Joo eli tarkoitus oli asentaa Windows 7 64bittisenä vanhan 32bittisen XP:n päälle. Ja eihä se iha putkee menny :/ Koska asennusta ei voinu suoraa alottaa 64bittisen cd:llä, ajattelin asennuksen kysyvän jossain vaiheessa kumman haluaa laittaa. Survoin siis 32bittisen cd:n sisää ja aloin asentamaan. Lopputuloksena windows 7 asennettuna, mutta 32bittisenä. Siinä sitten illalla väsyneenä aloin pähkäilemää et mites saan ton 64bittisen, ku se vaatii koneen bottaamista asennuslevyn kautta, joka ei näyttäny onnistuvan. Lopulta laitoin BIOS:sin kautta koneen boottaus prioriteetiksi dvd-aseman ja näin sain asennuksen onnistumaan. Asentaessa 32bittistä winukkaa käytin C-asemaa, johon ei asennuksen jälkee jääny juurikaan tilaa. Kun lopulta sain 64bittisen asentumaan, laitoin sen sitten E-asemalle ja tää tais olla virhe? Lopputulos: Kun koneen käynnistää, tulee kysymys kumpaa winukkaa haluan käyttää. 64-bittisessä ei pysty asentamaan esim näyttiksen ajureita. Kun ne koittaa sentaa cd:ltä => se tarjotaa vain XP:n ajureita, kun lataa netistä => tulee erroria. 32bittisen puolella samaa ongelmaa ei ole. Samoin kaikki tiedostot mitä koneella oli näyttää olevan tallessa, pelit sun muut. Käsitin alkuun, että ne menettää asennuksen yhteydessä mukautettua asennusta käyttäessä? Haluaisin saada vain windows 7 64bittisen version käyttöön (poistaa 32bittisen) ja mielellään vielä sellain, että siinä toimii kaikki. Auttakaa amatööriä ennenkun minun perseparka repeää :/
Moi! Mun nähdäkseni ei ole muuta mahdollisuutta, kuin että, sun täytyy käynnistää asennus siltä 64-bittisen seiskan asennuslevyltä siten, että kun se asennuksen aikana antaa mahdollisuuden määrittää asennuslevyn/osion, formatoit sen C:n. Eli, tyhjennät sen kokonaan. Ja asennat sen jälkeen normaalisti sen 64-bittisen Winukan sille. Näin mä tekisin. Sen jälkeen sen E-aseman sisällön voi huoletta poistaa. Näin pitäisi olla yksi ainoa käyttis, nimeltä Windows 7 64-bit Ajurithan haet sitten jokaisen oheislaitteen kohdalla netistä uudet, 64-bittiset versiot. Eli, asennat jokaisen itse. Saattahan olla, että Seiska pystyy asentamaan omista kirjastoistaan ajurit jollekin/kaikille laitteille, mutta optimoiduimmin kaikki toimii, jos haet valmistajan sivuilta viimeisimmät ajurit. Saattaa tosin olla, ettei kaikkiin, edes löydy 64-bittisiä ajureita ja käypi niin, ettei saa toimimaan ollenkaan. Itsellä kävi joskus jonkun vanhemman laitten kanssa niin. Sitten ei auttanut, kuin käydä hommaamassa uudempi laite. Että, semmosta..