-46C3-BAEC-A80AA35AC5B8}_Display.3DVision) (Version: 378.66 - NVIDIA Corporation) NVIDIA GeForce Experience 3.3.0.100 (HKLM\...\{B2FE1952-0186-46C3-BAEC-A80AA35AC5B8}_Display.GFExperience) (Version: 3.3.0.100 - NVIDIA Corporation) NVIDIA Grafiikkaohjain 378.66 (HKLM\...\{B2FE1952-0186-46C3-BAEC-A80AA35AC5B8}_Display.Driver) (Version: 378.66 - NVIDIA Corporation) NVIDIA HD-ääniohjain 1.3.34.21 (HKLM\...\{B2FE1952-0186-46C3-BAEC-A80AA35AC5B8}_HDAudio.Driver) (Version: 1.3.34.21 - NVIDIA Corporation) NVIDIA PhysX-järjestelmäohjelmisto 9.16.0318 (HKLM\...\{B2FE1952-0186-46C3-BAEC-A80AA35AC5B8}_Display.PhysX) (Version: 9.16.0318 - NVIDIA Corporation) NvNodejs (HKLM\...\{B2FE1952-0186-46C3-BAEC-A80AA35AC5B8}_NvNodejs) (Version: 3.3.0.100 - NVIDIA Corporation) Hidden NvTelemetry (HKLM\...\{B2FE1952-0186-46C3-BAEC-A80AA35AC5B8}_NvTelemetry) (Version: 2.3.11.0 - NVIDIA Corporation) Hidden NvvHci (HKLM\...\{B2FE1952-0186-46C3-BAEC-A80AA35AC5B8}_NvvHci) (Version: 2.02.0.5 - NVIDIA Corporation) Hidden Realtek High Definition Audio Driver (HKLM-x32\...\{F132AF7F-7BCA-4EDE-8A7C-958108FE7DBC}) (Version: 6.0.1.8036 - Realtek Semiconductor Corp.) reFX Nexus VSTi RTAS v2.2.0 (HKLM-x32\...\reFX Nexus_is1) (Version: - ) rgc:audio z3ta+ 1.5 (HKLM\...\z3ta+_x86_is1) (Version: 1.5 - Cakewalk Music Software) RivaTuner Statistics Server 6.5.0 (HKLM-x32\...\RTSS) (Version: 6.5.0 - Unwinder) SHIELD Streaming (HKLM\...\{B2FE1952-0186-46C3-BAEC-A80AA35AC5B8}_GFExperience.NvStreamSrv) (Version: 7.1.0351 - NVIDIA Corporation) Hidden SHIELD Wireless Controller Driver (HKLM\...\{B2FE1952-0186-46C3-BAEC-A80AA35AC5B8}_ShieldWirelessController) (Version: 3.3.0.100 - NVIDIA Corporation) Hidden Sonic Radar II (HKLM\...\{A70B8D38-273A-4D6A-B7D5-AEBEDEEE5D28}) (Version: 2.1.2501 - ASUSTeKcomputer.Inc) Sonic Studio Plugin (HKLM\...\{F55B1B94-3BFA-49D4-AE45-2ECE776BA815}) (Version: 2.1.2501 - ASUSTeKcomputer.Inc) Hidden SteelSeries Engine 3.9.10 (HKLM\...\SteelSeries Engine 3) (Version: 3.9.10 - SteelSeries ApS) Sylenth1 v2.21 (HKLM-x32\...\Sylenth1_is1) (Version: - ) WinRAR 5.40 (64-bit) (HKLM\...\WinRAR archiver) (Version: 5.40.0 - win.rar GmbH) Vulkan Run Time Libraries 1.0.39.1 (HKLM\...\VulkanRT1.0.39.1) (Version: 1.0.39.1 - LunarG, Inc.) ========================= Devices: ================================ Name: Security Processor Loader Driver Description: Security Processor Loader Driver Class Guid: {8ECC055D-047F-11D1-A537-0000F8753ED1} Manufacturer: Service: spldr Device ID: ROOT\LEGACY_SPLDR\0000 Problem: : This device is not present, is not working properly, or does not have all its drivers installed. (Code 24) Resolution: The device is installed incorrectly. The problem could be a hardware failure, or a new driver might be needed. Devices stay in this state if they have been prepared for removal. After you remove the device, this error disappears.Remove the device, and this error should be resolved. Name: aswRvrt Description: aswRvrt Class Guid: {8ECC055D-047F-11D1-A537-0000F8753ED1} Manufacturer: Service: aswRvrt Device ID: ROOT\LEGACY_ASWRVRT\0000 Problem: : This device is not present, is not working properly, or does not have all its drivers installed. (Code 24) Resolution: The device is installed incorrectly. The problem could be a hardware failure, or a new driver might be needed. Devices stay in this state if they have been prepared for removal. After you remove the device, this error disappears.Remove the device, and this error should be resolved. Name: aswVmm Description: aswVmm Class Guid: {8ECC055D-047F-11D1-A537-0000F8753ED1} Manufacturer: Service: aswVmm Device ID: ROOT\LEGACY_ASWVMM\0000 Problem: : This device is not present, is not working properly, or does not have all its drivers installed. (Code 24) Resolution: The device is installed incorrectly. The problem could be a hardware failure, or a new driver might be needed. Devices stay in this state if they have been prepared for removal. After you remove the device, this error disappears.Remove the device, and this error should be resolved. **** End of log ****
Kuinka kauan siitä on kun edellisen kerran asensit windowsin uudestaan? Toi loki oli on ihan täynnä ongelmia, (tapathumienvalvonta toki on aina täynnä virheilmoiuksia, mutta ne on yleensä suurimmaksi osaksi harmittomia ja voi jätttää huomiotta) Jos HDD:le asennettu windows toimi normaalisti, asenna windowsin uudestaan myös SSD:le Jos ei tai haluat muuten koeilla ssd:lä olevaa windowsia saada toimimaan. Niin aluksi poista avast, alla avastin oma poisto-ohjelma jolla saat sen varmasti poistettua. https://www.avast.com/fi-fi/uninstall-utility ja käytä joko defenderiä tai lataa security essentials. https://support.microsoft.com/fi-fi/help/14210/security-essentials-download Lataa tweaking.com rwindows reapir seuraavalta sivulta. http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html (jommasta kumasta "Direct download" linkistä) Aukaise tweaking.com ja valitse Repairs välilehti - Open rapirs - start repairs Ohjelma rullaa puolesta tunnista tuntin tai vähän päälle, lopuksi käynnistä kone uudelleen. Katsotaan onko tuolla mitään vaikutusta mihinkään.
