Kuten otsikossa ilmenee, kyseessä on Windows 7 -ongelma. Olen päivitellyt konetta mm. uudella powerilla, näytönohjaimella, prosessorilla (+ coolerilla) ja emolevyllä muutaman kuukauden sisään. Kone pelasi moitteita pitkän aikaa, mutta yhtäkkiä kone pimahti. Nettiselain oli normaalisti päällä ja istahdin takaisin koneen ääreen, mutta kaikki oli jumissa. Yritin sulkea selainta, ei auttanut. Samaa tapahtui, mitä sitten ikinä yrititkään koneella tehdä. Otin talteen ulkoiselle kaikki mitä sain, sitten päätin formatoida koko aseman ja asentaa Wintoosan uusiksi alusta alkaen. Kaikki toimi normaalisti sen jälkeen, mutta kun yritin käynnistää konetta uudelleen niin kone alkaa automaattisesti lataamaan Windows tiedostoja ja sanoo, että käynnistys tiedostot ovat vahingoittuneet. Ei siinä mitään, windows yrittää korjata itse ongelmaa mutta sitten tulee joku virheilmoitus, että korjaus ei onnistu. Tämän jälkeen koneen voi vain sammuttaa. Yritin mm. järjestelmänpalautusta (ei onnistunut), testailin muistit (ei ongelmia) ja olen yrittänyt käynnistää jopa windows-cd:llä sitä korjausta, mutta EI ONNISTU. Ongelma pähkinänkuoressa: - Windows 7 Ultimate 64bit ei käynnisty boottaamalla eikä vikasietotilassa - Järjestelmän palautus, käynnistyksen korjaus tai muut vastaavat eivät auta - Vika ilmeni aivan yhtäkkiä - Raudassa ongelman ei pitäisi olla - ellei toisin todisteta (kovo on kyllä reilun vuoden vanha) Koneen speksit: Q9550, Ati 4850, 4Gb keskusmuistia, 500W BeQuiet LISÄYS: DVD-asema pitää outoa ääntä. Se ei millään ala lukemaan sitä levyä. Tulee semmonen *Triit...Triit...Triit...Triiit* -ääni, mutta valo kuitenkin vilkkuu.
1.Joissain bioseissa on mahdollisuus testata kovo(onko sinulla?) 2.Onko mahdollista testata toista dvd asemaa? 3.Testaa live linuxilla laitteet(ubuntu).
Biossissa ei ollut mahdollisuutta kokeilla kovalevyä (en ainakaan löytänyt ja muutenkin kokoonpanoon nähden aivan turhan simppeli lankku muutenkin = patska). Olisi ollut kyllä mahdollisuus kokeilla toisen koneen DVD-asemaa, mutta en jaksanut enää säätää Windowsin kanssa. Vaihdoin suosiolla Ubuntuun ja olen kyllä varmasti tyytyväinen tähän ratkaisuun. Vistan jälkeen on pitänyt kovalevy alustaa turhan monta kertaa ja Windows 7 ei tässä hommassa ollut paljoa parempi. Käyttäjässä vika? Laitteistossa? Ohjelmistossa? Ken tietää. Pelejä en hirveästi pysty Ubuntulla hakkaamaan, mutta mielummin se kone on käyttökelvollinen ja Ubuntun ansiosta vielä paljon suorituskykyisempi, kuin että se olisi jumissa koko ajan! Kiitos kuitenkin sinulle vastauksestasi!