Windows 7 kaatuu epäsäännöllisen väliajoin kesken kaiken, minkä jälkeen näytöllä näkyy hetken sininen ruutu, jossa on pitkä rimpsu valkoista tekstiä, joka alkaa: “A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer...” (teksti on pitkä ja näkyy niin lyhyen hetken, etten ole ehtinyt lukea sitä kokonaisuudessaan). Tämän jälkeen kone automaattisesti käynnistää itsensä uudelleen, useimmiten ”Windowsin virheistä palauttaminen” -tilan kautta. Kaatuminen on sen verran säännöllistä, että se haittaa huomattavasti työskentelyä. Mitähän asialle kannattaisi yrittää tehdä?
Onko kyseessä sama kone kuin Tässä ketjussa? Klikkaa käynnistä kirjoita hakuun Komentokehote ja aukaise komentokehote hiiren oikealla valitsemalla Suorita järjestelmänvalvojana Kooipi seuraavat komennot paina Enter kummankin jälkeen. cd c:\ c:\>dir *.dmp /p /s >> c:\crashfiles.txt Tarkistus on valmis kun komentokehotteeseen tulee näkyviin c:\> Tässä saattaa mennä jonkin aikaa Tarkistuksen lokin läydät C:\crashfiles Liitä se tänne
Äskeisen kaatumisen jälkeen tietokone meni mustaksi, ja kolmannen uudelleenkäynnistymisyrityksen jälkeen kone aloitti itse tiedostojärjestelmän tarkastuksen (kuva). Suorittiko tietokoneeni nyt siis automaattisetsi sen, mitä kehotit minua manuaalisesti tekemään?
Ei ole sama, windows on jostain syystä tarkistanut tiedostojärjestelmän noiden uudelleen käynnistymisten jälkeen, syytä en osaa sanoa, mutta vaikuttiko se ongelmaan mitenkään. Jos ei niin pistätkö tuon crashfiles tekstitiedoson.
Mene alla olevaan polkuun ja pistä siellä olevat dmp. tiedostot joko pakattuna tänne. Tai jos et saa niitä liitettyä pakattuna niin pistä ne jollekin tiedotojenjako palvelimelle, esim. dropbox, sendscpace tai vastaava ja latauslinkki tänne. Kansio c:\Windows\LiveKernelReports\WATCHDOG 27.09.2015 13:26 567ÿ926 WD-20150927-1426.dmp 01.12.2015 00:19 698ÿ444 WD-20151201-0019.dmp 01.12.2015 00:39 645ÿ616 WD-20151201-0039.dmp 05.12.2015 11:48 694ÿ073 WD-20151205-1148.dmp 07.12.2015 18:52 688ÿ558 WD-20151207-1852.dmp 08.12.2015 00:08 475ÿ068 WD-20151208-0008-01.dmp 08.12.2015 00:08 479ÿ437 WD-20151208-0008.dmp Pistä myös seuraavasta poulsta pari dmp. tiedostoa.jos siellä nitä on. Kansio c:\Windows\System32\LogFiles\WUDF Voisit myös ajaa JRT:n ja AdvCleanerin ja jos jotain löytyy niin pistä niistä lokit tönne. Lataa Junkware Removal tool alla olevasta linkistä työpöydälle. http://www.bleepingcomputer.com/download/junkware-removal-tool/ Sulje muut ohjelmat ja aukaise JRT Paina mitä tahansa näppäintä ja tarkistus alkaa, kun taristus on valmis, loki aukeaa. Lataa AdwCleaner alla olevasta linkistä työpöydälle. https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/ Sulje mut ohjelmat aukaise AdwCleaner Klikkaa Scan, odota kunnes tarkistus on ohi, sen jälkeen klikkaa Cleaning Kun poisto on ohi Adwcleaner pyytää koneen uudelleen käynnistystä tee se, kun kone on käynnistynyt uudelleen, lokin pitäisi aueta, jos ei niin löydät lokin, C:\AdwCleaner\AdwCleaner
Todella paljon kiitoksia hyvistä, seikkaperäisistä neuvoista. Latasin ja ajoin molemmat ohjelmat. AdwCleaner teki joitain korjauksia, minkä jälkeen JRT ei enää löytänyt korjattavaa. Tietokoneen kaatumiset kuitenkin jatkuivat tämänkin jälkeen (kenties kuitenkin aiempaa harvemmin). Tässä pyytämäsi linkki Watchdog-kansion dmp-tiedostoista. https://www.sendspace.com/file/z2rx4s WUDF-kansion tiedostoja en sen sijaan pystynyt jostan syystä pakkamaan, sillä sitä seurasivat virheilmoitukset: "Ei voida luoda WUDF:rar." ja "Käyttö estetty".
