aloin asentamaan yks päivä tähän läppäriin xp:tä nii kaikki meni hyvin siihen asti kun kone buuttaa ittesä tiedostojen asennuksen jälkeen,nii pääsen siihen windowsin "latauskohtaan" niin kone sammuu.. olen kokeillut 3 kertaa ja aina sama homma? mistähän johtuu.. nykyinen käyttis on Vista..
Itse olen törmännyt tuohon ongelmaan joku aika sitten. Eli kokeileppa ensin ihan tälläista helppoa ratkaisua, eli otat tietokoneesta akun irti vaikka 5 minuutiksi ja laitat sen takaisin ja kokeilet uudelleen. Akun irroitus tyhjentää tietokoneen muistin sekä kondensaattorit, jolloin kaikki muistit tyhjenee. Jos tämä ei auta niin seuraava kysymys olisi, asensitko Windowsin korjaavan asennuksen vai kokonaan uuden asennuksen? Ero näillä on se, että korjaava asennus ei poista vanhoja tietoja vaan korvaa vioittuneet käynnistystiedostot uusilla. Uudessa eli puhtaassa asennuksessa kiintolevy tyhjennetään (formatoidaan) kaikista vanhoista tiedoista. Tälläistä asennusta ennen kannattaa varmuuskopioida tiedot jonnekkin. Muuten menetät kaikki tiedot.
kokonaan uuden asennuksen.. entiseen koneeseen asensin monesti xp:uusiksi.. ihmettelin ku tuli tällänen ongelma vastaan
Kokeileppa että toimiiko esimerkiksi Live ubuntulla tai muulla vastaavalla linux jakelulla. Edit: Taikka ihan ensiksi kokeile suorittaa win xp asennus uudelleen.