Windows 8 ongelmana

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Kukkafani, Jul 4, 2012.

  1. Kukkafani

    Kukkafani Member

    Joined:
    Jul 4, 2012
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Minulla on noin puolen vuoden ikäinen kannettava Samsung RV520. Minä onneton menin lataamaan Windows 8:n aiemman Windows 7:n tilalle, enkä saa nyt sitten palautus- CD:lläkään vaihdettua sitä entiseen. En tykkää uudesta lainkaan ja haluaisin siis palauttaa koneen entiseen! Nyt kone on takkuinen ja tilttailee, vaikka installoin Nortonin ja jopa tein putsauksen koko koneelle.

    Neuvoisiko joku, mitä minun pitäisi tehdä - please! Minulla ei ole formatointilevyä, joten jostain pitäisi varmaan sellainen saada, jotta saan palautuslevyn installoitua - vai? Kone ilmoittaa vain kokoajan, että en voi asentaa aiempaa Windowsia uudemman version päälle. Minulla on olemassa ulkoinen levy, jolle saan kyllä kaikki tarpeelliset kuvatiedostot talteen.
     
  2. Datanen

    Datanen Guest

    Joined:
    Sep 21, 2010
    Messages:
    5,322
    Likes Received:
    68
    Trophy Points:
    108
  3. Kukkafani

    Kukkafani Member

    Joined:
    Jul 4, 2012
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kiitos, Vingeri nopeasta vastauksestasi. Olen nyt polttanut CD:lle alimmaisena olevan vaihtoehdon. Häpeän tunnustaa, että en ole osannut siitä edetä.
     
  4. Datanen

    Datanen Guest

    Joined:
    Sep 21, 2010
    Messages:
    5,322
    Likes Received:
    68
    Trophy Points:
    108
    Joku muu voi neuvoa tästä eteempäin, koska minun pitää nyt lähteä kaupungille.
     
  5. Kukkafani

    Kukkafani Member

    Joined:
    Jul 4, 2012
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Ookoooo. Kiitos paljon avustasi!
     
  6. Kukkafani

    Kukkafani Member

    Joined:
    Jul 4, 2012
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Voisiko siis joku auttaa jatkoa...
     
  7. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,159
    Likes Received:
    1,221
    Trophy Points:
    243
    Aloitetaanko alusta? Teitkö ns. puhtaan asennuksen, vai säästitkö vanhan Windows-version? Tarkista ensin, onko koneesi C: -asemalla kansio nimeltä Windows.old. Jos kyseinen kansio löytyy, voit palauttaa aikaisemman Windows-version seuraavien ohjeiden mukaan: http://support.microsoft.com/kb/971760
    Vaikka ohjeissa käsitellään Windows 7:ää, pätevät ne Windows 8:aankin.

    Jos Windows.old-tiedostoa ei löydy, joudut palauttamaan Windows 7:n muulta asennusmedialta. Viestistäsi ei oikein selvinnyt, miltä levyltä yritit palautusta. Jos kyseessä on koneen mukana toimitetut tai itse ohjeiden mukaan poltetut palautuslevyt, pitäisi palautuksen onnistua niiltä.

    Selvitä ensin, miten koneessasi päästään BIOS-asetuksiin. Yleensä se tapahtuu painelemalla koneen käynnistyessä Del- tai jotakin F-näppäintä. Ainakin jossakin Samsung-mallissa näppäin on F2. Kun pääset biosiin, etsi sieltä kohta BOOT-järjestys tms. Välitse bootausjärjestyksessä ensimmäiseksi CD/DVD-asema ja tallenna valinta.

    Laita sitten asennus- tai ensimmäinen palautuslevy levyasemaan ja käynnistä kone uudelleen. Sinun pitäisi nyt päästä levystä riippuen joko Recovery-toimintoon, joka palauttaa koneeseen ns. tehdasasetukset eli alkuperäisen käyttöjärjestelmän, tai, jos kyseessä on Windows -asennuslevy, käyttöjärjestelmän uudelleenasennukseen. Valitse tällöin puhdas asennus, jolloin voit ensin formatoida koko levyn tai valitun osion ennen asennusta.

    Jos kumpikaan edellisistä ohjeista ei toiminut, joudut itse lataamaan ja polttamaan Windows 7 -asennuslevyn. Latauslinkit löytyvät tuolta Vingerin postauksesta http://www.mydigitallife.info/official-windows-7-sp1-iso-from-digital-river/

    Valitse oma versiosi, johon sinun koneellasi on laillinen tuoteavain. Lataa ISO-tiedosto, polta se levylle ja palaa edellisten ohjeiden edelliseen kohtaan laita asennuslevy levyasemaan...
     
  8. Kukkafani

    Kukkafani Member

    Joined:
    Jul 4, 2012
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kiitos kaikille avusta! Kone on nyt parempi kuin ennen Windows 8-sähellystäni.
     

Share This Page