AdCleaner ja JRT ei korjaa varsinaisesti mitän mutta ne poistaa selainkaappareita PUP:ja ja muita ei toivottuja ohjelmia. Olisiko sulla lokit niistä? Yksi asia mikä on aiheuttanut kaatumisia on näytönohjanin. Noi kaiki dmp. tiedostot oli siitä Kyseesä on näytöohjain lakkasi vastaamasta ja palautu ongelma. Näytonhjain käyttää liian paljon aikaa jonkin toiminno suorittamiseen jolloin Windows yrittää palauttaa sen ja jos ei onnistu siinä se kaataa tai jumittaa koneen. Normaali aika tälle on 2 sekuntia. Alla olevassa linkissä on Microsoftin mahdollinen korjaus, se pidentää tätä aikaa 8 sekuntiin. Toi ei yleensä luitenkaan auta muta kannattaa testata kuitenkin. https://support.microsoft.com/fi-fi/kb/2665946 Sitä ennen kuitenkin poista näytöohjainakurit DDU:la http://www.wagnardmobile.com/forums/viewtopic.php?f=5&t=157 Lataat vain ohjelman työpöydälle ja toimit ohjelman ohjeen mukaan. Tarkempaa ohjetta ei ole mutta DDU oiastaa hyvin käytössä. Sen jälkeen lataat allaolevasta linkistä uudet ajurit jos sinulla on pöytäkone. http://www.nvidia.com/Download/Scan.aspx?lang=en-us Jos taas kannettava niin mene koneesi valmistajan sivulle ja lataa sieltä. Tee niin että kopioit sieltä \WUDF kansiosta ensin työpöudälle ne dmp tiedostot ja sen jälkeen koitat pakata. Aja myös minitoolbox. Lataa minitoolbox seuraavasta linkistä työpöydälle. http://www.bleepingcomputer.com/download/minitoolbox/ Aukaise minitoolbox ja pistä valinta ruutuihin List Winsock entries List last 10 event viewer errors List installed programs List Devices - only problems List users partitions and memory size List minidump files Klikkaa Go Kun tarkistus on valmis niin MTB niminen tekstitiedosto aukeaa, liitä se tänne. Tässä vielä yhden dmp tiedoston tiedot. Code: ************* Symbol Path validation summary ************** Response Time (ms) Location Deferred SRV*C:\Windows\symbol_cache*http://msdl.microsoft.com/download/symbols Symbol search path is: SRV*C:\Windows\symbol_cache*http://msdl.microsoft.com/download/symbols Executable search path is: No .natvis files found at C:\Program Files (x86)\Windows Kits\10\Debuggers\x64\Visualizers. Windows 7 Kernel Version 7601 (Service Pack 1) MP (2 procs) Free x64 Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS Personal Built by: 7601.19045.amd64fre.win7sp1_gdr.151019-1254 Machine Name: Kernel base = 0xfffff800`03201000 PsLoadedModuleList = 0xfffff800`03448730 Debug session time: Tue Dec 8 00:08:55.517 2015 (UTC + 2:00) System Uptime: 0 days 8:23:45.047 Loading Kernel Symbols . Press ctrl-c (cdb, kd, ntsd) or ctrl-break (windbg) to abort symbol loads that take too long. Run !sym noisy before .reload to track down problems loading symbols. .............................................................. ................................................................ ........................... Loading User Symbols Mini Kernel Dump does not contain unloaded driver list ******************************************************************************* * * * Bugcheck Analysis * * * ******************************************************************************* Use !analyze -v to get detailed debugging information. BugCheck 117, {fffffa800a501010, fffff880131ed5f8, 0, 0} *** WARNING: Unable to verify timestamp for nvlddmkm.sys *** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for nvlddmkm.sys Probably caused by : nvlddmkm.sys ( nvlddmkm+1545f8 ) Followup: MachineOwner --------- 0: kd> !analyze -v ******************************************************************************* * * * Bugcheck Analysis * * * ******************************************************************************* VIDEO_TDR_TIMEOUT_DETECTED (117) The display driver failed to respond in timely fashion. (This code can never be used for a real bugcheck.) Arguments: Arg1: fffffa800a501010, Optional pointer to internal TDR recovery context (TDR_RECOVERY_CONTEXT). Arg2: fffff880131ed5f8, The pointer into responsible device driver module (e.g owner tag). Arg3: 0000000000000000, The secondary driver specific bucketing key. Arg4: 0000000000000000, Optional internal context dependent data. Debugging Details: ------------------ BUGCHECK_P1: fffffa800a501010 BUGCHECK_P2: fffff880131ed5f8 BUGCHECK_P3: 0 BUGCHECK_P4: 0 FAULTING_IP: nvlddmkm+1545f8 fffff880`131ed5f8 ?? ??? DEFAULT_BUCKET_ID: GRAPHICS_DRIVER_TDR_TIMEOUT TAG_NOT_DEFINED_202b: *** Unknown TAG in analysis list 202b CPU_COUNT: 2 CPU_MHZ: bc0 CPU_VENDOR: AuthenticAMD CPU_FAMILY: 10 CPU_MODEL: 6 CPU_STEPPING: 2 BUGCHECK_STR: 0x117 PROCESS_NAME: System CURRENT_IRQL: 0 ANALYSIS_VERSION: 10.0.10240.9 amd64fre STACK_TEXT: fffff880`0233c630 fffff880`03f0c72b : fffffa80`0a501010 fffff880`03f590cc fffffa80`0a501010 fffff880`03eda807 : watchdog!WdDbgReportRecreate+0xa3 fffff880`0233cb50 fffff880`03f0d3f0 : fffff8a0`06d40320 fffff8a0`06d40320 00000000`00000080 fffffa80`0a501010 : dxgkrnl!TdrUpdateDbgReport+0xcb fffff880`0233cba0 fffff880`03ee16b3 : 00000000`00000001 fffffa80`07a3c000 00000000`00000000 fffff880`0000004d : dxgkrnl!TdrCollectDbgInfoStage2+0x220 fffff880`0233cbd0 fffff880`03f0df43 : fffffa80`07a27a58 ffffffff`fffe7960 fffffa80`0a501010 00000000`00000010 : dxgkrnl!DXGADAPTER::Reset+0xef fffff880`0233cc80 fffff880`03fde03d : fffffa80`092b7b00 00000000`00000080 00000000`00000000 fffffa80`07a27410 : dxgkrnl!TdrResetFromTimeout+0x23 fffff880`0233cd00 fffff800`0350eb86 : 00000000`fffffc32 fffffa80`07a2c200 fffffa80`0548a820 fffffa80`07a2c200 : dxgmms1!VidSchiWorkerThread+0x101 fffff880`0233cd40 fffff800`032660e6 : fffff800`033f4e80 fffffa80`07a2c200 fffff800`03402cc0 00000000`00000000 : nt!PspSystemThreadStartup+0x5a fffff880`0233cd80 00000000`00000000 : fffff880`0233d000 fffff880`02337000 fffff880`0a2a8d40 