Windows 7 käynnistysongelmat

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Irp3, Jan 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Irp3

    Irp3 Member

    Joined:
    Aug 13, 2011
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Pöytäkone ei suostu käynnistymään, vaan jää jumiin "käynnistetään windowsia" ruutuun.
    asuksen p8p67 3.1 emolevy, i5 2500k prossu, näyttis gtx 580 Corsairin SSD kovo, ja Samsungin HDD, muistia tais olla 8gb. Alunperin asensin käyttöjärjestelmän SSD kovolle.
    Toissapäivänä jätin koneen yöksi päälle, ja seuraavana päivänä herätin koneen lepotilasta, mutta näyttö jäi pimeäksi. Sen jälkeen windows ei ole käynnnistynyt.
    Sain koneen käynnistymään vikasietotilassa, mutta en osannut etsiä sieltä syitä ongelmiin.
    Yritin myös ottaa aikaisemman palautuspisteen, sekä suorittaa käynnistyksen korjauksen. Ei auttanut.
    Yritin komentorivin avulla bootrec toimintoja ja lopulta turhautuneena formatoin molemmat kovalevyt.
    Sitten aloitin winukan asentamisen asennuslevyltä, asennusohjelman sain käyntiin vikasietotilassa. Kun asennus oli valmis ja kone käynnistyi uudelleen, se jäi jumiin samaan kohtaan.
    Olen yrittänyt asentaa windowsia myös Samsungin kovalevylle, mutta lopputulos on sama.
    Vaihdoin myös sata-piuhat, ja laitoin ne eri portteihin.
    Asennuslevyltä käynnistämällä olen kokeillut käynnistyksen korjausta, mikä ei tuottanut tulosta.
    Olen komentorivin kautta suorittanut diskpartin (diskpart, /select disk, /select partition, /active), bootrecin (bootrec/fixmgr, bootrec/fixboot, bootrec/rebuild bcd: tunnistettujen windows-asennusten määrä: 0(liittyykö käynnistymättömyys tähän?)) kokeilin myös chkdsk komentoa, sanoi että ei virheitä.
    Edit: kokeilin myös sfc/ scannow, mutta siitä tulee ilmoitus: Odottava järjestelmän korjaus edellyttää uudelleenkäynnistystä. Käynnistä windows uudelleen ja suorita sfc uudelleen. Sitten käynnistin uusiksi ja tein niinkuin käskettiin, mutta sama teksti tulee uudestaan komentoriviin.
    Näiden jälkeen kokeilin käynnistyksen korjausta pari kertaa peräkkäin, mutta käynnistys jumiutuu yhä vain käynnistetään windowsia ruutuun. Windows logon animaatio sentään pysähtyy välillä eri kohtiin.
    Mikä auttaisi?
     
    Last edited: Jan 31, 2013
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page