Toivottavasti on edes vähääkään oikeassa paikassa. Ostettiin isännälle uusi kannettava Keskiseltä: Lenovo B50-30, valmiiksi asennettu Windows 8.1. 64-bit käyttöjärjestelmä. Valmistajan asentamat ohjelmien kokeiluversiot poistettu. Nyt olis sellanen ongelma, että yritän tiedostohistorian kautta tehdä järjestelmän näköistiedoston varmuuskopiota dvd-levylle huonolla menestyksellä. Vähän aikaa se ruksuttaa ja sit ilmottaa, että "Luokkaa ei ole rekisteröity (0x80040154)" Vienkö koneen suosiolla takaasi vai osaisko joku kertoa erittäin yksityiskohtaisilla ohjeilla, että miten asian saa korjattua? Koska ikinä en oo aikasemmin win 8.1. käyttäny saatikka lenovon kans touhannu muuta, ku pyöriny netis... Lenovon omista ohjelmista löysin ja pienen takun jälkeen sain asennettua Solution Centerin ja OneKey Recoveryn, joista jälkimmäisellä vissiin pitäs pystyä jotain varmuuskopioimaan, muttei ilmeisesti dvd-levylle tai ainakaan itte en siinä onnistunu.
En itse tunne ollenkaan Windows 8:aa, mutta nimestä päätellen "tiedostohistoriaa" voi käyttää tiedostojen palauttamiseen tms., mutta järjestelmän näköistiedostoa sen kautta ei voi tehdä. Jostakin syystä Lenovo ei enää tarjoa mahdollisuutta palautuslevyjen tekemiseen DVD-medialla, vaan USB-muistitikku on ainoa mahdollisuus. Ohjeita USB-palautusmedian luontiin on tuolla: https://support.lenovo.com/fi/fi/documents/HT080887 Tuolta puolestaan löytyy ohjeet siitä, kuinka One Key Recovery -sovelluksella tehdään varmuuskopio tallentamalla levykuva järjestelmäosiosta: https://support.lenovo.com/fi/fi/documents/ht077084
Ohjauspaneeli->Järjestelmä ja suojaus->Tiedostohistoria->vasemmasta alakulmasta klikkaa Järjestelmän näköistiedoston varmuuskopio. Tätä kautta saat näköistiedoston tehtyä. Esim.ulkoinen kovalevy koneeseen kiinni ja teet ohjeen mukaan.