Windows 8 iso ongelma lukitusnäytössä

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by InDy_92, Mar 31, 2013.

  1. InDy_92

    InDy_92 Member

    Joined:
    Jun 17, 2012
    Messages:
    21
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    noh, ostin käytettynä tietokoneen msi KA780GM emolla, win8 asennettuna valmiiksi.
    totesin paikan päällä että kone toimii, mutta kotiin päästyäni minua odotti lukitusnäyttö.

    kaikkea kokeilin, näppäimistön mikään näppäin/ googlen ehdottama yhdistelmä ei toiminut, edes hiiri ei ota toimiakseen. cursoria ei näy, eikä liu'utus, tai veto yms auta.

    sanoisin että olen knee deep in shit. please help?
     
  2. Joensuu

    Joensuu Active member

    Joined:
    May 8, 2007
    Messages:
    2,545
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    68
    Onko kone ostettu liikkeestä vai yksityiseltä??
     
  3. InDy_92

    InDy_92 Member

    Joined:
    Jun 17, 2012
    Messages:
    21
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    yksityiseltä hain samana päivänä kun viestin laitoin tänne :(
     
  4. InDy_92

    InDy_92 Member

    Joined:
    Jun 17, 2012
    Messages:
    21
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    ja sanotaan nyt heti, etten pääse biosiin tai muuhunkaan, koska kuvaa ei tule, ennenkuin alkaa vaan win8 please wait ruutu, ja silloin on liian myöhäistä :D
     
  5. Datanen

    Datanen Guest

    Joined:
    Sep 21, 2010
    Messages:
    5,322
    Likes Received:
    68
    Trophy Points:
    108
    Kannattaa soittaa sinne ostoliikkeeseen ja kysyä sieltä että mitä kannattaa tehdä tässä tilanteessa.
     
    Last edited: Apr 1, 2013
  6. InDy_92

    InDy_92 Member

    Joined:
    Jun 17, 2012
    Messages:
    21
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    toistetaan nyt sen verran etten pääse koneen käynnistysruutuun. aikaisemmin pääsin vielä, mutta kun koitin päästä asetuksiin, niin nykyään kone hyppää suoraan windowsin lataukseen. skippaa kokonaan käynnistysvaiheen
     
  7. InDy_92

    InDy_92 Member

    Joined:
    Jun 17, 2012
    Messages:
    21
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    ja kone on yksityiseltä.
    Olen ollut yhteydessä koneen edelliseen omistajaan, joka on vakaasti sitä mieltä että ongelma on siinä ettei minulla ole sopivaa hiirtä ja näppistä.

    hän tottakai tarjoutui myymään minulle halvalla 40e hinnalla omansa jotka on jo liitetty koneeseen :D
     
  8. vili62

    vili62 Member

    Joined:
    Jul 20, 2011
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Ongelma ei ole välttämättä hiiressä tai näppäimistössä.Elä ainakaan maksa ennenkuin olet kokeillut poistuiko ongelma.
     
  9. InDy_92

    InDy_92 Member

    Joined:
    Jun 17, 2012
    Messages:
    21
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    laitteiden hakeminen tulisi kalliimmaksi kuin 40e muutenkin :D
     
  10. power_age

    power_age Active member

    Joined:
    May 6, 2009
    Messages:
    1,763
    Likes Received:
    154
    Trophy Points:
    93
    Kokeiles sellaista sen koneen kanssa ellet jo ole ehtinyt kokeilla, itsellä oli yhden emon kanssa todella paljon vaikeuksia juurikin hiiren ja näppäimistön kanssa vaikka oli W7, sekä vähän muitakin ongelmia samaisella emolla oli pakasta vedettynä.

    Otat hiiren ja näppäimistön pois USB porteista sitten käynnistät koneen kun windowsin avaamisikkuna on avoinna tyrkkäät hiiren ja näppäimistön takaisin asettelu järjestyksellä saattaa olla väliä, biosiin pääsy voi olla mahdollista kun kone käynnistyy bios ikkunaan pitäis ehtiä tyrkätä näppäimistö ja sitten deletä aika mahdotonta jos bois ikkuna on vaan sen sekunnin avoinna tai mikä näppäin se onkin porttiin.

    Koita jos käynnistyy pelkällä näppäimistöllä niin että pääset biossiin, itsellä silloin erillisillä ajureilla varustettu näppäimistö ei toiminut mutta tavallinen ns. perus näppäimistö toimi biosiin pääsynä, sekä sai olla usb portissa koneen käynnistyessä mutta ei hiirtä.
     
  11. InDy_92

    InDy_92 Member

    Joined:
    Jun 17, 2012
    Messages:
    21
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    mulla on nyt vähän suurempi ongelma se, ettei mitään latausikkunaa tule näkyviin.

    tyrkkään virran päälle, ruudussa on vaan NO SIGNAL.

    kuva tulee vasta aikaisintaan win8 loading, tai on jo ladannut. jostain syystä ei tule mitään kuvaa ennenkuin on jo ladannut, joten biosiin pääseminen deletellä olisi aika jännää sokeana :DD eikös deleten painaminen biosissa palauta alkuun xD
     
  12. perhana

    perhana Regular member

    Joined:
    Feb 5, 2005
    Messages:
    933
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Siinä on todennäköisesti se Win8:n "pikakäynnistys" päällä, eli kone sammutettaessa menee tavallaan lepotilaan, ja ohittaa käynnistettäessä sen normaalin käynnistysvalikon, eli boottaa suoraan windowsiin.
    Muuten hyvä systeemi, mutta olen huomannut että ainakin joidenkin vanhempien emolevyjen kanssa tämä aiheuttaa ongelmia jos tulee sähkökatko tai koneen virtajohto irrotetaan seinästä koneen "sammuksissa" ollessa, itselläkin tuolla yksi kone joka jumittuu juuri tuohon lukitusnäyttöön näin tapahtuessa.

    Ellet ole jo kokeillut, niin tee näin:
    käynnistä kone virtapainikkeesta ja odota kunnes se lukitusnäyttö ilmestyy ja kone jumittuu siihen, sen jälkeen nykäise koneen virtajohto irti, ja paina kerran tai pari virtapainiketta, sitten laita virtajohto takaisin kiinni ja yritä käynnistää uudelleen.
     

Share This Page