Windows asennus ongelma + Kovalevy

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Ylke, Mar 28, 2006.

1. Ylke

Ylke Regular member

Trophy Points:
    46
    Elikkäs windows asennus antaa seuraavanlaista virheviestiä onnistuneen asennuksen jälkeen, tämä ongelma on ilmennyt jo useita kertoja kun olen yrittänyt asentaa windowsia uudelleen, toisinaan olen sen saanut ja nyt olisi jälleen aika asentaa windows uusiksi.

"Windows ei käynnistynyt tietokoneen kiintolevyn laitteistomääritysongelman vuoksi. Valitulta käynnistyslevyltä ei voi lukea. Tarkista käynnistyspolku ja levyn toiminta. Katso windows-oppaista levyn kokoonpano määritykset ja laitteisto-oppaista tarvittavia laitteistoon liittyviä lisätietoja"

Asennuslevyssä vika tuskin on, koska asennusta on kokeiltu eri levyillä. Jos asennus menee hyvin loppuun asti niin tällöin windows toimii täysin normaalisti eikä kovalevyssä ole mitään vikoja havaittavissa. Kertokaa nyt joku, hulluksi tulen muuten :D

2. pkaksp

pkaksp Moderator Staff Member

Trophy Points:
    128
    Viesti siirretty oikealle alueelle.

3. Cosmo78

Cosmo78 Regular member

Trophy Points:
    26
    Olen viime päivinä itse tapellut windowsin bugisen asennus ohjelman kanssa. Käytikseni tosin ilmoittelee virheistä kolmanella kotimaisella eikä tuo virheilmoitus kuulosta tutulta, mutta voisitko täsmentää missä vaiheessa asennusta homma pysähtyy.
    Siinä kun tiedostot on kopioitu CDlevyltä kovolle, kone bootataan ja asennusta on tarkoitus jatkaa kovolta vai myöhemmin ?

Last edited: Mar 29, 2006
  4. Marku2

Marku2 Regular member

Trophy Points:
    46
    @Cosmo78

Ylke sanoi että asennus menee loppuun asti.

5. Ylke

Ylke Regular member

Trophy Points:
    46
    Jep eli siinä buuttauksen jälkeen kun käyttöjärjestelmä pitäisi lukea kovolta. Sain sen kuitenkin toimimaan, mitään muuta en tehnyt kuin irrotin ide -piuhan DVD asemista (2kpl) ja vaihdoin sen slave aseman masteriksi ja asensin sitä kautta :D

6. Cosmo78

Cosmo78 Regular member

Trophy Points:
    26
    Hyvä että sait vinkun asennettua :)
    Mulla auttoi kun poistin kaikki osiot kovolta ja ajoin Fixmbr komenon Recovery Consolessa. Sen jälkeen asennus toimi normaalisti.

Share This Page