00000000`00000000 : nt!KiStartSystemThread+0x16 STACK_COMMAND: kb FOLLOWUP_IP: nvlddmkm+1545f8 fffff880`131ed5f8 ?? ??? SYMBOL_NAME: nvlddmkm+1545f8 FOLLOWUP_NAME: MachineOwner MODULE_NAME: nvlddmkm IMAGE_NAME: nvlddmkm.sys DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 54d162ec FAILURE_BUCKET_ID: X64_0x117_IMAGE_nvlddmkm.sys BUCKET_ID: X64_0x117_IMAGE_nvlddmkm.sys PRIMARY_PROBLEM_CLASS: X64_0x117_IMAGE_nvlddmkm.sys ANALYSIS_SOURCE: KM FAILURE_ID_HASH_STRING: km:x64_0x117_image_nvlddmkm.sys FAILURE_ID_HASH: {c306f7be-ced2-9b11-9b10-d0239a4fd800} Followup: MachineOwner --------- 0: kd> lmvm nvlddmkm Browse full module list start end module name fffff880`13099000 fffff880`13d32000 nvlddmkm T (no symbols) Loaded symbol image file: nvlddmkm.sys Image path: nvlddmkm.sys Image name: nvlddmkm.sys Browse all global symbols functions data Timestamp: Wed Feb 04 02:08:12 2015 (54D162EC) CheckSum: 00C57C2D ImageSize: 00C99000 Translations: 0000.04b0 0000.04e4 0409.04b0 0409.04e4 Mini Kernel Dump does not contain unloaded driver list
Kiitokset jälleen avusta. Toimin ohjeidesi mukaisesti. T'ässä linkki Wudf-tiedostoihin https://www.sendspace.com/file/pplzxl ja MTB-tekstitiedosto liitetiedostona.
Onko kone kaatunut viimeisimpien toimien jälkeen? Katsoin että sulla on Comodon tietoturva ja sitten on McAfeeta koneella myös, kannattaa poistaa ne McAfeet tai ainakin se security scan. Eli menet Ohjauspaneeli - Ohjelmat ja toiminnot. Ja aja myös McAfeen oma poistotyökalu. http://us.mcafee.com/apps/supporttools/mcpr/mcpr.asp Aja Eset online scan ja ottaisin milelläni lokin tästä sitten. Lataa Eset online scan työpöydälle. http://www.eset.com/us/online-scanner-popup/ Auksie eset, hyväksy käyttöehdot ja windowsin huomautukset. Pistä valinta ruutuun Enable detection of potentially unwanted aplications klikkaa start, eset lataa tietokannan ja aloittaa tarkistuksen. Jos mitään ei löydy niin lokia ei tarvitse pistää mutta jos löytyy niin se sijaitsee C:\Program Files (x86)\ESET\ESET Online Scanner\log Poistetaan myös väiakaistiedostot (temp) Lataa TFCleaner seuraavasta linkistä työpöydälle. http://www.bleepingcomputer.com/download/tfc/ Sulje muut ohjelmat aukasie TFC kilkkaa Start Poisto on ohi kun poistettujen tiedostojen määrä tulee näkyviin sen jälkeen klikkaa Exit ja käynnistä tarvittaessa kone uudelleen. Kopioi komentokehotteeseen seuraava komento. sfc /scannow Paina Enter Jos lötyy eheysristiriitoja niin sen jälkeen kopioi komentokehotteeseen seuraava komento. findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log >"%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" Paina Enter ja työpöydälle ilmestyy sfcdetails niminen tekstitiedosto. Tämä siis vain jos sfc /scannow tarkistuksessa löytyy ongelmia. Noita WUDF kansion dmp. tiedostoja ei pystynyt debuggintoolilla katsomaan, tai en ainakaan osaa. Mutta koitin