windows 7 Lajitteluperuste

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by 7hands, Jul 19, 2013.

  1. 7hands

    7hands Regular member

    Joined:
    Jul 9, 2005
    Messages:
    237
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    28
    Hey!

    Tällänen ollut ongelmana Win7:aan siirtyessä, eli siis kun haluan lajitella kansion tiedostot haluamaani järjestykseen tiedoston tyypin mukaan, niin se kyllä onnistuu, mutta se ei löydy oletuksena valikosta, vaan joudun aina klikkaamaan "Lisää..." valikkoa ja ruksaamaan kohdat "Tyyppi" jotta saan sen valikkoon valikoitavaksi.
    Mutta kun siirryn toiseen kansioon, niin siellä sama, tuo ruksaus ei siis pysy muistissa, on he-le-ve-tin rasittavaa käydä se aina ruksaamassa monen kulman kautta.
    Kuinka saisin tuon vaihtoehdon pysymään valikossa?

    Tack!
     
  2. sardelli

    sardelli Regular member

    Joined:
    Feb 18, 2013
    Messages:
    195
    Likes Received:
    28
    Trophy Points:
    38
    edit: Poistin viestin, koska ohje oli Windows XP:lle.
     
    Last edited: Jul 20, 2013
  3. 7hands

    7hands Regular member

    Joined:
    Jul 9, 2005
    Messages:
    237
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    28
    Mulla on kansio auki, tiedostot näkyvillä. Mistä löytyy Työkalut-valikko. Ei osu mun silmään.
     
  4. MikroMake

    MikroMake Active member

    Joined:
    Feb 3, 2006
    Messages:
    3,864
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    68
  5. 7hands

    7hands Regular member

    Joined:
    Jul 9, 2005
    Messages:
    237
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    28
    OK! Toi toka linkki näyttää koskevan internettiä, eli sillä ei oo mitään tekemistä ongelmani kanssa. Ekan linkin ohjeiden mukaisesti saan nyt tehtäväpalkin kohdalla auki valikon, mutta ei siellä ole vaihtoehtoa "Kansion asetukset"
    Näkyy:

    Työkalurivit
    Limittäin
    Näytä ikkunat päällekkäin
    Näytä ikkunat vierekkäin
    Näytä työpöytä
    Käynnistä tehtävienhallinta
    Lukitse tehtäväpalkki
    Ominaisuudet


    Ohje sanoo: "Napsauta tehtäväpalkin tyhjää aluetta hiiren kakkospainikkeella ja valitse Työkalurivit." ja "Voit lisätä tai poistaa luettelossa olevan kohteen napsauttamalla sitä. Tehtäväpalkissa ovat valintamerkeillä merkityt työkalurivit"

    Siis mun pitää lisättä luetteloon "uusi työkalurivi" ? Jos mä sen teen niin saan vain haluamani kansion tehtäväpalkille! Ei se hyödytä minua ollenkaan. En mä halua kansioiden paikkaa muuttaa enkä tehdä mitään pikakuvakkeita. Mä haluan vaan että voin järjestää kansiossa olevat usemmat eri tiedostot järjestykseen.
     
  6. sardelli

    sardelli Regular member

    Joined:
    Feb 18, 2013
    Messages:
    195
    Likes Received:
    28
    Trophy Points:
    38
    http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows7/Change-folder-options

    Nykyisen näyttöasetuksen käyttäminen muissa kansioissa

    Kun selaat Tietokone-kansiota, voit ottaa nykyisen näyttöasetuksen käyttöön tietokoneen kaikissa kansioissa, jotka on optimoitu samalle sisällölle kuin avattu kansio. Esimerkiksi Omat kuvatiedostot -kansio on optimoitu kuvatiedostoille. Jos avaat tämän kansion ja vaihdat näkymäksi Suuret kuvakkeet, voit ottaa Suuret kuvakkeet -näkymän käyttöön kaikissa kansioissa, jotka on optimoitu kuville. (Tämä asetus ei ole käytettävissä, kun tarkastelet tiedostoja ja kansioita kirjastojen avulla.)

    1. Avaa kansio, napsauta työkalurivin Näkymät-painikkeen Kuva Näkymät-painikkeesta vieressä olevaa nuolta ja valitse näkymäasetus.

    2. Valitse työkaluriviltä Järjestä ja valitse sitten Kansion ja haun asetukset.

    3. Valitse Kansion asetukset -valintaikkunan Näytä-välilehdessä Käytä kansioille, valitse Kyllä ja valitse sitten OK

    http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows7/folders-frequently-asked-questions

    Missä ovat valikot, jotka näkyivät avointen kansioiden yläosassa Windowsin edellisissä versioissa?

