Eli aloitetaas tällainen jutustelu. Mulla on itellä Acer Travelmate 5320 ja mietein että sopiiko kasi siihen. Toki minimivaatimukset täyttyvät raudan puolesta, mutta tuleeko jotain muita ongelmia? Tähän keskusteluun siis kokemuksia kasin asennuksista kaikkiin vanhoihin läppäreihin.
Kannattaa ajaa tämä ohjelma kyseisessä koneessa: http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=261871 Se kertoo alustavasti että toimiiko Windows 8 kyseisessä koneessa ja mitä yhteensopivuus ongelmia voi mahdollisesti tulla.
Olipa kyse mistä tahansa vanhasta tietokoneesta, niin ongelmia aiheuttaa lähinnä sopivien ajureiden saatavuus - tai tarkemmin sanoen niiden saamattomuus.
Tein sen Microsoftin testin josta Vingeri mainitsi. Ihan ok näkyisi olevan, toki tietyt softat eivät käy, mutta usb-portit, w-lan, tasohiiri yms. ovat ok. Herjasi vaan suojatusta käynnistyksestä. Kai kasi silti toimii, vaikka ei voi käynnistää suojatusti? Mulla oli aikoinaan W8 Consumer Preview virtuaaliasemalla vielä vanhemmassa pöytäkoneessa kuin toi läppis (Itse kasattu, mm. näyttis ATI Radeon 9600, eli rauta tosi vanhaa). Ihan hyvin se siinä silti toimi.