OSR online scannia ja sillä sai jonkinlaisia tuloksia mutta en osaa oikeastaan sanoa niistä mitään joten ne jäänee mysteeriksi. Code: Instant Online Crash Analysis, brought to you by OSR Open Systems Resources, Inc. Show DivPrimary Analysis Crash Dump Analysis provided by OSR Open Systems Resources, Inc. (http://www.osr.com) Online Crash Dump Analysis Service See http://www.osronline.com for more information Windows 7 Version 7601 (Service Pack 1) MP (2 procs) Free x64 Product: WinNt, suite: SingleUserTS Personal kernel32.dll version: 6.1.7601.18409 (win7sp1_gdr.140303-2144) Machine Name: Debug session time: Thu Jul 23 10:58:22.000 2015 (UTC - 5:00) System Uptime: not available Process Uptime: 0 days 19:03:09.000 Kernel time: 0 days 0:00:01.000 User time: 0 days 0:00:01.000 TRIAGER: Could not open triage file : e:\dump_analysis\program\triage\oca.ini, error 2 TRIAGER: Could not open triage file : e:\dump_analysis\program\winxp\triage.ini, error 2 TRIAGER: Could not open triage file : e:\dump_analysis\program\triage\user.ini, error 2 ******************************************************************************* * * * Exception Analysis * * * ******************************************************************************* TRIAGER: Could not open triage file : e:\dump_analysis\program\triage\guids.ini, error 2 TRIAGER: Could not open triage file : e:\dump_analysis\program\triage\modclass.ini, error 2 FAULTING_IP: ntdll!RtlpDeCommitFreeBlock+20d 00000000`77604603 3146f8 xor dword ptr [rsi-8],eax EXCEPTION_RECORD: ffffffffffffffff -- (.exr 0xffffffffffffffff) ExceptionAddress: 0000000077604603 (ntdll!RtlpDeCommitFreeBlock+0x000000000000020d) ExceptionCode: c0000005 (Access violation) ExceptionFlags: 00000000 NumberParameters: 2 Parameter[0]: 0000000000000001 Parameter[1]: 0000001000000007 Attempt to write to address 0000001000000007 PROCESS_NAME: WUDFHost.exe ERROR_CODE: (NTSTATUS) 0xc0000005 - The instruction at "0x%08lx" referenced memory at "0x%08lx". The memory could not be "%s". EXCEPTION_CODE: (NTSTATUS) 0xc0000005 - The instruction at "0x%08lx" referenced memory at "0x%08lx". The memory could not be "%s". EXCEPTION_PARAMETER1: 0000000000000001 EXCEPTION_PARAMETER2: 0000001000000007 WRITE_ADDRESS: 0000001000000007 FOLLOWUP_IP: ntdll!RtlpDeCommitFreeBlock+20d 00000000`77604603 3146f8 xor dword ptr [rsi-8],eax NTGLOBALFLAG: 0 ADDITIONAL_DEBUG_TEXT: Enable Pageheap/AutoVerifer ; Followup set based on attribute [Is_ChosenCrashFollowupThread] from Frame:[0] on thread:[PSEUDO_THREAD] LAST_CONTROL_TRANSFER: from 000000007762e286 to 0000000077604603 FAULTING_THREAD: 0000000000001fc8 DEFAULT_BUCKET_ID: HEAP_CORRUPTION PRIMARY_PROBLEM_CLASS: HEAP_CORRUPTION BUGCHECK_STR: APPLICATION_FAULT_HEAP_CORRUPTION_HEAP_CORRUPTION_INVALID_POINTER_WRITE STACK_TEXT: 00000000`00000000 00000000`00000000 heap_corruption!heap_corruption+0x0 