Olen yrittänyt saada jo aikoja portteja auki tässä windows 7:ssa. Meillä on toinen tietokone, Windows xp kytketty samaan reitittimeen ja portit siinä on auki, ilman mitään ongelmia. Ja olipa vielä valmiiksi auki. Olen jo testannut kaikkea mahdollista ja tämä on viimeinen toivoni saada portit auki, että täältä joku nyt auttaisi kuin miestä mäessä! En pääse käsiksi jostain syystä reitittimen asetuksiin (Normaalisti nettiselaimeen kirjoitetaan 127.0.0.1 tai jokin muu osoite.) Olen kokeillut kaikkea mahdollista, mukaanlukien kaikki eri ip osoitteet ja reitittimen restarttaus, windows palomuurista lähtien. ym. Palomuurista olen yrittänyt saada portin aukaistua sieltä tekemällä 'uuden säännön', mutta tämäkään ei auta. Palomuuria on laitettu pois käytöstä niinkuin virustorjunta ohjelmaakin. Tarkoitukseni porttien avaamiseen on siis tehdä peli palvelin, servu. mm. counter-strike: source.
kokeiles vaihtaa sen sun win7 koneen netti piuha sinne reitittimen "1 Lan" töpseliin. niitäkin tapauksia on että joillakin reitittimillä ei pääse muussa portissa reitittimen asetuksia säätämään. varmista että olet liittynyt kotiverkkoon etkä julkiseen tai muuhun vastaavaan verkkoon. jaaa css sen verran että kokeile suorittaa tälläinen käsky; ./hlds_run -game cstrike +map your_map +maxplayers x +port 27015 +ip the_local_adress_of_the_server toivottavasti osasin olla avuksi
Niitä portin asetuksia ei voi vaihtaa kun se ip on 84.250.0.1. Se ei tee mitään kummallakaan tietokoneella vaikka olisi ensimmäisessä pistokkeessa.
Mulla oli joskus sellanen modeemi jossa oli 4-lan porttia ja 1-2 toimi palomuurin takana ja 3-4 olivat suorassa suojaamattomassa yhteydessä internettiin. Tuolloin pystyin hostimaan kun olin kytkenyt koneen 3 tai 4 porttiin. Tais olla Telewellin laite. Modeemin IP:n näät ku otat Run kirjotat cmd ja sit kirjotat ipconfig. sielt näkyy sit sellanen kohta ku IP:adress joka mulla on 192.168.0.193 tästä voidaan päätellä että reititin taitaa olla 192.168.0.X ja X:n tilalle 0, 1, 2 on aika yleisii. elikkä selain vaa auki ja sinne ku kirjottaa ton http://192.168.0.X nii pitäs aueta. Et maininnut sitä että onko sulla ensin modeemi ja sen perässä vielä reititin. Tällöin homma mutkistuu hiukan. Täytyy ensin poistaa modeemin mahdollinen palomuuri käytöstä ja sitten availla portit reitittimestä. Modeemiin et pääse käsiksi tällöin kuin vaihtamalla piuhat suoraan kiinni siihen. eli reitittimen ohi et voi yhdistää modeemiin.
Mun ip on 84.250.60.98 ja oletus yhdyskäytävä on 84.250.0.1 toisessa koneessa on kaikki4 porttia auki eikä mitään ongelmia, tällä koneella ei toimi mikään niistä neljästä porteista. Kaikki olen testannut!