    Valikot on piilotettu oletusarvoisesti, sillä useimpia yleisiä valikkokomentoja voi nyt käyttää työkalurivin avulla. Voit tuoda valikot näyttöön painamalla ALT-näppäintä tai valitsemalla Järjestä, osoittamalla Asettelu-kohtaa ja valitsemalla sitten Valikkorivi.
     
  7. 7hands

    7hands Regular member

    Joined:
    Jul 9, 2005
    Messages:
    237
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    28
    Kiitos infoista, tosin se ei vastannut kysymykseeni, mutta ainakin tajusin jotain uutta Windows 7:stä.

    MITÄ MINÄ TODELLA HALUAN on tämä:

    Minulla on kansio auki, jossa on useampia eri lajin tiedostoja, on jpg, on wav, on mp3, jne... Automaattisesti nämä ovat kaikki sekaisin Aakkosjärjestyksessä. Kun klikkaan oikeaa hiiren nappulaa, voin valita Lajitteluperusteen. Siellä on valmiina systeemin omat oletukset - MUTTA siitä puuttuu TYYPPI. Sen saa toki, jos klikkaa ensin "Lisää" ja laittaa raksin Tyypin kohdalle. Mutta se ei välttämättä pysy kansion lajitteluperusteissa kun seuraavan kerran menen paikalle. Haluaisin, että Tyyppi olisi oletuksena valikossa, eikä sitä tarvitsisi aina hakea mutkan kautta, koska pidemmän päälle se aiheuttaa heikkohermoiselle kuten minulle ylimääräistä stressiä.

    Kiitos!
     
  8. 7hands

    7hands Regular member

    Joined:
    Jul 9, 2005
    Messages:
    237
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    28
    onkohan tässä nyt ongelmana se, ettei kukaan ymmärrä mitä haen takaa? vai enkö vain ymmärrä vastauksia?
     
  9. -ReapeR-

    -ReapeR- Regular member

    Joined:
    May 13, 2003
    Messages:
    243
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Onnistuisikos tällä ohjeella?

    Edit: Ei helvetti, en lukenut ihan kaikkia viestejä, sori.
     
    Last edited: Jul 25, 2013
  10. 79atanos

    79atanos Regular member

    Joined:
    May 19, 2008
    Messages:
    1,945
    Likes Received:
    15
    Trophy Points:
    48
    Vistan tullessa markkinoille ihmiset valittelivat siitä, ettei se muistanut kansioiden asetteluja ja kritiikki olikin ihan aiheellista. Sittemmin Seiskan ilmestyttyä samoja valituksia sai edelleen ajoittain lukea, tosin huomattavasti vähemmän kuin Vistassa.

    Valitettavasti tuolle ei taida olla mitään tehtävissä.
     
  11. OlliJulle

    OlliJulle Regular member

    Joined:
    Sep 13, 2011
    Messages:
    246
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    28
    Kun sinulla on kansio valittuna, niin siinä on kansiosi alapuolella rivi: Tiedosto Muokkaa Näytä Työkalut Ohje.
    Valitse siitä Näytä>>Lajitteluperuste>>Tyyppi. Poista siitä varuilta se Nimi-lajittelun kruksi. Saattaapi vaikka toimia haluamallasi tavalla.

    Terv. OlliJulle
     
  12. 7hands

    7hands Regular member

    Joined:
    Jul 9, 2005
    Messages:
    237
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    28
    Näin alunperin tein, paitsi etten ruksannut Nimeä pois. Nimen sijasta ruksasin pois Numeron, koska ajattelen Nimen silti olevan käytännöllinen. Ja valitsen tyypin. Se jää siihen muistiin, mutta vain siihen kansioon jossa sen teen. Eli on käytävä yksitellen kaikki kansiot läpi ja muutamassa tuo Tyyppi sinne muistiin. Mutta ei mulla ole siitä vielä varmuutta, että kestääkö se siellä muistissa kauaa, vai onko jo kenties kadonnut seuraavan käynnistyksen yhteydessä, tai vaikka Ccleaner operaation yhteydessä. Windows XP:ssä tämän kanssa ei ollut mitään ongelmaa. Seiskassa tuntuu olevan muutamia ärsyttäviä juttuja, joita ei olla otettu kunnolla huomioon ennen julkaisua. (Varmaan tosin minkä tahansa systeemin kanssa)
     
  13. OlliJulle

    OlliJulle Regular member

    Joined:
    Sep 13, 2011
    Messages:
    246
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    28
    Oikeessa oot! Ei se pirulainen säily seuraavaan avaukseen. Nyt tarvitaan tosi taitajia areenalle!
     

Share This Page