SYMBOL_STACK_INDEX: 0 SYMBOL_NAME: heap_corruption!heap_corruption FOLLOWUP_NAME: MachineOwner MODULE_NAME: heap_corruption IMAGE_NAME: heap_corruption DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 0 STACK_COMMAND: dt ntdll!LdrpLastDllInitializer BaseDllName ; dt ntdll!LdrpFailureData ; ** Pseudo Context ** ; kb FAILURE_BUCKET_ID: HEAP_CORRUPTION_c0000005_heap_corruption!heap_corruption BUCKET_ID: X64_APPLICATION_FAULT_HEAP_CORRUPTION_HEAP_CORRUPTION_INVALID_POINTER_WRITE_heap_corruption!heap_corruption WATSON_STAGEONE_URL: http://watson.microsoft.com/StageOne/WUDFHost_exe/6_2_9200_16384/501096c7/ntdll_dll/6_1_7601_18247/521eaf24/c0000005/00024603.htm?Retriage=1 Followup: MachineOwner ---------
Toimin ohjeidesi mukaisesti. Eheysristiriitoja ei löytynyt. Kone ei ole kaatunut tänään kertaakaan, vaikka on ollut aamusta asti päällä, joten ainakin toistaiseksi vaikuttaisi siltä, että asiantuntevista neuvoistasi löytyi apu. Kiitokset.
Voi olla että se näytönhjaimen ajureiden poisto/asennus auttoi. Toivottavasti näin. Katsotaan vielä tuota alussa kertomaasi Windowsin tiedostojörjestelmän tarkistusta. Alla on linkki ohjeeseen kuinka voit saada sen tarkistuksen lokin. http://www.sevenforums.com/tutorials/96938-check-disk-chkdsk-read-event-viewer-log.html Ohje on englannin ielellä mutta tapahtumienvalvonta on se paikka mistä sitä katsotaan. Voi tosin olla ettei sitä löydy kun siitä tarkistuksesta on aikaa mutta katso kuitenkn jos lötyy ja pistä tänne. Sen jälken ajetaan vielä tuo sama tarkistus molemmille levyille. Koioi komentokehotteeseen seuraava komento. chkdsk C: /F Paina enter ajoita seuraavan käynnistyksen yhteyteen valitsemalla K tai Y Käynnistä kone uudelleen Kun tarkistus on ohi ja olet taas työpöydällä mene tuon edellisen ohjeen mukaan tapahtunienvalvontaan ja katso sieltä tarkistuksen loki. Aja sama komento varmuuden vuoksi myös D: asemalle. chkdsk D: /F Paina Enter Tätä ei pitäisi joutua tekemään käynnistyksen yhteydessä vaan sen pitäisi aloittaa tarkistus heti. Ota myös tämän tarkistuksen loki.
D-aseman tarkistuksen yhteydessä tuli seuraava teksti: "Chkdsk-ohjelmaa ei voi suorittaa, koska toinen prosessi käyttää asemaa. Chkdsk voidaan suorittaa, jos tämä asema poistetaan ensin köytöstä. MITKÄÄN AVOIMET KAHVAT EIVÄT KELPAA TÄMÄN JÄLKEEN. Haluatko pakottaa tämän levyn poistamisen käytöstä? (K/E)" Tarvitseeko siitä välittää sen kummemmin vai painaa vain K? Kun yritin hakea logeja ohjeiden mukaisesti, tuli haun jälkeen teksti "Haussa valitun tapahtuman ja luettelon lopun välistä ei löydy tapahtumaa, jossa olisi määritety merkkijono. Jos halut etsiäå kaikista tapahtumista, valitse luettelon ensimmäine tapahtuma ja tee haku uudelleen."
Tänään Windows jälleen kaatui, sinisellä ruudulla syynä luki "page fault in non-paged area", ja tämä tapahtui netin selailun yhteydessä (käytän Mozillaa).