Poistin avastin kyseisellä tavalla, sekä tein kaksi kertaa tweaking.com sovelluksella täyden korjauksen ja koitin käynnistää ssd levyllä olleen windowsin normal modeen ja blue screen tuli samanlailla kuin ennen, tällä kertaa errorina oli PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA Vaikuttaisi, että ssd voisi olla tosiaan syypäänä blue screeneihin, sillä ainakin toistaiseksi hdd levyllä oleva windows on toiminut moitteetta.
Pistäisitkö tuon viimeisimmän dmp tiedoston tänne. Koita vaihtaa SSD:n ja HDD:n kaapeleita ja paikkaa emolla. Kun Crystaldiskinfo on kuitenkin näyttänyt levyn olevan kunnossa, se sitä todennkäöisesti on.
Vaihdoin kaapelit päikseen ja kokeilin eri slotteja emolevystä mutta crashi tuli samalla tavalla ja error oli page fault. Yhden kerran tuli uusi errori blue screenissä -> SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION Laitan viimeisimmän dumpin ja system service crashin dumpin tähän, mikäli siitä selviäisi jotain. linkki: https://www.dropbox.com/sh/8urk6fkv3oay01c/AACqWRZsf_6WHO-2avEjOevOa?dl=0
Jos sulla on enemmän kuin yksi muistikampa, käytä konetta vain yksi kampa kerralla eri paikoissa. Siitäkin huolimatta että testit näytti niiden olevan kunnossa. Kokeile toimiiko seuraava hotfix korjaus. https://support.microsoft.com/fi-fi...r-2008-r2-when-you-use-some-ieee-1394-devices Toki on mahdollista että ssd on hajalla vaikka crystaldiskinfo näyytti sen olevan kunnossa, mutta crstaldiskinfo on kyllä varsin hyvä ja luotettava ohejlma. Tarkista kuitenkin vielä hdtunella ssd:n kunto. http://www.hdtune.com/ Lataa trial versio, ja käy läpi error scan ja katso mitä health välilehti näyttää. Jos levy on varmasti kunnossa, tuo hotfix ei auta tai toimi, eikä muistikampojen irrottelulla ole vaikutusta, asenna windows uudestaan myös ssd:le. Älä asenna mitään muuta kuin laite ajurit valmistajan sivuilta, ei muita ohjelmia, Jos pukka edelleen tuleebluescreeniä aja vielä kertalleen minitoolbox samoilla asetuksilla. Muoks: Alla vielä hyvä kommentti toiselta foorumilta liittyen ntkrnlmp.exe:een joka on näkynyt kaikissa noissa dmp tiedostossa mahdollisena vian aiheuttajana. https://www.sevenforums.com/bsod-he...s=0def6cf2e27466be92f049d8c30911fa#post290509
Testasin muistikammat yksitellen mutta järjestelmä kaatui samalla tavalla vaikka kokeilin eri slotteihin kumpiakin kampoja. Mielenkiintoista että ssd läpäisi hdtunen error testin täydellisesti. En huomannutkaan että pyysit laittamaan minitoolboxista tietoja ja kerkesin asentaa uusiksi windowsin siihenkin. Hotfixin linkki ei toiminut muuten microsoftin sivuilla Ilmoittelen lisää jos blue screenejä tulee.
latasin tammikuussa win7 ja se alkoi toimia vasta kun latasin KB3102810 ja sammutin tietokoneen ja avasin uudelleen ja asensin tuon latauksen ja taas uudelleenkäynnistys niin alkoi toimia eikä ole sininäyttöjä tullut.käytän mieluummin win7 kuin win10 vaikka minulla ne molemmat on.iobit driver on ollut käytössäni eikä ongelmia ole esiintynyt.