Windows 7, onko huono valinta ??

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Korrala, Oct 15, 2010.

1. Korrala

Korrala Member

Trophy Points:
    16
    Olen katselemassa uutta konetta ja niissä nykyään suuremmissa määrin windows 7 asennettuna, mutta nyt kun tällä palstala lueskelen juttuja tuntuu, että Windows 7, on epävakaa ja helposti sekaisin menevä käyttis, yrittäisinkö ostaa Vista asennetun koneen, jos löydän, itselläni nykyään Vista ja ei mitään ongelmia ollut.

2. J00na5

J00na5 Guest

Ei missään nimessä Vistaa. Seiska on paljon parempi.

3. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
    No johtuisiko siitä, että Windows 7:aa on asenneltu/tullut uuden koneen mukana viime aikoina enemmän kuin muita Windowseja? Ja kun Windowsia nyt käyttää taidoiltaan 0-10 väliltä olevia käyttäjiä, niin ongelmia syntyy.

Itse olen käyttänyt Windows 7:ää RC:sta lähtien (toki lopullisen version ilmestyttyä asensin Windowsin uudelleen lopullisella versiolla), sitä ennen pari vuotta Vistaa, ja monta vuotta XP:tä, eikä ne Windowsit itsestään sekoa: kyllä suuri osa Windowsin sekoamisesta on osaamattomien käyttäjien toimien syytä.

Mitä tulee Windows 7 ja Vistaan, ilman muuta Windows 7 kannattaa asentaa. Windows 7 on kuin Vistan SP3, siinä on korjattu paljon Vistan harmeja pois.

4. L_Laffer

L_Laffer Member

Trophy Points:
    18
    Niinkuin aina käyttöjärjestelmistä puhuttaessa, täytyy ihan aluksi korostaa että allaoleva on allekirjoittaneen henkilökohtainen, omaan kokemukseen perustuva subjektiivinen mielipide, ei siis missään nimessä absoluuttinen totuus.

Seiska on mielestäni parasta mitä Microsoft on koskaan julkaissut. Oikein asennettuna ja käytettynä se on vakaa, nopea ja turvallinen. Itselläni Seiska on pyörinyt kahdessa läppärissä, pöytäkoneessa ja HTPC-kokoonpanossa jo beta-vaiheesta viime vuoden tammikuusta saakka, eikä minulla ole ollut alun betaversioiden ymmärrettävien ongelmien jälkeen mitään vaikeuksia. Vistaan tottuneena sinulla ei tule olemaan mitään vaikeuksia Seiskaan tottumisessa.

On totta että eri foorumit ovat tulvillaan kysymyksiä ja valituksia Seiskasta ja sen asennuksesta. Hieman tarkempi tutkistelu paljastaa kuitenkin nopeasti että valtaosa ongelmista johtuu joko käyttäjän omasta virheestä, kokemattomuudesta, halutttomuudesta seurata annettuja ohjeita tai yhteensopimattomasta laitteistosta. Uusi kone esiasennetulla Seiskalla poistaa lähestulkoon kaikki edellämainituista syistä johtuvat ongelmat: virtapiuha seinään ja kone päälle.

Älä turhaan mieti eilispäivän tekniikassa pysymistä. Jos Windows on käyttöjärjestelmäsi, on jo aika siirtyä Seiskaan.

Larry

5. Japsu1

Japsu1 Active member

Trophy Points:
    66
    Vajaa kolme vuotta sitten uutta konetta harkitessani olin vastaavassa tilanteessa, silloin XP:n ja Vistan välillä. Silloin noudatin tuota vastaavaa neuvoa, eli siirryin Vistaan. Tämä oli tosin virhe, eli jälkeenpäin ajateltuna olisi kannattanut pysyä XP:ssä joka oli tuttu jo vuodesta 2001. Mutta menin retkuun ja taistelin tuon "Visvan" kanssa tähän asti ennenkuin vajaa kuukausi sitten kyllästyin lopullisesti ja vaihdoin tähän vanhaan koneeseeni Seiskan. Olihan siinä pariksi päiväksi töitä ja totuttelua mutta nyt täytyy sanoa että kyllä Seiska tosiaan hakkaa kaikki edelliset käyttöjärjestelmät. XP oli ehkä vakaampi mutta Seiskassa taas kaikkien laitteiden kytkennät, ajurien asennukset ja järjestelmän palautuminen pienten tai suurempienkin sekoilujen jälkeen toimii paljon hallituimmin ja lähes itsestään...;)

Jopa järjestelmästä saa Windowsin omalla työkalulla nopeasti tehtyä järjestelmän näköistiedosto (image) ja koneen mahdollisesti sekoessa saat tällä yhtä nopeasti koneen taas entiseen kuntoon. Koneessa tietysti pitää olla ylimmääräinen kovalevy, mielellään sisäinen niin varmuuskopioinnit voi helpommin vaikka automatisoida. Ulkoisellakin pärjää vaikka minun mielestä pitää olla molemmat, sisäinen jokapäiväisiä varmistuksia varten ja ulkoinen jolla varmistuksia tekee silloin kun muistaa.;)

6. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Trophy Points:
    118
    Varmuus ennenkaikkea.
    Henkselit ja vyö samaan aikaan, ettei vaan housut putoo jalasta.
    Mutta pahus kun housujen takasauma on on lahoo lankaa ja ratkee halki. Eikä sepaluskaan pysy kiinni ilman hakaneulaa, vetskari petti. Ja pahuksen hakaneulakin on liian meltoa rautaa.
    On se elämä vaikeeta.

7. wipe2000

wipe2000 Senior member

Trophy Points:
    118
    Kyllä Seiska on jo riittävän valmis, että sen voi valita kaikenlaisiin kotikoneisiin. Vistaa nyt ei ainakaan kannata enää uuden koneen mukana hommata, mutta jos omistaa vanhan Vista- tai XP-lisenssin, niitäkin voi vielä ihan hyvin käyttää.

8. Korrala

Korrala Member

Trophy Points:
    16
    Kiitos vastauksista, eli otan siis Windows 7 käyttöön ja olen tyytyväinen : )

Share This Page