Anteeksi kun on kestänyt vastata. Jos et jo ajanut niin voit ajaa myös D: asemalle vaikka se antaa tuon ilmoituksen, kannattaa tarkistuksen jälkeen käynistää kone uudelleen. Katsotko vielä niitä lokeja, etsi niitä maunaalisti siitä liststa. C: aseman tarkistus pitäis löytyä nimellä Wininit Kun taas D: asema lötynee nimellä Chkdsk Voi olla että joudut selaamaan paljonkin niitä tapahtumia mutta kyllä niiden pitäisi sieltä löytyä. Tuon PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA 0x50 kaatumisen voi aiheuttaa monikin asia ajuri, viallinen muisti, virustorjuntaongelma tai vaikka tiedostojärjestelmävika. Voisit tarkistaa muistit seuraavan ohjeen mukaan. http://www.sevenforums.com/tutorials/105647-ram-test-memtest86.html Jos kaikki muistit kiinni ei löydy virheitä ei tarvitse erikseen testata niitä kampoja. Varmistetaan myös vielä kiintolevyjen kunto crystaldiskinfolla. http://crystalmark.info/download/index-e.html Huom. asennettava versio yrittää tyrkyttää ylimääräisiä ohjelmia, joten kannattaa käyttää portable versiota. Jos jommassa kummassa levyssä on vikaa ota crystadiskinfosta kuvankaappaus ja pistä tänne.
Kiitokset jälleen neuvoista. Tässä ovat linkit asemien lokeihin, saatkohan tuossa tiedostomuodossa avattua (voin tarvittaessa laittaa myös tekstitiedostoina)? https://www.dropbox.com/s/1acfvxdn37f4m8p/Wininit.evtx?dl=0 https://www.dropbox.com/s/vmbvkscxysmdq1j/D-asema.evtx?dl=0 Muistin tarkastuksessa meni hämmentävän kauan. Ohjeissa sanotaan “Let it run until at least 8 passes are completed, or errors are found (whichever comes first). The longer you run it, the better. Seven passes will take several hours, depending on your amount of RAM. It is advised to leave it running overnight.” Laitoin tarkistuksen käyntiin illalla ja jätin sen päälle yön ajaksi. Aamulla miltei 11 tunnin kuluttua tarkistettuna oli kuitenkin vasta 4 (erroreita ei tuossa kohtaa ollut löytynyt). Pitäisi siis ilmeisesti uhrata toimenpiteelle vieläkin pidempi aika. Kiintolevyjen kunnosta ei Crystaldiskinfon mukaan löytynyt huomautettavaa (kaikki pallukat olivat sinisiä).
Joo sain. Muisteissa tuskin on vikaa mutta jos jossain välissä aika antaa myöden niin eihän se paha ole testata enemmänkin, luulisin kuitenkin ettei niissä ole ongelmia. Kiitolevyt on kunnossa se on hyvä. Annetaan kuitenkin Windowsin tarkistaa vielä C: asema kokonaisuudessaan. Älä aja tätä jos järjestelmälevy on SSD Eli seuraava komento chkdsk /F /R Enter ja taas ajoitus. käynnistyksen yhteyteen. Tässä tarkistuksessa saattaa menää parikin tuntia Ja tosiaan jos on SSD niin sitten älä aja koska toi käy kaikki sektorit levyllä läpi eikä sitä ole tarpeen tehdä SSD levyille. Tuosta sitten vielä lloki. Tuon PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA bsodin on voinut aiheuttaa myös jokin ongelma jossain windowsin palvelussa ja saattaa olla että jäi yksittäiseksi, jos kuitenkin niitä tulee lisää niin mietitään sitten enemmän.
Hmm. Onko noi chkdsk tarkistukset menyt joka kerta täysin loppuun asti? Kummasakaan lokissa ei meinaan näy sitä loppuyhteenvetoa. Aja vielä kertaalleen chkdsk C: /F Ja pistä loki, jos se ei näytä normaalita niin joku siellä sotkee noita tiedostoja.